TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Bydgoszcz dozbraja tramwaje
InfoTram.pl - Opublikowano: 14.09.2017 17:30:30 12 komentarzy
Bydgoszcz dozbraja tramwaje

Bydgoski ZDMiKP poinformował, że trwają właśnie prace polegające na doposażeniu tramwajów w system VETRA.

Od czasu do czasu bydgoszczanie są świadkami przekładania zwrotnicy w torowisku tramwajowym przez motorniczego. Obrazek rzadki, ale wpisujący się komunikację tramwajową miasta, szczególnie na rozjedzie ulic Jagiellońska, Gdańska Focha. Motorniczy widząc, że zwrotnica jest ustawiona w kierunku niezgodnym z kursem tramwaju, wysiada z wagonu i ręcznie przekłada zwrotnicę. Od jakiegoś czasu systematycznie usprawniany jest system przełączania zwrotnic. Dzisiaj w większości pojazdów przełączanie odbywa się z pulpitu motorniczego i właśnie ostatnie sztuki tramwajów doposażone są w urządzenia do sterowania zwrotnicami. Prace będą również prowadzone poza pojazdami przy samych zwrotnicach. W żaden sposób roboty instalacyjne nie wpłyną na poprawność połączeń tramwajowych. Jeżeli zajdzie konieczność wyłączenia tramwajów z ruchu, prace instalacyjne będą prowadzone w nocy w czasie przerwy w kursowaniu komunikacji.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Bydgoszcz
zwrotnica
  • Mr Zrotnica – 14.09.2017

    No niezle dopiero teraz Bydgoszcz bedzie przed Murzynami. Inne polskie miasta inwestowaly w takie systemy w polowie lat '90tych ale w miescie PESY dopiero teraz wszystkie tramwaje beda mialy uklady do zdalnego sterowania zwrotnicami. Normalnie szok...no nie, no brawo

  • Bydgoszczanin – 15.09.2017

    Największy bubel tego miasta - miasta stosunkowo dużego polega na tym, że po torach jeździ złom. 12 Swingów zamówionych z projektu BiT City, 3 krótkie i 15 długich niedawno, a zanim je wyprodukują i dostaną homologację minie rok 2018 i zaledwie 30 nowych tramwajów w mieście producenta taboru? A co dopiero mówić o torach do Fordonu, które po roku funkcjonowania muszą być prostowane, bo firma źle położyła tory na łukach przez co szyby się wyboczyły pod wpływem temperatury. Torowisko na Toruńskiej, Babiej Wsi jest tak "proste", że jadąc tam można dostać ataku epilepsji. 10 - 20km/h (choć motorniczowie i tak jadą szybciej przez co nieźle buja). Tak samo torowisko od Opery do Ronda Grunwaldzkiego - szkoda słów. Lepiej budować kryte lodowisko, które jak sądzę będzie puste stało...

  • Loek – 15.09.2017

    Od dawna mowielm ze tramwaje to przezytek. Lepiej poscic tansze autobusy. A o tym ze trasa d9 fordonu będzie porazka mowilem juz przed tym biznesem. Poczekajcie 10 lat jka sie skoncza pieniążki z ue na remony. Autobus przynajmniej jezdzi po ulicach z ltorych moga wszyscy korzystac a tramwaj ? Drogie torowiska drogi tabor drogie utrzymanie......skarbinka dla biednego miasta

  • zibi – 15.09.2017

    Tramwaj jest drogi i sprawdza się tylko przy dużych potokach ludzkich czyli prawie jak metro.Bydgoszczanie śmieją się z dużo bogatszego Poznania,Wrocławia z zakupu Bet ale prawda jest okrutna liczą się koszty zakupu i eksploatacji tramwaju oraz ciągła modernizacja infrastruktury torowej.Do tego mając producenta tramwajów na światowym poziomie tabor powinien wyglądać dużo lepiej.

  • Loek – 15.09.2017

    Metra z tramwajem bym nie porownywal. Inna bajka. Tramwaj mozna porownac z autobusem i tutaj tramwaj wypada blado wrecz fatalnie. W bydgoszczy niektore linie jezdza co 20 minut wiec ja nie widze sensu ladowania mln w cos co jest namoastka transportu

  • KOLO – 16.09.2017

    Poznań mocno inwestuje w tabor.Po wyjechaniu na tory nowych gam liczba składów niskopodłogowych wzrośnie do około 150 sztuk.Takie miasta jak Bydgoszcz czy Szczecin chwalą się zakupem kilkunastu niskopodłogowców które są kroplą w morzu potrzeb. Przegiął Szczecin który zakupił ponad 100 tatr i nie ma się z czego chwalić.No ale jak ktoś tu walnął że miasto Pesy ma tylko tyle nowych tramwai ... no a co za darmo mają dawać miastu?

