TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Bydgoszcz kupi 15 tramwajów
InfoTram - Opublikowano: 04.02.2016 15:19:47 16 komentarzy
Bydgoszcz kupi 15 tramwajów

Dopiero co zakończyły się dostawy tramwajów do obsługi linii tramwajowej do Fordonu a bydgoski Urząd Miasta zapowiada kolejne zakupy. Tym razem chce pozyskać 15 wagonów. Ale to nie wszystko. Mają być także dalsze inwestycje w infrastrukturę.

Najważniejszym zadaniem na najbliższe lata ma być rozbudowa ul. Kujawskiej. Zadanie zostanie połączone z zakupem nowoczesnego taboru tramwajowego. Jeszcze w tym roku planowane jest ogłoszenie przetargu na prace budowlane.

- Rozbudowana ul. Kujawska sprawi, że zdecydowanie poprawimy dojazd do centrum z osiedli tak zwanego górnego tarasu. Warto podkreślić, że wraz z realizacją tego zadania zamierzamy zakupić kolejnych 15 nowoczesnych tramwajów. Poza tym poprawi się też estetyka tej części centrum miasta ? mówi prezydent Bydgoszczy, Rafał Bruski.

Inwestycja zostanie zatem połączona także z zakupem 15 nowoczesnych tramwajów. Wstępnie wartość całego projektu oszacowano na 275 mln zł. W najbliższych dniach określone zostaną środowiskowe uwarunkowania inwestycji. Wiosną Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej zamierza wystąpić o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Po jej uzyskaniu planowane jest przygotowanie przetargu na prace budowlane. Zakończenie zadania planowane jest na przełomie 2018 i 2019 roku.

Co zostanie wykonane w ramach prac na ul. Kujawskiej? Rozbudowa zakłada między innymi budowę nowego torowiska tramwajowego i drugiej jezdni na odcinku od ronda Kujawskiego do ronda Bernardyńskiego. Konieczna jest także modernizacja obu rond oraz dróg dojazdowych. Ulica Bernardyńska przebudowana zostanie od ronda Bernardyńskiego do mostu. Po stronie wschodniej posiadać będzie układ ścieżek i chodników połączony z traktami spacerowo-rowerowymi położonymi na nabrzeżu Brdy.

Ciąg Wały Jagiellońskie ?Toruńska będzie rozbudowany do dwóch jezdni od ul Długiej do ul. Babia Wieś. Rondo Kujawskie ze względu na konieczność zmniejszenia pochylenia linii tramwajowej musi zostać obniżone. Linia tramwajowa pomiędzy dwiema jezdniami ul. Kujawskiej również będzie na znacznym odcinku znajdowała się poniżej poziomu jezdni. Będzie to wymagało budowy murów oporowych. Na jezdni wschodniej ul. Kujawskiej wydzielony zostanie również buspas.

Wszystkie rozwiązania dostosowane będą do osób niepełnosprawnych, co oznacza m.in. budowę pochylni dla wózków czy wyposażenie sygnalizacji drogowej w sygnalizatory dźwiękowe , wbudowanie elementów ryflowanych ułatwiających orientację osobom niepełnosprawnym.

Z ronda Kujawskiego torowisko zostanie od razu wyprowadzone w ul. Solskiego z uwagi na inną, również planowaną inwestycję, czyli budowę trasy tramwajowej wzdłuż ulic: Solskiego, Pięknej, Szubińskiej i Kruszwickiej. To pozwoli na uniknięcie ponownej przebudowy samego ronda przy przystąpieniu do prac związanych z realizacją linii w stronę Błonia. Zlikwidowana zostanie natomiast pętla przy ul. Karpackiej, ponieważ jej dalsze istnienie jest niemożliwe między innymi z uwagi na konieczność obniżenia ronda. W ramach innego zadania zostanie jednak rozbudowana pętla przy ul. Magnuszewskiej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Bydgoszcz
  • Ośka – 04.02.2016

    Te kolejne 15 tramwajów zostanie zakupionych by wycofać 805Na czy zostaną przeznaczone na nowe trasy ?

  • z – 04.02.2016

    Pesa ponownie zbije kasę,składając swojemu miastu kolejną ofertę nie do odrzucenia najdroższą z możliwych.Jak łupić to swoje miasto,ponieważ innych ofert nie będzie.

  • Gruby – 04.02.2016

    Kolejny przetarg dla PESY. To dobrze.

  • beka – 04.02.2016

    Wygrany może być tylko jeden. Pesa. Najlepiej z cena dla własnego miasta z 10mln netto albo 15mln jak za EZT. Może Solaris się zlituje i ich pociśnie tym razem.

