TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Budapeszt: Duże inwestycje tramwajowe
Roland von Bagratuni - Opublikowano: 24.04.2009 14:44:07 1 komentarz
Budapeszt: Duże inwestycje tramwajowe

Według informacji udzielonej przez wydział prasowy stołecznych zakładów komunikacyjnych Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV), w stolicy w tym roku rozpocznie się tworzenie transbudańskiego systemu tramwajowego, polegającego na przedłużeniu budańskich linii tramwajowych poprzez stworzenie bezpośredniego połączenia z dotychczas oddzielonymi od siebie liniami. Dzięki temu tramwaje istniejących linii, w przyszłości będą mogły przemierzyć całą Budę od jednego jej końca do drugiego.

Projekt nie jest nowością, bowiem kilka lat temu przedłużono kursującą dotychczas do placu Moszkva tér linię 56 z wczasowo-willowej dzielnicy Hűvösvölgy do Południowej Budy. W pierwszej kolejności przywrócone zostanie połączenie torowe między bulwarem Margit körút i ulicą Bécsi út, dzięki czemu tramwaj linii 17 kursujący między alejami Vörösvári i mostem Małgorzaty przedłużony będzie do placu Moszkva tér i dalej do placu Mórich Zsigmond körtér. Na placu Moszkva tér pociągnie to za sobą konieczność odbudowy połączenia torowego między bulwarem Margit körút i bulwarem Krisztina körút. Na linii tej pojawią się szybsze składy Tatra dlatego, bo na bulwarze Margit kőrut kursują szybkie Combino Siemensa.

Kolejnym stopniem będzie budowa torowiska tramwajowego między mostem Małgorzaty i stacją metra przy placu Batthány tér na przeciwko Parlamentu, gdzie znajduje się końcówka linii tramwajowych 19 i 41. Jedna biegnie do dworca kolejowego Budapest-Kelenföld p.u., a druga do Kamaraerdő pod miejscowością Budaőrs. Dzięki nowemu połączeniu, którego częścią będzie także wybudowanie zakrętu w ulicy Vidra w kierunku bulwaru Margit körút i placu Moszkva tér, jeden z tych tramwajów pobiegnie do placu Moszkva tér a drugi ulicą Bécsi út do Vörösvári út.

W kolejnej perspektywie będzie przedłużenie linii tramwajowej od Vörösvári út do dworca kolejowego Budapest-Óbuda na linii kolejowej MÁV nr 2 Budapeszt Nyugati –Ostrzychom oraz na wybrzeżu Dunaju przed Politechniką od placu Szent Gellért tér do INFOPARK i ulicy Budafoki út, którą pobiec ma zupełnie nowa linia tramwajowa. Dzięki tym inwestycjom, ponad 100.000 pasażerów dziennie szybko i wygodniej, bez przesiadek będzie mogło dojechać do celu. Inwestycja, której zakończenie przewidziano na koniec 2010 r.,  pochłonie 6,5 miliardów foriontów, z czego 4,5 miliarda zatwierdziła Bruksela jeszcze w październiku 2008 r., BKV dołoży do tego 1,5 miliarda forintów, a rząd węgierski 800 milionów forintów.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Węgry
Budapeszt
BKV
Combino
Tatra
  • michał – 30.11.2015

    pisze się; NAPRZECIWKO - łącznie !!! Poza tym "kolejny stopień" - nie ma w tym kontekście takiego zwrotu w języku polskim.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....