TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Budapeszt: Dalsze niejasności odnośnie przyszłości BHÉV
Roland von Bagratuni - Opublikowano: 18.02.2009 16:10:58 1 komentarz
Budapeszt: Dalsze niejasności odnośnie przyszłości BHÉV

 

Jak piszą agencje Gondola i MTI, stołeczne zakłady komunikacyjne Budapesti Közlekedési Válallalat (BKV) jeszcze nie dokonało i nie planuje dokonania obliczeń związanych z prywatyzacją budapeszteńskiej kolei dojazdowej Budapesti Helyiérdekű Vasút (BHÉV). Rząd węgierski już zatwierdził projekt stworzenia z BHÉV wspólnej firmy-córki BKV i kolei pasażerskich MÁV Start. Tymczasem zdaniem informatorów z magistratu, według studium Boston Consulting Group (BCG) zamówionego przez stołeczny samorząd, pomysł wyjęcia z łona BKV i przekazania nowej wspólnej firmie BKV i kolei pasażerskich MÁV Start 100-kilometrowej, pięcioliniowej sieci, pojazdów i infrastruktury stołecznych kolei dojazdowych Budapesti Helyiérdekű Vasút (BHÉV) stał się już zupełnie wątpliwym. Możliwe, że właśnie to jest przyczyną zwlekania stołecznych ławników i Gabinetu Nadburmistrza w tej sprawie. Plenarne posiedzenie stołecznego samorządu dopiero 26 marca ma podjąć w tej sprawie decyzję, ale czy będzie ona wiążąca, jeszcze nie wiadomo.
Zdaniem prasy i związkowców brak konkretnych decyzji właściciela BKV - stolicy znacznie opóźnia podjęcie prac związanych z dokonaniem koniecznych obliczeń. Tymczasem w swoim komunikacie prasowym BKV podkreśliło, że „sprawa reorganizacji BHÉV odbywa się według wcześniej ustalonego harmonogramu. Działa już mieszana komisja ułożona ze związkowców, fachowców BKV, stolicy, resortu oraz organizacji fachowych, na łonie której trwają intensywne konsultacje”. Jednak BKV nie tai faktu, że najważniejszym elementem usamodzielnienia kolei BHÉV jest stworzenie stabilnej, przejrzystej i obliczalnej gospodarki finansowej. Niezależnie od BKV, również koleje państwowe Magyar Államvasútak (MÁV) zabrały się do wycenienia wartości BHÉV i w tym kontekście ustalony zostanie procentowy udział państwa we własności BHÉV.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Węgry
Budapeszt
BKV
BHEV
MAV
MAV Start
  • straphan – 19.02.2009

    Ja nie rozumiem, co to jest za prywatyzacja, jesli BHEV przekazuje sie spolce-corce zlozonej z panstwowych przedsiebiorstw BKV i MAV. Po drugie, latwiej jest prywatyzowac mniejsze spolki, a skoro uklad linii HEV nie ma nic wspolnego z "siecia", bo sa to tak naprawde cztery odrebne linie (Szentendre, Csepel, Rackeve, Godollo), ktore siecia byly dawno, dawno temu. Podzielenie HEV na osobne kawalki i rozpisanie przetargu umozliwi wiekszej ilosci spolek powalczenie o zarzadzanie nimi i wieksza konkurencje. Takie rzeczy jak kupno nowego taboru, gdzie liczy sie rozmiar zamowienia, osobne spolki moga spokojnie urzadzac razem.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....