TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Bruski: Linia do Fordonu najbardziej oczekiwaną na świecie [FILM]
InfoTram - Opublikowano: 19.01.2016 09:31:34 19 komentarzy
Bruski: Linia do Fordonu najbardziej oczekiwaną na świecie

Oddajemy do użytkowania jedną z najdroższych inwestycji w historii miasta ? powiedział w sobotę, podczas inauguracji trasy do Fordonu, Rafał Bruski, prezydent Bydgoszczy. To najbardziej wyczekiwana linia tramwajowa na świecie. Plany budowy sięgają 1900 roku. Później było kilka przymiarek, w końcu się udało. Możliwe to było dlatego, że Polska jest w Unii Europejskiej ? dodał Prezydent. Cieszę się, że wykonywały ją głównie bydgoskie firmy ? mówił dalej Rafał Bruski. Mam nadzieję, że trasa będzie służyć ? dodał Prezydent.


 
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Bydgoszcz
Fordon
  • Beka – 19.01.2016

    Powiem więcej w naszej galaktyce. A swingi to na niej awaryjny tabor w naszej części drogi mlecznej. A tramwaje bydgoskie zima mają najlepsze ogrzewanie na północnej półkuli

  • Lewidja – 19.01.2016

    Ciekawe jak to jest, że tak bardzo wszyscy oczekiwali we wszechświecie tej lini tramwajowej a ostatecznie zamiast - skoro jest tak ważna pociągnąć ją miedzy blokami ulicą Twardzieckiego, pokuszono się o najprostrze rozwiąznie i puszczono tramwaj Akademicką-Andersa. A drogość tej inwestycji - powiedzcie mi moi drodzy po jakiego grzyba na wyścigowej przebudowano pętlę która teraz zamiast być pętlą awaryjną z jednym czy dwoma peronami na końcu ma po całym obwodzie pętli 3 wyczesane tory - ilość terenu, materiału, pieniędzy jakie w towładowano jest niebotyczna. Pomijając już, że kolejne 2 pętle przed zajezdnią na łoskoniu też są tak idiotyczne żę w sumie na tych pętlach może spać większość taboru tramwajowego jaki mamy w Bydgoszczy - ludzie, PO CO TO ??? kasa jaką zmarnowano to grube dziesiątki milionów. Mamy przykłady pętli awaryjnych na wyżynach, na fordońskiej - wiadomo jak to wygląda - mała pętla, pojedynczy tor zakończony dwoma torami z dwona meronami. A to wariactwo na fordonie to jakaś kpina.Druga sprawa - zakup taboru. Dlaczego w mieście które wcale nie jest bogate, gdzie mamy mało taboru i wąski tor a stan torowisk nie jest najlepszy - a nawet jak się wyremontuje to tory z uwagi na węższy rozstaw kół bardziej zużywa torowisko, dlaczego nie kupuje sie tramwajów z obrotowymi wózkami takimi jak Twisty dla GOPu albo Częstochowy? Swingi są fajne, ładne ale to tramwaj na szeroki tor dla bogatych miast które mogą sobie pozwolić na szybsze zużywanie torowiska. Chcę zobaczyć jakie będa spowolnienia za parę lat jak te 4 linie do fordony zostaną rozjeżdżone przez tramwaje ze sztywnym zamocowaniem wózków względem pudła. Ale przecież czy kto w ty mieście sie zna na tym albo słucha?

  • xyz – 19.01.2016

    Bruski taki dumny, że wreszcie zrobił coś dla mieszkańca xd Niech jeszcze zrobi chodnik na moście uniwersyteckim to kosmici będą na niego nawet głosować xd

  • Srebrniak – 19.01.2016

    Bruski odleciał, dla ludzi liczy się praktyczny aspekt, czyli gdzie dojadą i w jakim czasie. Już słyszę wiele głosów, że po zmianach ludziom zwiększył się czas dotarcia do pracy itp. Miesiąc-dwa i będzie można mówić czy to sukces czy nie, będą dane, będzie o czym dyskutować. Na plus zdecydowanie pojawienie się nowych tramwajów, super są te Swingi, ale @Lewidja słusznie pyta o Twisty, ciekawe czemu ten model nie był brany pod uwagę.

