BRAUNSCHWEIG Transport (BSVAG) kupuje od spółki joint venture Stadlera i Solarisa 7 tramwajów Tramino z opcją na 7 kolejnych.
Wartość umowy to 18,9 mln EUR. Wagony przystosowane do kursowania po sieci 1100 mm zostaną dostarczone w lutym i marcu 2019 r. Będzie to uzupełnienie floty 18 podobnych tramwajów, które zostały dostarczone do Brunszwiku do kwietnia 2015 r. Pierwszą umowę na dostawę Tramino polski producent podpisał w 2012 roku. Obejmowała ona 15 pojazdów. Następnie zamówienie zostało rozszerzone o 3 kolejne składy.
Tramwaje dostarczone przez Solararisa dla Brunszwiku są w 100% niskopodłogowe, zbudowane z czterech członów o łącznej długości 36 metrów. Wagony wyposażono w wózki przystosowane do wyjątkowego - wyróżniającego pod tym względem transport szynowy Brunszwiku - rozstawu toru o szerokości 1100 mm. Jest to jedyne miasto z taką szerokością rozstawu toru w Europie. W przestronnym wnętrzu nowego Tramino zaplanowano 201 miejsc dla pasażerów, w tym 77 miejsc siedzących. Szybką wymianę pasażerów zapewni 6 par dwuskrzydłowych drzwi.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Wagony z klasą i dobre technicznie. Niemiecki odbiorca zawsze to docenia.
Braunschweig ordered 7 Tramino with an option for 7 additional vehicles.
Niemiecki Brunszwik kupuje tramwaje z niemieckiego solarisa POsiadajacego w Oblechowie montownię zatrudniającą ukraińców. Na epoznań pisali o 17 wagonach, więc kto pisze prawdę????
7 wagonów jest w zamówieni podstawowym, z tego co wiem to kolejne 8 miało być w opcji.
Solaris, czekam jeszcze na nowe urbino w BS :)
7 sztuk. Na tyle opiewa zamówienie podstawowe. Railjournal się machnął i teraz więcej źródeł powtarza liczbę 17.
W tytule zdjecia tez jest 17
Pesjaniści możecie z zazdrości tylko zaciskać w bezsilności swoje sztuczne szczęki bo wasza prędzej wielbłąd przejdzie przez ucho igielne niż wasze tramwaje dostaną się na zachodnie i nie ma co ukrywać że wiele bardziej prestiżowe rynki niż jakieś ruskie kołchozy. Taka jest prawda niestety.
Czekam na wypowiedź "egzpertuf", czyli jatala i Combina - według nich Tramino jako produkt beznadziejny i awaryjny już dawno miało być zakopane jako projekt, a dział Solarisa miał przestać istnieć wykupiony przez Stadlera :DPo raz kolejny się sprawdziło, że "psy szczekają, a karawana jedzie dalej". A Solarisowi gratuluję kolejnego zagranicznego kontraktu :)
Nigdy i nigdzie nie napisałem że Solaris to produkt beznadziejny i awaryjny. Nie sądziłem że napisanie (zgodnie z prawdą) że Solaris JUŻ sprzedał 60% udziałów swojego działu tramwajowego aż tak boli że dziecku świat się zawalił. No cóż... z reguły ogromna wola zaistnienia oznacza brak czegokolwiek sensownego do powiedzenia. Jak widzę nick podbudowujący "ego" już nie daje ci satysfakcji i teraz szansy szukasz w rzucaniu oszczerstw i pomówień. Nawet nie wiesz że "miałeś chamie złoty róg" tzn. taką świetną okazję siedzieć cicho, ale zmarnowałeś ją. Ale to już nie mój problem. :D
Brawo! Oby kolejna dostawa też była taka jak trzeba.Czy ktoś się orientuje jak wygląda sprawa dostaw Solarisa do Lipska?
@jatalTy nie, ale Combino pisał tyrady przy każdej możliwej okazji. Mnie się świat nie zawalił, to twoja teoria, że Solaris wyleci z rynku tramwajowego poszła się paść :)Widzę, że trafiłem i boli, i bardzo dobrze - oduczysz się pisania bredni, które co gorsza może ktoś przeczytać i ponieść w świat. Zresztą swojego czasu mechanik bardzo ładnie punktował ci twoje "mundrości".
@www: z Lipskiem mieli ( mają nadal? ) problemy z wymiarami i produkcja była wstrzymana ( była lub jest nadal - tego aktualnie nie wiem) .
Gratulacje dla koleżanek i kolegów z Wieruszowskiej ;)
@ GośćProdukcja jest w toku. W ubiegłym tygodniu dostarczono czwartego.http://l-nv.info/pages/gallery/20.06.2017-ngt10-1004-im-tzh-eingetroffen389.phpProblemy są od ich pokonywania. Prototyp zawsze oznacza jakieś problemy. W Brunszwiku Solaris też je miał, zapłacił nawet sporą karę. Jednak Niemcy to nacja z inną kulturą techniczną i nie wpłynęło to na kolejne zamówienie. W Lipsku też nie będzie źle. @advisorNajlepszym dowodem kto pisze brednie jest (zamiast napisanie zwykłego pomyliłem się - przepraszam) następny post w którym po przyznaniu się do pomyłki podtrzymuje się swoje zdanie. Czyżby to jednak schizofrenia?PS. O innych czytających się nie martw. Swój rozum mają. Martw się o siebie i tym co pomyślą o twojej "fascynacji" mechanikiem.
@jatal Litości.Fakty:Solaris i Stadler Rail mają po 40% udziałów w spółce, 20% ma inwestor finansowy. Nikt nikogo nie przejmuje, Solaris nie znika. Solaris zyskuje nowe możliwości.Nie rozumiem tej powalającej dziecinady, że od pisania bredni do tak małego grona świat się zmieni.Twoja futurystyka jest wystarczająco żałosna, abyś sobie z nią dał w końcu spokój. Dobrze, że choć dostrzegasz w końcu fakt, ze Solaris jest na świecie postrzegany jako solidny i godny zaufania producent i wycofujesz się rakiem z tego goowienka, kilku osób na krzyż z ssc. Chociaż taki plus.A od innych żałosny człowieku - pisząc wprost - po prostu się w końcu odp. i będzie wszystko w porządku. W końcu będzie się dało twoje wizje czytać. Jeden warunek - będzie miało jakikolwiek sens.
Stadler potrzebował spawalni szkieletów stalowych i taniej siły roboczej której sbc ma pod dostatkiem i tyle
Żyj swoimi mirażami w świecie równoległym. Psy szczekają, karawana jedzie dalej.
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.