  • Marzola – 04.02.2016

    Tylko niech te tramwaje będą z obrotowymi wózkami !!! Bydgoszcz ma wąski rozstaw kół, stan torowisk jest straszny a z użytku konstali wiadomo jak szybko torowisko jest niszczone a co dopiero od takiego tramicusa, swinga albo jeszcze gorzej Jazza w którym z uwagi na koniecznośc płaskiej podłogi, możliwośc ruchu wózka względem pudła została zminimalizowana prawie do poziomu sztywnego 5N. Twisty Twisty Twisty, obojętne czy wersja Częstochowska czy GOPowska ! Ale zastanawiam się jedynie czy dwuczłonowce nie były by lepsze niż 3 człony. Ale to już zależy od natężenia pasażerów jaki sie przewiduje w szczycie i ile nam Konstali zostanie bo tak jak Ośka pisze, możliwe że zakupy będą ale nie na wycofanie 805-tek a po prostu z braku wozów trzeba kupować. Już teraz chyba średnio to wygląda.

  • Qwertyk – 05.02.2016

    Bydgoszcz ma ogromne zapóźnienie względem reszty miast tramwajowych jeśli chodzi o wiek posiadanego taboru oraz o ilość potrzebną do obsługi komunikacji tramwajowej. W tej chwili w mieście jest za mało tramwajów by móc zwiększyć na przykład częstotliwość kursowania tramwajów. Dodatkowo wypdałoby jeszcze wymieniać stare wagony na nowe.

  • Combino – 05.02.2016

    @beka: 10 mln było dlatego,że była ramówka; jak Bydzia będzie miała normalnie kasę i podpiszą NORMALNĄ umowę,to cena też będzie niższa.@Marzola: z pewnych względów będą to raczej takie Swingi jak obecnie.

  • Ein-Zwei-Drei – 05.02.2016

    Qwertyk ma rację. 12 Swingów to wciąż kropla w morzu potrzeb, kolejne 15 egzemplarzy tylko trochę polepszy sytuację. Bydgoszcz wciąż przeprowadza remonty kapitalne Konstali 805N, inne miasta już dawno przestały to robić (Po co inwestować pieniądze w NG wagonów, które posłużą jeszcze u nich 2-3 lata?). Wygląda na to, że bydgoszczanie poczekają jeszcze ładnych parę lat na zniknięcie Konstali. Do tej pory inwestowano w tabor autobusowy (mnóstwo Solarisów i Solbusów), tramwajowy był zapomniany - te 2 Tramicusy to żaden sukces. Dopiero w roku 2016 pojawiło się 12 nowych wozów niskopodłogowych z prawdziwego zdarzenia, co najmniej 5 lat za późno.

  • jimmy – 05.02.2016

    Wąski rozstaw kół nie powoduje że tory się szybciej zużywają. Wąski rozstaw torów lepiej sprawdza sie w ciasnej zabudowie. Powodem są tylko i wyłącznie sztywne wózki ( de facto obrotowe do 3,5°). Skrętne wózki mają konstale i twisty ale nie wyobrażam sobie twistów w godzinach szczytu ze względu na bardzo wąskie przejścia.

  • jatal – 05.02.2016

    @ MarzolaNiskopodłogowe tramwaje z obrotowymi wózkami są dla bogatych (lub rozrzutnych) mogących pozwolić sobie na marnotrawienie potencjału przewozowego tego środka komunikacji. Marnotrawienie polega na wykorzystywaniu ich jako pojazdów z miejscami "tylko do siedzenia". Najnowszym rodzajem konstrukcji tramwajów są te ze "sztywnymi" wózkami. Szybko zawładnęły rynkiem i stanowią one już większość eksploatowanego jak i kupowanego taboru w Europie. Tramwaj jest drogim środkiem KM lokowanym między autobusem a metrem. To do tramwaju mającego duży potencjał przewozowy dowozi się pasażerów autobusami a nie odwrotnie. Nawoływanie do skrętnych wózków w tramwajach niskopodłogowych to tak jakby nawoływać do większej liczby siedzeń w metrze - nie do takich przewozów zostało stworzone. Jeżeli miastu już brakuje tramwajów do zaspokojenia potrzeb przewozowych to nie należy kupować takich które dodatkowo ograniczają przewozy przez ciasnotę wewnątrz i spowolnioną wymianę pasażerów.@ jimmy ? 05.02.2016Wąski rozstaw kół jak najbardziej powoduje szybsze zużywanie szyn i niszczenie torowisk. Na szyny i całe torowiska działają większe momenty i siły spowodowane bardziej niekorzystnymi dźwigniami.W praktyce nie ma nakazu (ani zakazu) budowy innych promieni łuków w zależności od szerokości toru.Sztywne wózki z reguły mają możliwe wychylenie niewiele ponad 1° - góra 2°.Swingi są tramwajami z pełnymi osiami łączącymi koła i przez to mają bardzo niewygodne dla osób stojących pochylnie dlatego następnym zakupem powinna być nowsza konstrukcja, czyli np. Jazz.

  • advisor – 06.02.2016

    Kto wygra przetarg w Bydgoszczy i dlaczego PESA?