  • ZZZ – 19.01.2016

    Bruski, hipokryto. Jak się robi coś dla ludzi to się robi dla ludzi a nie tylko żeby wyglądało. Trasę uniwersytecką to zrobiłeś tak, że nie jest dla ludzi - ani przejść spacerem, ani pojechać rowerem. Przecież liczył się tylko efekt skali, wielkości, rozmach i to bardzo kosztowny. Linia do Fordonu? Co za sztuka jest pociągnąć tramwaj przez las wycinając część drzew? Przecież to absurd. Zrobił byś linię tramwajową pomiędzy blokami która ewidentnie zastąpiła by 69 to ja rozumiem. Wy w krawatach i limuzynach myślicie, że jak ludzie o coś proszą a Wy im dacie zastępstwo albo coś takiego ale zupełnie inne to można potem wciskać ludziom, że to imbyło potrzebne. Lubicie się ośmieszać, prawda?

  • advisor – 19.01.2016

    W Bydgoszczy wszyscy mają taką megalomanię? Bruski nie ustępuje butą prezesowi PESY. Szkoda, że to nie najbardziej wyczekiwana linia tramwajowa we wszechświecie.

  • Ad sedes – 19.01.2016

    Widzisz adwisor.a ty se możesz ich na filmie pooglądać.

  • BDG37 – 19.01.2016

    Lewidja- linia tramwajowa była projektowana od lat 70 XX wieku,już jak zaczęli myśleć o nowej sypialni dla Fordonu.Nigdy nie było pomysłu na tramwaj w ciągu Twardzickiego, dlatego został pozostawiony pas ziemi pod tą inwestycje.Czyżby ktoś mieszkał po drugiej stronie pod górkami i by też chciał Bimby.Poprzednio to ja zasuwałem do was na autobusy, teraz wy musicie iść na tramwaj.Ale przecież zostały wam autobusy i kultowa linia 69 i jej nowa odmiana 89.Tylko pozazdrościć.A tak na poważnie to wszyscy nie będą zadowoleni do końca z tej inwestycji i każdy by teraz chciał mieć pod swoim oknem tramwaj.Czas pokaże czy to będzie udana inwestycja.

  • jatal – 19.01.2016

    @ Lewidja1. Mało kto chce mieć tramwaj między blokami (czyt. pod własnym oknem).2. 2016-1900=116 lat - znasz inny przypadek na świecie tak długiej realizacji planów?3. Bo to są pętle przesiadkowe przygotowane do obsługi wielu linii (z różnymi czasami odjazdów) podczas przyszłych remontów. Trzy tory dla czterech linii nie jest żadną ekstrawagancją.4. Swingi należą do najpopularniejszego typu konstrukcji tramwajów. Ogólnie eksploatacja tramwajów jest droga, dlatego nie należy szukać oszczędności na infrastrukturze kosztem wygody pasażera (mniej nadkoli, szersze przejścia).Ciekawe że jakoś nikt nie mówi żeby dla oszczędności drogi główne robić tańsze (lżejsze) w standardzie osiedlowych.@ advisorTo jest właśnie cała twoja "obiektywność" - na przykładzie wypowiedzi tylko dwóch osób (na dodatek nie rozumiejąc ich słów) łatkę przypiąłeś całemu miastu. Czy to nie jest przykład megalomanii ale tej krakowskiej?

  • advisor – 20.01.2016

    @jatalTo było pytanie retoryczne. Takie chwalenie się jest po prostu niesmaczne. Nawet Warszawa przy budowie metra nie odlatywała tak w zachwycie.

  • jatal – 20.01.2016

    @ advisorPrzede wszystkim było niesmaczne i z butą którą zarzucasz innym.

