TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Brunszwik szykuje zamówienie na kolejne tramwaje
INFOTRAM - Opublikowano: 10.08.2015 12:47:47 72 komentarze
Brunszwik szykuje zamówienie na kolejne tramwaje

Braunschweiger Verkehrs-GmbH poinformowała o zamiarze przeprowadzania procedury przetargowej na zakup 7 niskopodłogowych tramwajów. Planowana data ogłoszenia przetargu to 1 października 2015 roku. Jeżeli przewoźnik zdecyduje się na zakup wagonów to walka o zwycięstwo będzie toczyć się od początku. Będzie to bowiem nowe zamówienie. Przypomnijmy, że poprzednie, obejmujące dostawy 15 wagonów plus 3 z opcji zostało zrealizowane przez Solarisa. Na razie nie znamy szczegółów, zapewne więcej dowiemy się w momencie ogłoszenia przetargu.

Przypomnijmy, że sieć w Brunszwiku jest dość specyficzna. Solaris dostarczał tam czteroczłonowe, całkowicie niskopodłogowe i jednokierunkowe tramwaje o długości 35,7 m i szerokości 2,3 m, przystosowane do jazdy po torach o rzadko spotykanej szerokości 1100 mm. Każda z czterech sekcji pojazdu opiera się na umieszczonym pośrodku wózku jezdnym.

Czy będą kolejne Tramino w Brunszwiku?

WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Brunszwik
Niemcy
  • z – 10.08.2015

    Pesa narzeka na brak zamówień na 2016 może powalczyć jak udowodni swoje kompetencje oraz terminowe wykonywanie podjętych zamówień.

  • pyrlander – 10.08.2015

    Jeżeli poprzednio dostarczone Tramino sprawdzają się, to przy opracowanym modelu dla nietypowej sieci Solaris powinien łyknąć to w cuglach. To zresztą zgodne z ostatnio zaprezentowaną linią Solarisa - pierwszoplanowe autobusy (miejskie) i trolejbusy, uzupełniane niewielkimi przetargami tramwajowymi.

  • ada – 10.08.2015

    To fakt powinni wygrać bez problemu

  • rmh – 10.08.2015

    Pesa jest bez szans. Rynek niemiecki jest dla nich za trudny.

  • Gruby – 11.08.2015

    Będziemy tam startować. Solaris ma pozamiatane buahahahahah

  • Combino – 11.08.2015

    Do Brunszwiku nikt się nie pchał,to raz. Solaris ma już gotową konstrukcję (najszybciej i najłatwiej idzie powtórka,to znany fakt; to dwa. Korzyści z unifikacji taboru,to trzy. Summa summarum Solaris będzie miał najłatwiej.@z,rmh: Obecna sytuacja wynika wyłącznie ze spiętrzenia zamówień,ale to efekt naszej chorej gospodarki kręcącej się prawie wyłącznie w cyklu dofinansowań unijnych (jak to dalej tak będzie szło,to za 5 lat faktycznie wszystko rypnie,bo jak się w 5 lat przewoznicy tramwajowi nie nauczą gospodarować sami,to leżą). Jak był większy luz,to Pesa i przed czasem przysyłała; właśnie dlatego spora ilość głupków przyzwyczajonych do tamtych czasów dziś tak hejtuje...

  • adamos – 11.08.2015

    Solaris faktycznie ma duza szanse na wygraną ,znaczący fakt jest taki iż dostarczone tramina bardzo dobrze sie przyjeły + unifikacja taboru

  • deres – 11.08.2015

    [komentarz usunięty, powód: bez sensu]

  • adi – 11.08.2015

    Jak nie opóżnienia to np.tramwaj za szeroki na tory

  • adi – 11.08.2015

    Nie dało rady rozszerzyć zamówienia na tramino?

  • deres – 11.08.2015

    Nie to zupełnie nowy kontrakt

  • deres – 11.08.2015

    Nowy kontrakt ale tabor może być ten sam wiec solaris ma duże szanse na wygrana

  • aj – 11.08.2015

    [komentarz usunięty, powód: bez sensu]

  • aj – 11.08.2015

    Tramino wiecej ich w niemczech niż w POlsce

  • adas – 11.08.2015

    Tramino na POLSKE jest za drogi

  • Eryt – 11.08.2015

    To fakt Tramino solarisa faktycznie do tanich nie nalezy ,ale za jakośc sie płaci ale wielu głupków kupuje tylko aby było nowe stąd w kraju najpopularniejsze są tanie pesy

