TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Co tramwaje dały Olsztynowi?
InfoTram - Opublikowano: 07.11.2016 09:37:57 15 komentarzy
Co tramwaje dały Olsztynowi? (foto: UM Olsztyn)

Miasto nastawione jest na to rozwój transportu publicznego ? twierdzi Piotr Grzymowicz, Prezydent Olsztyna. Tramwaje spowodowały małą rewolucję, z której nie wszyscy mieszkańcy są zadowoleni - dodaje.

Mimo to Olsztyn nadal chce stawiać na transport publiczny, w tym rozbudowę sieci tramwajowej. Grzymowicz informuje, że w Olsztynie odnotowany został 10% wzrost liczby pasażerów komunikacji publicznej w porównaniu z rokiem ubiegłym. Tramwaje są bardzo przyjaznym środkiem komunikacji. Zostały uszyte na miarę, dzięki temu są ekonomiczne dla miasta - dodaje.

Co jeszcze dało miastu wprowadzenie nowego środka transportu. Otóż to dzięki tramwajom przebudowany został układ komunikacyjny w centrum. Zlikwidowane zostały dwa pasy dla pojazdów indywidualnych. Powstały trambusy, inteligentny system sterowa ruchem. Nie wszyscy są rzecz jsna z tego zadowoleni. Cześć mieszkańców, ci, którzy jeżdżą samochodami, uważa, że są pokrzywdzeni. Tramwaj ma pierszeństwo na wszystkich skrzyżowaniach. Odbywa się to kosztem transportu indywidualnego.

Będziemy dalej rozwijać transport publiczny, poprzez rozbudowę sieci tramwajowej, a także budowę nowych buspasów ? zapewnia jednak Grzymowicz. Liczymy też na kolej miejską. Chcemy współpracować z PKP PLK w zakresie remontu peronów ? dodaje. W planach jest również budowa centrum przesiadkowego z nowym dworcem kolejowym w Olsztynie. Swój projekt miasto będzie rozpoczynać w 2017 roku. Koleje nie nadążają z tym, co było wcześniej planowane ? alarmuje Prezydent Olsztyna.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Olsztyn
  • FRanek – 07.11.2016

    "Odbywa się to kosztem transportu indywidualnego". Tak jest we wszystkich dużych miastach w Europie na zachód od Odry. Czytaj więcej: http://infotram.pl/co-tramwaje-daly-olsztynowi-_more_88915.html

  • xddd – 07.11.2016

    A co to są trambusy?

  • NM – 07.11.2016

    Tym akurat, że tramwaje mają priorytet kosztem transportu samochodowego indywidualnego nie należy się wcale przejmować - tak ma być , a zachowania komunikacyjne mieszkańców należy wymuszać administracyjnie lub ekonomicznie.Interes społeczny i ochrona środowiska są najważniejsze.Jak wszystko zacznie funkcjonować optymalnie niektórzy mieszkańcy zrozumieją ,że nie mieli wcześniej racji, gdy kwestionowali inwestycje w komunikację zbiorową.

  • PL – 07.11.2016

    Jak to co dały ?Olsztyn jest dzisiaj miastem "z krwi i kości "Szacunek.

  • ua – 07.11.2016

    W przeciwieństwie do 9 miasta co do licz.miesz.w Polsce ,trolejbusów stojących w korkach.[tylko nie piszcie że w górkach i pagórkach jest to nie możliwe i nie opłacalne .] Sorry Polska C nigdy nie będzie B lub A

  • www – 07.11.2016

    Tramwaje powinny mieć bezwzględny priorytet na skrzyżowaniach. A transport indywidualny? Powinien po prostu zniknąć z centrum każdego większego miasta.

  • Combino – 09.11.2016

    @ua: nie sadź się tak,bo Olsztynowi też daleko do Polski A; a Lublin i tak w wielu miejscach wygląda bardziej wielkomiejski od metropolii szuwarowo-bagiennej ;)@www: prawie bym się z Tobą zgodził,ale z jednym wyjątkiem: mieszkańcy centrum TEŻ mają auta,więc ten ban na wjazd może dotyczyć zamiejscowych i mieszkańców innych dzielnic ;)

  • Kuba – 09.11.2016

    @Combino: chciałem jako pierwszy napisać o nektropolii szuwarskiej ale uznałem że za szybko by mnie zjedli i merytoryka poszła by w las :)Dla sprawiedliwości kiedy miasta będą zamykały centra powinna być opcja że do jednego mieszkania przysługuje jedna wjazdówka tylko dla samochodu zarejestrowanego na jednego z mieszkańców tego mieszkania i każdemu zamykamy buzię :)

  • allensteiner – 10.11.2016

    "Końbino" i ten poniżej , dzięki takim "ambasadorom" Gdańska jak Ty tubylcy z twojego gdańskiego pierdziszewa bawią mi się jako banda bufonów modlących się do obrazka z Wałęsą który to jest najbardziej światłem umysłem w historii twojego ciemnogrodu.

  • inż. – 10.11.2016

    Po co Olsztynowi nowe linie tramwajowe jak za 20 lat będzie tam mieszkać o 100 tysięcy ludzi. Lepiej pieniądze przeznaczyć na kredyty dla młodych przedsiębiorców na 0% a później czekać na przyrost naturalny.

  • barcelona – 10.11.2016

    projekt jest fajny , tylko te wykonanie - solarisy to porażka, zimą zimno, latem gorąco .Wystarczy porozmawiać z motorniczymi - awaria goni awarię, wiecznie usterki z jakimi solaris sobie nie radzi. Jeżeli ma być dalszy rozwój to z innym tramwajem

  • Qwe – 12.11.2016

    Wielkomiejskość, po prostu. Tramwaje w Olsztynie, medycyna na UWM to są kapitalne sprawy, tylko jak ktoś wspomniał trzeba pobudzić rozwój gospodarczy, przyciągnąć inwestycje inaczej młodzi będą wyjeżdżać do Warszawy albo Gdańska.

  • allensteiner – 14.11.2016

    Olsztyn to jedyna metropolia w obecnych granicach Polski. Cudowana architektura wschodniopruska i zawsze tu obecny niemiecki duch wschoniopruski. Na pohybel Kurpiom, wszystkim Polakom i Piedziszewom.Z wschodniopruskim pozdrowieniem ... allensteiner duchem zawsze niemiecki Wschodni Prusak

  • nma – 17.11.2016

    Dały wielkomiejską nobilitację ,skok cywilizacyjny, sławę oraz podziw włodarzy miast, które o tramwajach jak na razie mogą tylko pomarzyć.

  • youreq – 17.01.2017

    My olsztyniacy , a na pewno zdecydowana większość z nas jesteśmy dumni że na ulice naszego miasta wróciły tramwaje , zwłaszcza że nie dość że są po prostu piękne to na dodatek supernowoczesne. Czekamy z niecierpliwością na dalszy rozwój tramwaju i nowe linie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....