TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Bydgoszcz planuje inwestycje tramwajowe
UM BYDGOSZCZ - Opublikowano: 06.07.2015 14:29:08 7 komentarzy
Bydgoszcz planuje inwestycje tramwajowe

Drogowcy przygotowują się do modernizacji i budowy tramwajowych torowisk w Bydgoszczy. Ogłoszone zostały przetargi na przygotowanie dokumentacji niezbędnej do pozyskania funduszy europejskich na ważne inwestycje.

- Rozwój sieci tramwajowej w Bydgoszczy zdecydowanie przyspieszył ? podkreśla prezydent Bydgoszczy, Rafał Bruski. - W 2012 roku sfinalizowaliśmy budowę nowego polaczenia tramwajowego z dworcem. W tym roku zakończy się budowa 10-kilometrowej trasy do Fordonu. To największa inwestycja tego typu w Polsce. Kupujemy nowoczesne niskopodłogowe składy, a tramwaje na wielu skrzyżowaniach zyskały priorytet dzięki systemowi ITS. W kolejnych latach zamierzamy nadal stawiać na transport szynowy. Inwestycje będziemy opierać przede wszystkim na funduszach europejskich. To szansa na to, że tramwajami będziemy poruszać się szybciej i wygodniej, przy zachowaniu rozsądnej ceny biletu.

Od czego zaczynamy?

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w pierwszej kolejności zamierza rozpocząć inwestycje związane z remontem ul. Chodkiewicza na odcinku od ul. Wawrzyniaka do pętli Bielawy. W ramach tego zadania zmodernizowana ma zostać nie tylko torowisko, ale cała ulica. Powstać mają nowe chodniki, ścieżka rowerowa, uporządkowane zostaną miejsca parkingowe. Na całym odcinku ul. Chodkiewicza zamontowane zostaną elementy Inteligentnych Systemów Transportowych (tablice informacji pasażerskiej). Realizacja tego zadania zacznie się jeszcze w tym roku. Jeszcze w wakacje zostanie ogłoszony przetarg na roboty budowlane.

Drugą ważną inwestycją będzie budowa torowiska na Kujawskiej od Zbożowego Rynku do ronda Kujawskiego. To zadanie będzie połączone również z rozbudową węzła tramwajowego Szarych Szeregów. Inwestycja będzie obejmowała między innymi dobudowanie drugiej jezdni na Kujawskiej oraz rozbudowę towarzyszącej infrastruktury. Obecnie na finiszu są prace projektowe. Realizację zadania zaplanowano na lata 2016-17.

Kolejne zadania

Bydgoszcz uzyskała też akceptację Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju dla zakresu rzeczowego, wartości, terminów realizacji i wartości wskaźników dla innych projektów z listy podstawowej Kontraktu Terytorialnego.

Jednym z ważniejszych jest budowa nowego połączenia tramwajowego pomiędzy Toruńską i Fordońską. Szczegółowe analizy wskażą optymalny korytarz o długości około 600 metrów. Rozważane będą między innymi budowa nowego mostu na wysokości ul. Perłowej i równoległej przeprawy tramwajowej przy istniejącym moście Kazimierza Wielkiego. Zmodernizowane zostaną też odcinki przyległe. Razem około 1,3 km.

Kolejnym projektem, którego realizację zaplanowano na nową perspektywę unijną jest przebudowa torowiska tramwajowego w ciągu ul. Toruńskiej wraz z przebudową zajezdni tramwajowej. Modernizowany ma być odcinek długości około 3,5 km od ronda Toruńskiego do ul. Perłowej oraz od wyjazdu z zajezdni tramwajowej do pętli tramwajowej ?STOMIL?. Zajezdnia zostanie dostosowana między innymi do obsługi taboru niskopodłogowego. Projekt realizowany będzie w partnerstwie wraz z komunalną spółką MZK.

Ważnym zadaniem zdecydowanie poprawiającym przepustowość skrzyżowania Gdańska-Kamienna ma być też przebudowa torowiska wzdłuż ul. Gdańskiej na odcinku od ul. Kamiennej do ul. Dwernickiego ,a odcinku około 400 metrów. Projekt polegać ma przede wszystkim na przeniesieniu torowiska tramwajowego w środek pasa ulicznego na wlocie skrzyżowania z ul.Kamienną. Obecnie trwają prace koncepcyjne.