  • adas – 11.08.2015

    @Eryt Ale to właśnie droższy od Pesy Solaris wygrywa z pwodzeniem w Niemczech,Jena,Brunszwik,Lipsk duże szanse w odrzańskim małym Frankfurcie Monachium ,dzieki tym referencjom spokojnie moga w przyszłości wygrywac przetargi we Włoszech,Francji.Pesa z dość skomplikowaną dostawą Fokstrotów do Moskwy nie robi dobrego wrazenia,nawet jeśli wina jest po stronie rosyjskiej i tak w efekcie końcowym złe wrażenie zostanie na Pesie ze nie jest firmą elastyczną

  • jatal. – 11.08.2015

    Każdy kolejny przetarg to kolejny niezależny od historii wybór.Konkurencja zna już możliwości Solarisa więc ma teraz łatwiej, pytanie czy będzie się jej chciało/opłacało wystartować?@ adasA można wygrywać bez powodzenia?

  • deres – 11.08.2015

    @jatal Nie bedzie 7 sztuk to za mało

  • adas – 11.08.2015

    @jatal A można wygrywać bez powodzenia?Jak sie nie wygrywa nie ma powodzenia jest przegrana proste?.Nie wiem czy konkurencja ma łatwiej raczej trudniej Solaris Tramino to dobry produkt

  • adas – 11.08.2015

    7 sztuk to nie jest dużo od razu odpowiedz sie sama nasuwa kolejne Tramina

  • Swing – 11.08.2015

    To już by dało 25 sztuk Tramino , w sumie nie wiem jak duże jest to miasto i ile jest tam tramwajów w ruchu i jaki przekrój modelu ale ujednolicenie taboru w dość chyba małym mieście daje dużo oszczedności

  • adas – 11.08.2015

    @Swing Tabor w Brunszwiku jest dośc ujednolicony wiec wybór kolejnej partii tramina jest wiec niemal pewny

  • swing – 11.08.2015

    Może dokupią do tych siedmiu kolejne np.3 sztuki jak było z poprzednim przetargiem

  • adas – 11.08.2015

    Wszystko zależy od ceny jeśli będzie konkurencyjna a Solaris ma ta taktyke w jednym palcu ,dobry model w atrakcyjnej cenie wiec mogą jeszcze dokupić ze 2 czy sztuki

  • Hann – 11.08.2015

    Atrakcyjne ceny ,ładny desing i dobra technika oraz wykonanie Tramino Solarisa faktycznie daje mu dobrą pozycje sprzedaży na rynku tramwajowym w Niemczech dodatkowo fakt dużej popularności autobusów tej marki w Niemczech również ułatwia sprzedaż zwłaszcza w tych miastach gdzie Urbino jest duzo .Pesa z mentalnoscią głupków nie ma zadnej szansy w Niemczech nie ta liga

  • sebastian – 11.08.2015

    @Hann Terminowe dostawy to także bardzo ważny czynnik ,przeciwieństwo Pesy

  • Hann – 11.08.2015

    To fakt wszystkie Tramina które będą jeżdziły lub jezdzą w Niemczech należą do tych przedsiębiostw które faktycznie od lat mają autobusy Urbino .Jena,Brunszwik i Lipsk posiadają duże ilości Urbino ,takze Monachium posiada dużo autobusów tej marki wiec także i tutaj w mateczniku Siemensa może wygrać Solaris Tramino .Tramino nie jest może wytwarzane w tysiacach sztuk ale na pewno jest tym polskim tramwajem z którego możemy być dumni i choć wielu głupków stwierdzi że nie że lepsza jest Pesa nie zgodze sie z nim,Krakowiak który miałbyć wizytówka pesy wygląda tanio i brzydko niewiel lepiej niż wagony EU8N z warsztatów MPK cała Pesa

  • PODRÓŻY – 11.08.2015

    Zyczyć solarisowi wygranej

  • Combino – 12.08.2015

    @Hann: prawdziwy głupek to się właśnie odezwał:"Krakowiak który miałbyć wizytówka pesy wygląda tanio i brzydko niewiel lepiej niż wagony EU8N z warsztatów MPK cała Pesa"Tu już popłynąłeś totalnie i to zarówno w kategorii bezmyślnego hejterstwa jak i gustu (tym bardziej że design doceniało wielu komentatorów nieprzychylnie nastawionych do Pesy jak np. Advisor). Ale jak ktoś chce widzieć gówno,to dojrzy je nawet w całkiem smacznym cieście ;)@Sebastian: od 2016 Pesa ma luz w zamówieniach,a jak był nawet względny luz,to nie tylko zamówienia szły jak najbardziej terminowo (czyli jeszcze przed wyborami samorządowymi),ale i pierwsze egzemplarze trafiały do odbiorcy wcześniej niż wynikało z kontraktu (do czego się przyzwyczaiły mikole i MKM-y; stąd od miesięcy pojawiające się pytania "kiedy do miasta X trafi pierwsza Pesa" choć termin kontraktowy był jeszcze daleko.

