TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Carl Weyer na linii turystycznej już w weekend
INFOTRAM - Opublikowano: 10.07.2015 13:18:48 4 komentarze
Carl Weyer (foto: Modertrans)

Już w najbliższy weekend, 11-12.07. na linię turystyczną wyjedzie pieczołowicie odrestaurowany tramwaj Carl Weyer, który po raz pierwszy i jedyny ? do tej pory ? został zaprezentowany 21 czerwca tego roku na Wielkiej Paradzie Jubileuszowej z okazji 135-lecia MPK Poznań. Jest to wagon doczepny, który będzie kursował w składzie z wypożyczoną z Krakowa ?enką?. Jako trzeci w tym ?trójskładzie pojedzie ?sanocki? tramwaj ND .

Dla poznaniaków będzie to pierwsza okazja przejazdu na pokładzie odbudowanego wagonu Carl Weyer oraz krakowskiej enki. Ten wyjątkowy trójskład, punktualnie o godzinie 11:30 wyruszy z przystanku Plac Wielkopolski przemierzając trasę linii turystycznej 0.

Bilety do nabycia u konduktorów w cenie 4 zł (bilet normalny), 3 zł (bilet ulgowy) oraz 12 zł (bilet rodzinny).

Rozkład jazdy

PRZYSTANKI

GODZINY ODJAZDÓW

PLAC WIELKOPOLSKI

11:30

13:00

14:00

15:00

16:00

17:00

21:00*

GWARNA

11:34

13:04

14:04

15:04

16:04

17:04

- -

MARCINKOWSKIEGO

11:36

13:06

14:06

15:06

16:06

17:06

- -

WROCŁAWSKA

11:38

13:08

14:08

15:08

16:08

17:08

- -

PÓŁWIEJSKA

11:43

13:13

14:13

15:13

16:13

17:13

- -

RYNEK WILDECKI

11:46

13:16

14:16

15:16

16:16

17:16

- -

ZAJEZDNIA MADALIŃSKIEGO

11:50

13:20

14:20

15:20

16:20

17:20

- -

MUZEUM GŁOGOWSKA (przyjazd)

11:55

- -

- -

- -

- -

17:25

- -

PARK WILSONA

12:25

13:27

14:27

15:27

16:27

17:55

- -

MOST DWORCOWY

12:29

13:31

14:31

15:31

16:31

17:59

- -

FREDRY

12:34

13:36

14:36

15:36

16:36

18:04

- -

PLAC WIELKOPOLSKI (przyjazd)

12:37

13:39

14:39

15:39

16:39

18:07

22:15*

*kursuje w sobotę

Historia wagonów:

Carl Weyer

Historia wagonów produkcji Carl Weyer w Poznaniu sięga roku 1904, kiedy do stolicy Wielkopolski dostarczono osiem pierwszych wagonów silnikowych z fabryki w Düsseldorfie. Następnie w 1905 roku do Poznania dotarło pięć pierwszych wagonów doczepnych - nieco krótszych od silnikowych (7,5 m zamiast 8,7 m) i wyposażonych w inne okna (prostokątne zamiast zakończonych łukowo). Część z wagonów doczepnych (14 z 32 sztuk) zmontowano w Poznaniu - na terenie warsztatów Poznańskiej Kolei Elektrycznej przy ul. Gajowej. Carl Weyery służyły mieszkańcom miasta przez ponad pół wieku. Ostatnie wagony doczepne zjechały z tras w 1960 roku.

Wagon doczepny o numerze taborowym 305 został wyprodukowany w 1905 roku. Jego odbudowa była możliwa dzięki odnalezieniu na działce w Fabianowie części wagonu, skąd 8 kwietnia 2009 roku została zabrana wspólnymi siłami Klubu Miłośników Pojazdów Szynowych i Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Poznaniu. W 2010 roku wagon został wpisany do ewidencji zabytków ruchomych. W roku 2013 w firmie Modertrans Poznań rozpoczęła się budowa repliki pojazdu na podstawia oryginału wydobytego z działki. Premiera wagonu miała miejsce 5 maja podczas obchodów 135-lecia komunikacji miejskiej w Poznaniu, a po raz pierwszy wagon zaprezentowany został publicznie dla pasażerów 21 czerwca podczas parady jubileuszowej z okazji 135-lecia MPK Poznań.

Krakowska ?enka?

Wagon silnikowy typu N, został wyprodukowany w 1954 roku w fabryce Konstal Chorzów, skąd trafił do Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Katowicach, gdzie pełnił służbę do 1989 roku (numer taborowy 1113). Następnie został przekazany do Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Krakowie gdzie otrzymał numer 13. W 1992 roku, na zlecenie przewoźnika z Norymbergii tramwaj ten został odrestaurowany i trafił do tego niemieckiego miasta. Na początku sierpnia 2006 roku powrócił z powrotem do Krakowa otrzymując numer taborowy 26. Obecnie jest to jeden z czterech historycznych wagonów typu N i ND, które posiada MPK Kraków. Dzięki przychylności prezesa Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Krakowie, możliwe było wypożyczenie wagonu do Poznania i uświetnienie parady komunikacyjnej z okazji 135 lat MPK Poznań. Krakowski tramwaj zostanie na poznańskich torowiskach do połowy sierpnia.

Wagon ?sanocki?

?Sanocki? wagon ND o numerze taborowym 436 jest jedynym w Polsce wagonem ND produkcji Sanockiej Fabryki Wagonów doprowadzonym do stanu fabrycznego. Wagony z tej fabryki były również pierwszymi wagonami generacji N, które zostały dostarczone do Poznania w 1950 roku. Łącznie dostarczono ich tylko 8 sztuk. Dzięki wpisaniu wagonu do rejestru zabytków ruchomych, możliwe było przywrócenie wszystkich elementów wyposażenia zgodnych z początkiem eksploatacji. Wagon nie posiada między innymi kierunkowskazów i hamulców szynowych, a otwieranie i zamykanie drzwi możliwe jest wyłącznie przy pomocy konduktora. Tak wyremontowany wagon uświetnił obchody 115-lecia tramwajów elektryczny w Poznaniu (2013r.).


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Poznań
zabytek
linia turystyczna
MPK Poznań
  • z – 10.07.2015

    Moim marzeniem jest przejechać śię jedno drzwiowym ogórkiem,wagon doczepny którym jeździłem do szkoły linią nr5 wsiadałem na przystanku na przeciwko okrąglaka.

  • obserwator tramwajowy – 11.07.2015

    Wagon nie jest odrestaurowany - MPK jasno w swoim serwisie pisze (a InfoTram dosłownie to przytoczył), że jest to replika, czyli model wykonany w skali 1:1.

  • obserwator tramwajowy – 11.07.2015

    @z - pamiętam te niskowejściowe wagony doczepne, które jeździły również na '5'.

  • obserwator tramwajowy – 11.07.2015

    @z - miałem na myśli '9'.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....