TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Bydgoscy motorniczowie skarżą się na sygnalizację świetlną
STOWARZYSZENIE NA RZECZ ROZWOJU TRANSPORTU PUBLICZNEGO InfoTram.pl - Opublikowano: 20.04.2017 08:53:11 3 komentarze
Bydgoscy motorniczowie skarżą się na sygnalizację świetlną

Bydgoscy motorniczowie organizują strajk "włoski", w związku z wadliwie działającą sygnalizacją świetlną. Popiera ich Stowarzyszenie na rzecz Rozwoju Transportu Publicznego w Bydgoszczy, które przy okazji doskonale wyjaśnia istotę problemu.

Stowarzyszenie poinformowało, że zainterweniowało u wiceprezydenta Bydgoszczy Mirosława Kozłowicza, który zobowiązał ZDMiKP do niezwłocznego zajęcia się sprawą wadliwie działającej sygnalizacji świetlnej. Od lat Stowarzyszenie próbuje bezskutecznie przekonać ZDMiKP, że w wielu miejscach miasta sygnalizacja świetlna dla pojazdów szynowych nie działa prawidłowo. Niestety starania te były bezskuteczne. ZDMiKP wciąż stawia interesy właścicieli samochodów prywatnych nad dobro użytkowników transportu publicznego. Tymczasem z coraz większej liczby polskich miast płyną przykłady priorytetowego traktowania komunikacji zbiorowej.

Akcja bydgoskich motorniczych uwidoczniła problem będący swego rodzaju tajemnicą poliszynela: tylko dzięki jeździe na granicy przepisów bydgoski transport tramwajowy jest w stanie normalnie funkcjonować! Taki stan rzeczy powoduje, iż można odnieść wrażenie nieznajomości specyfiki funkcjonowania komunikacji szynowej przez osoby zarządzające pracą sygnalizacji świetlnej w Bydgoszczy. Stowarzyszenie zainterweniowało więc u władz miasta o podjęcie natychmiastowych działań.

Z drugiej strony Stowarzyszenie uważa, że jazda na "czerwonym świetle" jest zachowaniem nieodpowiednim i wręcz karygodnym. Wśród jego członków znajdują się zawodowi kierowcy, zdający sobie sprawę jak potężnym i napiętnowanym wykroczeniem jest wjazd na skrzyżowanie samochodem, busem czy autobusem na czerwonym świetle. Nigdy nie poprzemy takiego zachowania, jednak rozumiemy (również dzięki strajkowi "włoskiemu") intencje, jakie nim kierują ? pisze Zarząd Stowarzyszenia.

Rondo Toruńskie i rondo Fordońskie. Dla ZDMiKP czołowym argumentem ku niewydłużaniu cykli dla tramwajów było słowo "tranzyt" - biegnący na osi północ-południe drogą krajową nr 5. Czy normalizacja ustawień sygnalizacji tak bardzo by ten tranzyt spowolniła? A nawet gdyby spowolniła, to przecież każdy z nas był świadkiem sytuacji, gdy samochód ciężarowy wjeżdżał na rondo Toruńskie lub Fordońskie bez możliwości zjazdu z niego, jednocześnie blokując torowisko, co z kolei powodowało kilka minut opóźnienia zablokowanego tramwaju lub nawet kilku tramwajów. Czy którykolwiek kierowca ciężarówki ukarany został za to przez policję mandatem? Dlaczego w sytuacji zablokowania ronda przez tramwaj, przy jeździe w 100% zgodnie z przepisami (w przeciwieństwie do popełniających wykroczenie kierowców samochodów ciężarowych) krytykowani są motorniczowie? To jednak już jednak zupełnie inny temat...

Wiemy, że wcześniejsze apele motorniczych do ZDMiKP były jak groch rzucany o ścianę. Głęboko wierzymy, że dzięki nagłośnieniu sprawy i zaangażowaniu władz miasta, sygnalizacja świetlna na najważniejszych skrzyżowaniach w mieście zacznie prawidłowo funkcjonować. Popieramy bydgoskich motorniczych, przypominając jednocześnie, że temat wadliwej sygnalizacji poruszaliśmy bezskutecznie już kilka lat temu. Uważamy, że dobro pasażerów komunikacji miejskiej powinno być zawsze na pierwszym miejscu. Transport szynowy musi zacząć być traktowany priorytetowo na wszystkich skrzyżowaniach, niezależnie od klasy przecinającej torowisko drogi ? pisze Zarząd Stowarzyszenia na rzecz Rozwoju Transportu Publicznego.



Sprawdź też:
Bydgoszcz
sygnalizacja świetlna
  • Bydgoszczanin – 20.04.2017

    Bardzo dobrze. W ZDMiKP konieczne są olbrzymie zmiany, o które od lat ubiegają się działacze miejscy. Wizerunek komunikacji jest słaby przez szereg wpadek Tomasza Szymańskiego, Macieja Gusta czy Rafała Grzegorzewskiego.

    Prezydent Bruski i jego obóz musi sobie uświadomić, że ZDMiKP ma fatalną opinię, która zaszkodzi im przy wyborach. To może zachęci go do zmian!

  • RA – 20.04.2017

    Najlepiej, tam gdzie to tylko możliwe wyłączyć sygnalizację świetlną.
    W Krakowie tak postąpiono na kilku skrzyżowaniach I obwodnicy - ruch jest płynny i nie ma zagrożenia bezpieczeństwa dla pieszych i pojazdów.

  • Tramadorer – 21.04.2017

    Łódź to samo ...

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma „JMK analizy rynku transportowego” oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...