  • Hann – 12.08.2015

    Oj z ciebie Combino właśnie jest głupek typowy Bydgoszczanin ja jestem ze Szczecina ze znacznie lepszego miasta od pesowego ,tuż przy granicy z Niemcami wiec naprawde dobrze wiem co jest tandetą a co jest porządne a za tandete właśnie uważam Pese gdyby Soalris tramino był dziadostwem niue jezdziłby w tak przyzwoitym państwie jakim są Niemcy.Niemcy to inna liga ,inna kultura dla nas stolicą jest Berlin i gust mamy niemiecki europejski więc ty zachwycaj sie krakowiakiem który nic nie wniesie pozytywnego do świata tramwajów Krakowa tylko przysporzy im mase kłopotów ,jeszcze wrócą oni do bombardiera zobaczysz a hejterem to właśnie jesteś ty na siłe próbujesz udowodnić jaki ty jesteś mądry

  • Hann – 12.08.2015

    Jeszcze raz uważam Tramino to inna znacznie lepsza liga niż Krakowiak ,skoro jest duże zainteresowanie nim w Niemczech a ma także duże szanse na wygraną w Munchen to widać że tramwaj jest naprawde przyzwoity,ciekawy wizualnie na zewnatrz i wewnątrz(Krakowiak wewnatrz koszmar)wiec zyczyć nalezy Solarisowi podboju niemieckich miast tam ich uszanują w przeciwieństwie do Polski gdzie bazarowy standard wygrywa

  • Sebastian – 12.08.2015

    @Hann Dodatkowo typowo pesowskie lekceważenie swoich klientów ,dość wysokie ceny za niską jakość tramwajów ,solaris to zupełne przeciwieństwo pesy

  • Eryt – 12.08.2015

    @Combino boże to że niejaki Advisor pochwalił wygląd Krakowiaka to nie powód aby robić z tego show i wychwalanie pod niebiosa ,Advisor to nie bóg to normalny człowiek jak wszyscy ,jemu może sie podobac pesa a inni wola solarisa tramino a jeszcze inni wolą moderusy proste? to chyba nie jest trudne do zrozumienia chyba?

  • Sebastian – 12.08.2015

    Z tego co wiem odbywa sie przetarg na tramwaje dla Bremy czy ktoś wie jakie są szanse Solarisa na wygraną czy w ogóle on startuje ?

  • qba – 12.08.2015

    @Sebastian W sumie na razie jest cisza i nie wiadomo jak wyglada sytuacja ale kto wie co bedzie dalej,Brema jest miastem który w duzych ilościach eksploatuje autobusy solara wiec duże szanse tramino równiez sa i tutaj

  • Hann – 12.08.2015

    Wielu przedwojennych mieszkańców Szczecina własnie mieszka w Bremie ,życze im aby ich miasto dostało prezent w postaci Tramino i nie poełniło takiego błędu jak Szczecin który zainwestował w tabor z bydgoszczy

  • BDG – 12.08.2015

    Ludzie co wy widzicie w tym solarisie ,pesa nie jest taka tragiczna

  • qba – 12.08.2015

    @BDG nie jest tragiczna ale jest gorsza od Solarisa po prostu ,gorsza jakość ,desing ,wykończenie ,głośność ,płynnosć jazdy

  • Pesofil – 12.08.2015

    @Hann właśnie głupek zapatrzony w Niemcy ,niemiecko-polskiego Solarisa i w Berlin zamiast w Warszawe ,Pesa ma 100% polski kapitał i jest właśnie dostosowany do polskiego klienta

  • Hann – 12.08.2015

    @Pesofil tyle że twoje tramwaje Pesy jakoś nie odnoszą sukcesów w Niemczech ,nawet Ukraina zrezygnowała z nich na rzecz Elektrona