  • jatal – 20.01.2016

    Tzn. to twoje "retoryczne pytanie" było akurat takie.

  • zulugula – 21.01.2016

    @jatalale Ty bredzisz. porównaj sobie jakoś jazdy Twistem i jakość jazdy swingiem, poczyjesz różnicę zwłaszcz jeśli chodzi o wężykowanie czy wchodzenie w krzywe łuki.jakich remontów ??? człowieku, jak ise robi torowisko na 30 lat to nie robi sie przy nim co 5 kilometrów zajezdni bo to strata pieniędzy. 2-4 tygodni ograniczeń w kursowaniu i autobusy zastępcze są wystarczające niż budowa trzech zajezdni co kilka km. za te pieniadze można było kupić dodatkowy tabor.ja mam tramwaj pod oknem i mi to nie przeszkadza. pisząc między blokami pisałem między blokami a nie w oddaleniu pół km albo kilometra od bloków.realizacja planów ??? człowieku, to że ktoś 40 lat temu palnął żeby może zbudować tramwaj do myślęcinka, kiedys przerwalno budowę tramwaju na błonie, to nie jest żadna realizacja prjektów. plany i marzenia, pomysły to zupełnie co innego niż postawienie podpisu i zatwierdzenie realizacji albo zwyczajne konsultacje i rozmowy w sprawie konkretnej realizacj.co Ty za głupoty piszesz o drogach?to że swing jest popularny w bogatej warszawie nie znaczy ze ma być konieczny w biednej bydgoszczy.to ze sąsiedzi jeżdżą lezusami, nie znaczy że ja nie mogę mieć poloneza. każdy kupuje to na co go stać i co będzie dla niego tańsze w eksploatacji a nie to co go puści z Torbami.bredziesz człowieku

  • jatal – 21.01.2016

    @ zulugula1. Co byś nie napisał (oraz jak) to większość nowych tramwajów na świecie stanowią sztywnowózkowce.2. Nie tak łatwo znaleźć do codziennej porządnej obsługi prawie 80-100-tysięcznej dzielnicy kilkadziesiąt wolnych przegubowców na czas tylko kilku tygodni remontu.3. A więc należysz do grupy tych "mało kto" którzy akurat chcą. Pytanie ile sąsiadów tez by chciało. Ty masz dalej, ale inni mają bliżej. Liczy się ilu ma dostatecznie bliżej żeby na nie się skusić. Poza tym okazuje się że dla pojemniejszych i szybszych środków transportu pasażerowie akceptują dłuższe drogi dojścia.4. Jakby plany z 1900 roku były rozmową "dwóch gości przy piwie" to z całą pewnością nie było by po nich żadnych archiwalnych śladów.Przyjemności.

  • dacia – 22.01.2016

    @jatalwłaśnie dzięki takim filozofom jak Ty, tramwaj zamiast wyjść taniej wychodzi drożej, zamiast przyciągać ludzi to odpycha. nie branie pod uwagę potrzeb pasażerów, tramwaje przez las, brak priorytetów, wozy bardziej zużywające infre. ogólnie znany niedasizm, tylko z powodu upartości panów w krawatach często nie mających pojęcia o transporcie publicznym

  • jatal – 22.01.2016

    @ daciaSensem komunikacji publicznej nie jest "ma być tania" tylko "ma być dobra" i nie "dla wszystkich", a "dla większości".

  • sułki – 23.01.2016

    @jatalidź grzej tyłek w swoim samochodzi skoro nie wiesz na czym to polega

  • jatal – 23.01.2016

    @ sułkiTo kolejny przykład bezsensownego myślenia - do samochodu powinni iść nie ci którzy zasady rozumieją i akceptują, ale ci którym takie zasady działania KM nie pasują. :D

  • grami – 26.01.2016

    @jatalto ta komunikacja nie jest dobre i nie jest dla większości.Bruski, czy jatal to Twoje ksywa?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....