Przemyślane inwestycje

Wybrane do realizacji projekty opierają się na przeanalizowanych potrzebach transportowych miasta z uwzględnieniem jego układu przestrzennego, efektywności ekonomicznej, analiz potoków pasażerów. Nowe i przebudowane istniejące odcinki sieci tramwajowej uwzględniając potrzeby przewozowe miasta przyczynią się do osiągnięcia następujących efektów:

? Pozyskanie nowych pasażerów

? Poprawa jakości i prędkości komunikacji tramwajowej

? Skrócenie czasu podróży

? Poprawa bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego

? Osiągnięcie efektu ekonomicznego w postaci oszczędności w przewozach pasażerskich

Ponadto w ramach nowych projektów planowany jest zakup niskopodłogowego taboru tramwajowego, budowa odcinków ścieżek rowerowych, budowa parkingów ?park&ride? , realizacja elementów ITS, przebudowa peronów przystankowych uwzględniająca potrzeby osób niepełnosprawnych, przebudowany zostanie układ drogowy wymuszony budową nowej lub modernizacją infrastruktury tramwajowej.

Na liście rezerwowej znajdują się projekty związane z budową nowych linii tramwajowych wzdłuż Szubińskiej i Kruszwickiej na Błonie oraz wzdłuż ul. Solskiego i Pięknej przez Szwederowo.

Tramwajowe inwestycje w liczbach

Liczba zadań podstawowych ? 5

Długość dwutorowych odcinków do modernizacji ? 5,3 km

Długość dwutorowych odcinków do budowy ? 2,7 km

Przewidywane dofinansowanie - 75 procent


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Bydgoszcz
  • Combino – 06.07.2015

    No to teraz tylko odpowiednio napisać przetarg na nowe wagony. Proponuję zerżnąć z Bazylei: producent powinien mieć w referencjach model identyczny z oferowanym, dostarczony na dwie sieci o rozstawie takim jak u zamawiającego :)

  • Combino – 06.07.2015

    Aha no i oczywiście preferowane wagony z lektykami ;)

  • www – 06.07.2015

    I znowu modernizacja ulicy przy okazji budowy tramwaju. Remonty/budowy ulic (o przepraszam: miejskich autostrad) powinny być finansowane z środków miast, a nie z środków UE na budowę linii tramwajowych.

  • MarekF – 06.07.2015

    Też mnie to irytuje że miasto podpina remonty dróg do budowy linii tramwajowych.Tak samo jest z budową linii do Fordonu,o ile była by tańsza gdyby nie remonty dróg.Dlatego budowa linii na Szwederowo jest na liście rezerwowej,na wszystko nie starczy kasy.

  • suprajs – 06.07.2015

    co do nowego taboru to jedna rzecz - przestać kupować tramwaje bez wózków na skrętnym czopie !!! Bydgoszcz ma wąski tor i już konstale wystarczająco niszczą torowisko, tramwaje takie jak swing czy tramicus to jeszcze szybsze skrócenie żywotności torowisk. Twisty dwu członowe !!!. Na linie do fordonu przydały by się trzy członowe takie jak w Częstochowie a najlepiej GOPowe bo po jakiego grzyba tyle niskiej podłogi. To miasto od razu by ożyło. Oczywiście linia tramwajowa na Błonie oraz połączenie linią tramwajową ronda Fordońskiego z Chodkiewicza wzdłuż Wyszyńskiego - teraz ten odcinek trzeba pokonywać jadąc przez całe miasto Jagiellońską i Gdańską (takie samo bzdurne nadrabianie drogi jak z ronda Bernardyńskiego do ronda Kujawskiego - 500m a trzeba pół miasta objechać - ale to się niedługo zmieni !

  • combaino – 07.07.2015

    No to bydgoskie bydło będzie miało czym jeździć. W tramwajach sama patologia i margines. A płaci całe społeczeństwo żeby holota miała czym po piwo do Tesco jeździć. Nosz k mac.

  • Bartek – 07.07.2015

    Niech kolega combaino z Sosnowca tak się nie flustruje. No przykro mi, ale zawsze może się Pan przeprowadzić. Sosnowiec i monitor komutera to nie cały świat....

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....