  • asw – 16.09.2017

    W Poznaniu jest 128 tramwajów z różną długością niskiej podłogi: 46 solarisów tramino, 14 siemens combino i 1 moderus gamma (całkowicie niskopodłogowe), 14 tatr (z 65 proc. niskiej podłogi), 53 moderusów bet (25 proc. obniżonej podłogi). 29 z tych ostatnich pojazdów wyjechało na trasy w roku ubiegłym i bieżącym. Wkrótce wyjedzie jeszcze jeden. W latach 2018-19 będą dostawy 50 nowych tramwajów moderus gamma. Już teraz w weekendy po mieście jeżdżą wyłącznie tramwaje z niską podłogą.

  • Tramicus365 – 16.09.2017

    W dzisiejszych czasach monitoring i biletomaty we wszystkich pojazdach (mowa też o autobusach) to powinien być absolutny standard. Może się coś ostatnio zmieniło, ale jeszcze jakiś czas temu biletomaty były tylko w Swingach, a w Konstalach nie było monitoringu. Bydgoszcz prawdopodobnie nie bierze pod uwagę zakupu innych wozów niż PESY, przydałoby się minimum 10 (a najlepiej 15-20 konstrukcji typu Moderus Beta).P. S. We Wrocławiu od kilku dni w ruchu są Bety #2810 i #2811.

  • Bydgoszczanin – 16.09.2017

    @KOLO A propos miasta producenta: Koszt każdej sztuki jest pomniejszony o duże koszty dostawy, bo w zasadzie można podjechać z lawetą na pętlę Rycerska leżąca blisko hali produkcyjnej, więc o pewną kwotę mniej. Drugą kwestia to niższa cena że względu na umowę porozumienia - za reklamy, bilbordy, obniżenie podatku gruntowego i wiele więcej. Jak się chce to można, tylko trzeba chcieć. Poza tym dla linii 4, 6, 7, 9 można zamówić krótsze składy, bo na tych liniach nie ma aż takich potoków, a dzięki większej liczbie składów można zwiększyć częstotliwość kursowania. Każdy ma pretensje, że tak rzadko jeżdżą tramwaje - a przepraszam czym mają jeździć skoro wozów jest dosłownie na styk? A do tego swingi jako, że są nowoczesne i napakowane elektroniką to częściej ulegają drobnym usterkom, co kompletnie nie jest dziwne jeśli ktoś ma jakiekolwiek pojęcie o elektronice. Dziwię się, że nie można rozpisać przetargu jednego roku kosztem uszczuplenia nieco budżetu na inne inwestycje na 30-40 sztuk od razu. Te stare złomy się za chwilę rozwalą ma torach.

  • Dolores – 17.09.2017

    Fakt Bydgoszcz nie bierze pod uwagę innych składów nizżte z swojej pesy... No ale i tak patrząc na ilość składów to ciężko im to idzie...

  • m-482 – 18.09.2017

    Loek masz 100% racji w pierwszym poście. Po co wydawać ogromne pieniądze na drogie tramwaje i drogą infrastrukturę w erze autobusów elektrycznych.. Miasto robi co tam sobie wymyśli, byle by było coś robione. W sumie tylko na pokaz. A że jest to trochę bez sensu to co... Za parę lat kto inny będzie się z tym męczył. Przydałby się w tym ratuszu ktoś kto się zna na komunikacji miejskiej i kto myśli racjonalnie. Widać, że takiego kogoś tam nie ma. Po roku zdziwienie, że 40 tonowy tramwaj szerokości 2,5 metra jadący po szynach o rozstawie 1 metra niszczy torowisko. Nie trzeba być naukowcem, żeby się domyśleć że to ogromne pudło buja się na boki niczym wieża eiffla na taczce. Co roku albo i częściej będzie trzeba te tory naprawiać. A skąd będą pieniądze na to? Kiedyś tyle wagonów stało pod płotem na Toruńskiej, nie można było tego wyremontować? MZK dosyć dobrze robiło remonty wagonów 805.

  • n2m – 18.09.2017

    Torowiska o rozstawie szyn 1000 mm są eksploatowane w wielu miastach i problemy z ponadnormatywnym zużyciem torowisk tam nie występują.Wszystko zależy od konstrukcji wagonu, rodzaju wózków, obciążeń osi i jakości wykonania torowiska.Generalnie Swing to nie jest optymalny wybór - tylko trzy wózki i na dodatek sztywne.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....