  • Szkrabia – 07.02.2016

    @jimmytak, im szerzej rozstawisz nogi, im szerszy rozstaw kół w samochodzie ... tak samo z koleja, wąskotorówki zużywają bardziej szyny, tramwaje 1000mm mniej, szeroki tramwaj i pociąg mniej a jeszcze mniej tory na dalekim wschodzie.tak samo sprawa ma się z wózkami obrotowymi - czyto fizyczne obliczenia, nie musisz obracać całego pudła tylko obracasz wózek. Jatal o tym dobrze wie ale cały czas się wymądrza. najpiększniesze tramwaje to citadisy w dublisnie i twisty w Częstochowie i Katowicach. Takie konstrukcje są najbardziej ekonomiczne jeśli chodzi o użytkowanie. Wszelkiego rodzaju sztywnowózkowe cuda Bombardiera, Alstoma, CAFa, PESY i innych marek są piękne ale niezparzeczalnie droższe, droższe w eksploatacji i bogatsze miasta takie kupują. Jatala gadanie o ciasnocie w Twistach czy Citadisach z obrotowymi wózkami czy Tango to tylko jego najzykleszje wydziwianie. Takie pojazdy sa pojemne i dużo bardziej elegancko się prowadzą, tak i w łukach jak i na prostych odcinkach. Świat poszedłdo przodu i wymyślono wózki obrotowe, nie trzeba się cofać do tyłu i budować pojazdów podobnych do 5N.

  • jatal – 08.02.2016

    @ SzkrabiaPewnie że wiem o szczegółach, dla znajomości sprawy trzeba je znać, ale nie skupiam się tylko na jednym szczególe lub na pięknie konstrukcji lecz na ogóle wszystkich "za i przeciw", a te jednoznacznie wskazują że świat wybrał już najodpowiedniejszą konstrukcję i nie jest to swobodnie skrętny wózek. Sam chyba nie sądzisz że większość wybiera sobie nieekonomiczne rozwiazania.Nie nazwałbym wydziwianiem twierdzenie że przejście o szerokości 65 cm jest ciaśniejsze od tego o szerokości 55 cm. Zdecydowaną popularność tramwajów nieskrętnowózkowych pokazują statystyki. To są fakty które można sprawdzić i policzyć, w przeciwieństwie do argumentów typu "dużo bardziej elegancko".Takim samym faktem jest że "cofanie do tyłu" to nic innego jak "masło maślane" czy "stalowa stal". Dla jednego zwrócenie na to uwagi będzie powodem do uśmiechu, inny poczuje się urażony i na swoją "obronę" będzie wolał wymyśleć "wymądrzanie się". Interpretacja zależy już od człowieka. ;)

  • Zusku – 08.02.2016

    @jatalod dawna wypisujesz nam masło maślane i nie zauważyłeś ironi w tym o napisał @szkrabia. Koleś, masz fizia na punkcie swoich chorych teory. Świat niczego nie wybrał, świat jest różnorodny i dlatego każde miejsce potrzebuje czegoś innego, jedne miasta mają tramwaje z wózkami bardziej sztywnymi względem pudła, inne wybierają wózki obrotowe a inne pośrednio - jak np w Fokstrbocie - i to i to. hahahahahahah, świat wybrał. hahaha, No to jesteś w błędzie bo jeśli byś sobie policzył procentowo konstrukcje jakie wybiera świat to sztywny wózek jest w tyle własnie ze względów ekonomicznych. Bogate miasta europy lubią wydawać kasę i nie próżnuja nawet jeśli chodzi o design. Nie zauważyłes też, żę sformuowanie "dużo bardziej legancko" odnosiło sie do spokojniejszej jazdy a co za tym idzie komfortu - to się nazywaprzenośnia człowieku @jatal od swoich urojonych faktów, sprawdzeń i policzeń.

  • filipesso77 – 09.02.2016

    ^^^ a czy to przypadkiem nie jest OT???jeśli chcecie dyskutować to w BDG brakuje nowych wagonów, dodatkowe mostu tramwajowego przez Brdę czy alternatywy dla "węzłaKlaryski" gdzie wykolejenie lub stłuczka rozkłada bydgoską sieć; swoją drogą jeśli się nie ma kasy na zakup i utrzymanie to trzeba wybrać tańsza konstrukcję albo wagon częściowo z niską podłogą-i tyle;)

  • sperketrs – 10.02.2016

    dla Bydgoszczy najlepsze Twisty GOPowskie z prostą burtą w wersji dwuczłonowej, obrotowe wózeki o czym jatalek wie ale nie powie. połączenie od ronda Fordońskiego do petlę na Chodkiewicza, Chodkiewicza Gdańska zrobiony prawoskręt, połaczenie Kujawska - Bernardyńskie, później linia rondo Grunwaldzkie Błonie i połączenie z Kujawską. Ewentualnie dajnie by było przywrócić tramwaje na Grunwaldzkiej najlepiej na Osową Górę.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....