TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Cisza z kolejnymi dostawami Ursusów. Nowy Sącz i nie tylko
INFOBUS.PL - Opublikowano: 24.04.2019 15:00:27 1 komentarz
fot. Konrad Bek, phototrans.pl

Problemy finansowe Ursusa kładą się cieniem także na jego autobusową spółkę-córkę. Kolejny jej klient obawia się o o realizację swojego zamówienia. Mowa o Nowym Sączu.

Przez ostatnie dwa lata autobusowa spółka Ursusa, czyli Ursus Bus zebrała dosyć pokaźną liczbę zamówień jak na start-up, który dopiero co zaczął swoją przygotę z takimi pojazdami. W ubiegłym roku Ursus Bus dostarczył do polskich klientów łącznie 95 pojazdów, z czego gross stanowiły konstrukcje z napędem elektrycznym. Tegoroczny portfel zamówienie nie prezentuje się już tak rewelacyjnie, a niedawne wpadki Ursusa w Katowicach (odstąpienie przez PKM od umowy na pięć elektrobusów klasy MAXI) i Miechowie (rezygnacja przez Ursusa z kontraktu) nie napawają optymizmem.

Ubiegłoroczne realizacje
Lublin to jeden z największych klientów autobusowych Ursusa. Tylko w ubiegłym roku dla ZTM i MPK producent dostarczył łącznie 33 autobusy i trolejbusy, choć z kilkumiesięcznym opóźnieniem. Na jesieni natomiast planowana jest dostawa 10 trolejbusów klasy MAXI.

"Zarówno umowa na dostawę ośmiu sztuk autobusów, jak i 15 sztuk trolejbusów przez firmę Ursus została zrealizowana" — powiedziałą Pulsowi Biznesu Justyna Góźdź, rzecznik prasowy lubelskiego ZTM.

Termin realizacji kolejnej, najnowszej umowy z Lublinem na dostawę 10 trolejbusów za 17,7 mln PLN mija we wrześniu.

"Obecnie trwają standardowe uzgodnienia w sprawie wymagań technicznych zamawiającego zawartych w SIWZ (Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia). W związku z tym nie mamy podstaw do kwestionowania realizacji czy ważności tego kontraktu. Będziemy monitorować sytuację i działać na bieżąco" — wyjaśniła Justyna Góźdź.

Z kolei do stycznia, zgodnie z kontraktem Ursus dostarczył do Zielonej Góry 43 elektryczne City Smile CS12LFE.

"Kontrakt mówi o 47 sztukach, więc jeszcze cztery zostały do odbioru. Na dzisiaj mamy oświadczenie Ursusa, że kontrakt zrealizują, termin jest negocjowany" — zapewniał PB Robert Karwacki z MZK w Zielonej Górze.

Do Szczecinka natomiast w listopadzie trafiło 10 bateryjnych CS12LFE. Producent z Lublina w ramach zamówienia dostarczył i uruchomił na zajezdni spółki Komunikacja Miejska ładowarki plug-in o łącznej mocy 1 MW. I przy tej realizacji Ursus złapał opóźnienie.

"Umowa z Ursusem została zrealizowana z opóźnieniem, w związku z czym została naliczona kara umowna w wysokości ponad 1,1 mln zł. Nie mamy podpisanych innych umów z Ursus Busem, natomiast mamy zapisy związane z wykonaniem gwarancji" — wyjaśniał PB Tomasz Merk, prezes KM w Szczecinku.

Nie wiadomo natomiast co z dostawami sześciu elektrycznych "dwunastek" do MZK Ostrów Wielkopolski. Pierwsze trzy sztuki od ok. dwóch miesięcy powinny być już w dyspozycji przewoźnika.

Niepokój w Nowym Sączu
Do grupy zaniepokojonych klientów dołączyło także nowosądeckie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne. Zgodnie z umową poza dostawą dwóch elektrobusów oraz ładowarek Ursus musiał na własne barki wziąć roboty budowlane, które są niezbędne do uruchomienia urządzeń do ładowania. Obejmą one m.in. wyburzenie jednego budynku na bazie MPK oraz przebudowę jednej zatoki przystankowej.

"Termin realizacji umowy upływa 28 maja 2019 r. Na chwilę obecną wykonawca nie realizuje kontraktu zgodnie z harmonogramem i istnieje uzasadniona obawa, że nie zostanie on zrealizowany w terminie" — cytuje PB Monikę Zagórowską z biura prasowego nowosądeckiego magistratu.

Dodała także, że spółka nie rozpoczęła jeszcze żadnych prac nad budową infrastruktury do wolnego ładowania na bazie MPK oraz ładowania szybkiego.

"Ponadto nie dostarczono, jak wymagała tego umowa, umów z podwykonawcami, którzy mieli realizować część zadania w zakresie infrastruktury ładowania. Zarząd MPK aktualnie oczekuje od wykonawcy ostatecznego stanowiska w sprawie realizacji kontraktu" — mówi Monika Zagórowska.

Co z mega-zamówieniem NCBiR?
Ursus póki co jest zwycięzcą dużego przetargu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju na zaprojektowanie i dostawę nawet 1082 autobusów elektrycznych za ponad 3 mld PLN. Ostatnie poczynania producenta wydają się stawiać pod znakiem zapytania możliwość realizacji przez producenta pierwszego etapu tego mega-zamówienia. NCBiR jednak uspokaja.

"Na razie nic nie stoi na przeszkodzie, aby podpisać umowę partnerstwa innowacyjnego z konsorcjum Ursus Bus" — powiedział PB Kamil Melcer, rzecznik prasowy NCBiR.

Do 29 kwietnia spółka ma czas na skompletowanie wymaganych dokumentów i przekazanie ich naukowcom. Czy jednak ich weryfikacja zakończy się podobnie jak w przypadku konkursu INNOMOTO? To pytanie na razie pozostaje otwarte.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Ursus
MPK Nowy Sącz
elektrobus
  • Antek Stefański – 24.04.2019

    No i co, fani Ursusów - wierzycie jeszcze w cuda i wianki? I jeszcze jedno: niech Szczecin i inni, którzy czekają na traktory się opamiętają i zrezygnują z tego dziadostwa

  • Michał Paweł Łukasz – 24.04.2019

    I teraz ciekawe, dlaczego dopuszczają do przetargu firmę, która nie potrafi dostarczyć tego co sama się zobligowała wyprodukować. Firmy, które chcą elektryki powinny zrobić nowy przetarg, chyba, że nie zależy im na takich autobusach...

  • Sławomir Gugała – 24.04.2019

    MZA będzie sprzedawała Jelcze Mastero .(49... ) Dobrze było by żeby kilka sztuk się pojawiło.Roczniki 2007-2008.Czemu zdjęcie jest z Warszawy z metra Młociny.?

  • Mateusz Praszczoruk – 24.04.2019

    co z dwoma elektrykami dla KMŁ ?

  • Jakub Białkowski – 25.04.2019

    Ursus się sypie po całości...

  • Daniel Zim – 25.04.2019

    Krosno na dostawę Autosanów czekało ponad pół roku !!!!, Volvo bez problemów dostarczyło swoje hybrydy na czas. Widać, co firma to firma.

  • Aurelia – 29.04.2019

    Wszyscy Klienci Ursusa martwią się o swoje zamówienia. A NCBiR spokojny. Jeśli uczestnicy NCBiR zgodnie z założeniami gospodarki centralnie planowanej przez PIS zamówią te 1000 autobusów to będzie jak za komuny. Plan wykonany, produkcja zrobiona, produktu nie ma.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....