TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Carl Weyer na linii turystycznej już w weekend
INFOTRAM - Opublikowano: 10.07.2015 13:18:48 4 komentarze
Carl Weyer (foto: Modertrans)

Już w najbliższy weekend, 11-12.07. na linię turystyczną wyjedzie pieczołowicie odrestaurowany tramwaj Carl Weyer, który po raz pierwszy i jedyny ? do tej pory ? został zaprezentowany 21 czerwca tego roku na Wielkiej Paradzie Jubileuszowej z okazji 135-lecia MPK Poznań. Jest to wagon doczepny, który będzie kursował w składzie z wypożyczoną z Krakowa ?enką?. Jako trzeci w tym ?trójskładzie pojedzie ?sanocki? tramwaj ND .

Dla poznaniaków będzie to pierwsza okazja przejazdu na pokładzie odbudowanego wagonu Carl Weyer oraz krakowskiej enki. Ten wyjątkowy trójskład, punktualnie o godzinie 11:30 wyruszy z przystanku Plac Wielkopolski przemierzając trasę linii turystycznej 0.

Bilety do nabycia u konduktorów w cenie 4 zł (bilet normalny), 3 zł (bilet ulgowy) oraz 12 zł (bilet rodzinny).

Rozkład jazdy

PRZYSTANKI

GODZINY ODJAZDÓW

PLAC WIELKOPOLSKI

11:30

13:00

14:00

15:00

16:00

17:00

21:00*

GWARNA

11:34

13:04

14:04

15:04

16:04

17:04

- -

MARCINKOWSKIEGO

11:36

13:06

14:06

15:06

16:06

17:06

- -

WROCŁAWSKA

11:38

13:08

14:08

15:08

16:08

17:08

- -

PÓŁWIEJSKA

11:43

13:13

14:13

15:13

16:13

17:13

- -

RYNEK WILDECKI

11:46

13:16

14:16

15:16

16:16

17:16

- -

ZAJEZDNIA MADALIŃSKIEGO

11:50

13:20

14:20

15:20

16:20

17:20

- -

MUZEUM GŁOGOWSKA (przyjazd)

11:55

- -

- -

- -

- -

17:25

- -

PARK WILSONA

12:25

13:27

14:27

15:27

16:27

17:55

- -

MOST DWORCOWY

12:29

13:31

14:31

15:31

16:31

17:59

- -

FREDRY

12:34

13:36

14:36

15:36

16:36

18:04

- -

PLAC WIELKOPOLSKI (przyjazd)

12:37

13:39

14:39

15:39

16:39

18:07

22:15*

*kursuje w sobotę

Historia wagonów:

Carl Weyer

Historia wagonów produkcji Carl Weyer w Poznaniu sięga roku 1904, kiedy do stolicy Wielkopolski dostarczono osiem pierwszych wagonów silnikowych z fabryki w Düsseldorfie. Następnie w 1905 roku do Poznania dotarło pięć pierwszych wagonów doczepnych - nieco krótszych od silnikowych (7,5 m zamiast 8,7 m) i wyposażonych w inne okna (prostokątne zamiast zakończonych łukowo). Część z wagonów doczepnych (14 z 32 sztuk) zmontowano w Poznaniu - na terenie warsztatów Poznańskiej Kolei Elektrycznej przy ul. Gajowej. Carl Weyery służyły mieszkańcom miasta przez ponad pół wieku. Ostatnie wagony doczepne zjechały z tras w 1960 roku.

Wagon doczepny o numerze taborowym 305 został wyprodukowany w 1905 roku. Jego odbudowa była możliwa dzięki odnalezieniu na działce w Fabianowie części wagonu, skąd 8 kwietnia 2009 roku została zabrana wspólnymi siłami Klubu Miłośników Pojazdów Szynowych i Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Poznaniu. W 2010 roku wagon został wpisany do ewidencji zabytków ruchomych. W roku 2013 w firmie Modertrans Poznań rozpoczęła się budowa repliki pojazdu na podstawia oryginału wydobytego z działki. Premiera wagonu miała miejsce 5 maja podczas obchodów 135-lecia komunikacji miejskiej w Poznaniu, a po raz pierwszy wagon zaprezentowany został publicznie dla pasażerów 21 czerwca podczas parady jubileuszowej z okazji 135-lecia MPK Poznań.

Krakowska ?enka?

Wagon silnikowy typu N, został wyprodukowany w 1954 roku w fabryce Konstal Chorzów, skąd trafił do Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Katowicach, gdzie pełnił służbę do 1989 roku (numer taborowy 1113). Następnie został przekazany do Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Krakowie gdzie otrzymał numer 13. W 1992 roku, na zlecenie przewoźnika z Norymbergii tramwaj ten został odrestaurowany i trafił do tego niemieckiego miasta. Na początku sierpnia 2006 roku powrócił z powrotem do Krakowa otrzymując numer taborowy 26. Obecnie jest to jeden z czterech historycznych wagonów typu N i ND, które posiada MPK Kraków. Dzięki przychylności prezesa Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Krakowie, możliwe było wypożyczenie wagonu do Poznania i uświetnienie parady komunikacyjnej z okazji 135 lat MPK Poznań. Krakowski tramwaj zostanie na poznańskich torowiskach do połowy sierpnia.

Wagon ?sanocki?

?Sanocki? wagon ND o numerze taborowym 436 jest jedynym w Polsce wagonem ND produkcji Sanockiej Fabryki Wagonów doprowadzonym do stanu fabrycznego. Wagony z tej fabryki były również pierwszymi wagonami generacji N, które zostały dostarczone do Poznania w 1950 roku. Łącznie dostarczono ich tylko 8 sztuk. Dzięki wpisaniu wagonu do rejestru zabytków ruchomych, możliwe było przywrócenie wszystkich elementów wyposażenia zgodnych z początkiem eksploatacji. Wagon nie posiada między innymi kierunkowskazów i hamulców szynowych, a otwieranie i zamykanie drzwi możliwe jest wyłącznie przy pomocy konduktora. Tak wyremontowany wagon uświetnił obchody 115-lecia tramwajów elektryczny w Poznaniu (2013r.).


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Poznań
zabytek
linia turystyczna
MPK Poznań
  • z – 10.07.2015

    Moim marzeniem jest przejechać śię jedno drzwiowym ogórkiem,wagon doczepny którym jeździłem do szkoły linią nr5 wsiadałem na przystanku na przeciwko okrąglaka.

  • obserwator tramwajowy – 11.07.2015

    Wagon nie jest odrestaurowany - MPK jasno w swoim serwisie pisze (a InfoTram dosłownie to przytoczył), że jest to replika, czyli model wykonany w skali 1:1.

  • obserwator tramwajowy – 11.07.2015

    @z - pamiętam te niskowejściowe wagony doczepne, które jeździły również na '5'.

  • obserwator tramwajowy – 11.07.2015

    @z - miałem na myśli '9'.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....