  • Combino – 12.08.2015

    @Hann: Primo,na kolana przed Wielkim Hanzeatyckim Miastem Gdańskiem,buraku (żadnej lepszej reakcji twoja głupia zaczepka nie jest godna; do tej pory nie dotarło że nie jestem z Bydgoszczy?).Secundo,z ciebie taki rodowity szczecinianin... zza Buga i tyle. Nie ma co merytorycznie rozwijać dyskusji z tobą,bo już wcześniejsze twoje posty pokazały ze to karmienie trolla.Eryt: Advisora podałem jedynie jako przykład jednego z bardziej ostrych i konsekwentnych hejterów Pesy; zresztą na innych portalach też wiele osób sceptycznie nastawionych do tego wyboru chwaliło design (pomijam tych,których nic nie przekona że białe jest białe). A Kijów kupuje Elektrony z bardziej prozaicznego powodu: ceny w przeliczeniu 4,5 mln PLN za 30-metrowego Full niskacza nie przebije ŻADEN unijny producent

  • portalcudia – 12.08.2015

    Hann to nie prawda ze kijów zrezygnował z Pesy, nie pisz głupot, to ze Kijów kupił Elektrona o niczym nie przesądza. Poza tym Pesa nie podpisała kontraktu, tylko memorandum o przyszłej współpracy. Ogarniasz róznice?

  • Hann – 12.08.2015

    Z memorandum zazwyczaj nic nie wychodzi wiec nie mówie żadnych głupot.@Combino moje korzenie to są z Wielkopolski buraku i po co twoja głupia spinka ,nie podszywaj sie pod Gdańsk bo twoja mentalnosć tam nie pasuje skoro nie jestes z tej biednej i brzydkiej Bydgoszczy to możesz pochodzić z Radomia czy Włocławka nic lepszego,nie obrażaj Szczecinian zza buga to inteligencja z Wilna ,podobnie jak Lwowiacy we Wrocławiu ,no ale w Bydgoszczy czy Radomiu to termin taki jak inteligencja nieznany.Jeszcze raz podkreslam kibicuje Solarisowi podboju rynku niemieckiego i wygryzieniu pesy z Polski i przyszłej wygranej alstomu w stolicy i GOP

  • Krakus – 12.08.2015

    Bedziemy żałować racja ,Krakowiak miał być wyjątkowy a okazał sie po prostu tani a mogliśmy mieć podobnego solarisa do tego z Brunszwika ale stało sie i sie nie odstanie za błedy trzeba płacić

  • Hann – 12.08.2015

    @Krakus Z tym przetargiem była cała telenowela trudności cała masa jak widac był to znak aby nie kupować tandety

  • Krakus – 12.08.2015

    @Hann Ale mpk zalezy na szybkim wycofaniu wszystkich 105 tek i dlatego tak sie upierali

  • Dario – 12.08.2015

    Te Krakowiaki nie są takie złe choć Tramina sa bardziej eleganckie i lepiej wykonane ,widziałem i poznańskie i olsztyńskie solarisy i mam bbardzo dobre zdanie o tych tramwajach

  • InfoTram – 12.08.2015

    [komentarz usunięty, powód: 123]

  • Dario – 12.08.2015

    [komentarz usunięty, powód: ban]

  • Krakus – 12.08.2015

    [komentarz usunięty, powód: ban]

  • Krakus – 12.08.2015

    [komentarz usunięty, powód: burak]

  • asr – 12.08.2015

    [komentarz usunięty, powód: ban]

  • Hann – 12.08.2015

    [komentarz usunięty, powód: ban]

  • Krakus – 12.08.2015

    [komentarz usunięty, powód: ban]

  • Krakus – 12.08.2015

    [komentarz usunięty, powód: ban]

  • Krakus – 12.08.2015

    [komentarz usunięty, powód: ban]

  • Krakus – 12.08.2015

    [komentarz usunięty, powód: ban]

  • Krakus – 12.08.2015

    [komentarz usunięty, powód: ban]

  • Krakus – 12.08.2015

    [komentarz usunięty, powód: ban]

  • Krakus – 12.08.2015

    [komentarz usunięty, powód: ban]

  • Krakus – 12.08.2015

    [komentarz usunięty, powód: ban]

  • Hann – 12.08.2015

    [komentarz usunięty, powód: ban]

  • kaq – 12.08.2015

    [komentarz usunięty, powód: ban]

  • Krakus – 12.08.2015

    [komentarz usunięty, powód: ban]

  • Krakus – 12.08.2015

    [komentarz usunięty, powód: ban]

  • Krakus – 12.08.2015

    [komentarz usunięty, powód: ban]

  • Krakus – 12.08.2015

    [komentarz usunięty, powód: ban]

  • Krakus – 12.08.2015

    [komentarz usunięty, powód: ban]

  • Krakus – 12.08.2015

    [komentarz usunięty, powód: ban]

  • Hz – 12.08.2015

    [komentarz usunięty, powód: ban]

  • Krakus – 12.08.2015

    [komentarz usunięty, powód: ban]

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....