TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Brązowym tramwajem po Krakowie...
Karol Wach - Opublikowano: 07.07.2009 19:20:48 4 komentarze
Brązowym tramwajem po Krakowie...

Warszawa ma swoją „tetkę”. Ale dziś nie o niej. Jako, że w Krakowie też jest fajnie, postanowiliśmy się udać właśnie do Grodu Kraka. Kraków ma Cafe Tram. Stylizowane na lata 20. ubiegłego wieku wnętrze, miękkie kanapy, lustra na suficie, ozdobne ornamenty no i oczywiście klimatyzacja –to wszystko czeka na tych, którzy zdecydują się na podziwianie zabytków Krakowa przez okna jedynej w Polsce kawiarni na torach. A tych, jak powszechnie wiadomo nie brakuje.

Jesteśmy nie za bogaci, więc trasę Warszawa –Kraków postanowiliśmy przebyć nie z Intercity a z Przewozami Regionalnymi. Było całkiem sympatycznie. Brak klimatyzacji rekompensują otwierane okna, które przy prędkości ponad 100 km na godzinę jako tako się sprawdzają. Więc jeśli pomyślimy, że zaoszczędziliśmy kilka banknotów z wizerunkiem Mieszka I, nieco bujający „Edek”wygląda całkiem przyjaźnie. Trochę zmęczony do stolicy Małopolski dociera jednak o czasie. Szczerze. Polecam Przewozy Regionalne. Jest taniej i …taniej. Sporo taniej. I nie jest źle. W Krakowie śpimy w hotelu Korona. W cenie hostelu a i dojście na piechotę zajmuje zbyt dużo czasu –jedziemy więc autobusem. Dodatkowa przyjemność. Wsiadamy w 502 i po 15 minutach jesteśmy na miejscu. Mam wrażenie, że podróżowanie po Krakowie tramwajem jest jednak najlepszym rozwiązaniem. Dojeżdża się wszędzie i szybko. Oferta biletowa MPK mogłaby być trochę lepsza, ale nie narzekajmy. Nasz Solaris staje na przystanku „Korona”, wysiadamy i idziemy do hotelu. Liznęliśmy trochę tego, co nasz czeka jutro.

Noc w hotelu z minionej epoki mija szybko. Podziwiamy składy wyjeżdżające z zajezdni Podgórze, jedząc śniadanie i ruszamy. Załóżmy, że oglądanie Krakowa zaczynamy od żydowskiej dzielnicy. Kazimierz, bo o nim mowa, kryje w sobie wiele atrakcji, nie tylko tych turystycznych. Przeróżne klimatyczne kafejki, kościoły katolickie i żydowskie synagogi czy pchli targ, na którym można kupić przeróżne drobiazgi –to tylko niewielka część tego, co powinno zachęcać do nie pomijania tej części Krakowa w czasie jego zwiedzania. Kiedy już kupimy kolczyki dla siostry i odwiedzimy, może nawet po raz któryś żydowską synagogę, udajemy się na Pl. Wolnica. Tu czekamy na nasz tramwaj. Wypatrujemy brązowego wozu. Rzut oka w lewo. W oddali widzimy jeden z kliku dwukierunkowych tramwajów N8S. Dziś na linii 40. Taka weekendowa mutacja 10, kursująca na wydłużonej trasie, tak, aby zapewnić dojazd do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach. Wreszcie jest nasza kawiarnia na torach. Wsiadamy. Czuć klimatyzację, jest całkiem przyjemnie. Ruszamy, pierwsze światła. Jedzie się jak w normalnym tramwaju, tyle, że siedzenia trochę wygodniejsze. I podają zimne napoje. A. I bilet trochę droższy. Po kilku minutach i paru skrzyżowaniach widzimy Wawel. Zatrzymujemy się na światłach, będziemy skręcać w lewo. Jeszcze rzut oka na krakowski zamek, do wizyty na którym nie trzeba chyba nikogo zachęcać. Jedziemy dalej. Skręcamy w lewo i już mijamy kościół dominikański. W Krakowie świątyń jest chyba najwięcej w Polsce. Różnych wyznań. Po kilku chwilach stoimy na Pl. Wszystkich Świętych. Warto tu spróbować kebaba krakowskiego. Inny niż warszawki, czy lepszy…Jedziemy dalej Franciszkańska, pod numerem 3 słynne okno papieskie. Po drugiej stronie kościół franciszkanów. Dojeżdżamy do skrzyżowania. Naprzeciwko jedynka, a na niej  Lohner E1. Niebieski GT6. Krakowski. Wcześniej wiedeński. Minął nas Solaris. Klimatyzowany, a okna otwarte. Niedawno rzecznik MPK mówił, że pasażerom nie zabroni przecież otwierania okien. A może by je tak zablokować? Cóż, może jednak MPK kiedyś te okna zablokuje. Gdzieś śmignął żołty Irisbus. To Mobilis na linii 304 do Wieliczki. Oprócz tych wozów Mobilis podbija Kraków Solarisami Urbino 18. Po prawej filharmonia, trochę obok gmach Uniwersytetu Jagiellońskiego. Kilka chwil i już widać Wawel. Teraz w całej okazałości. Bystre oko dojrzy smoczą jamę i smoka wawelskiego. I piękny widok na Wisłę. Szukamy tramwajów wodnych, nie tym razem. Dojeżdżamy do pętli Salwator. Po prawej kościół sióstr norbertanek. Też nad Wisłą. Stąd możemy pojechać dalej autobusem na Kopiec Kościuszki albo do jednego z dwóch czynnych w Polsce klasztorów kamedulskich. Ten krakowski jest dostępny dla wszystkich tylko 12 razy w roku. Dziś nie. Więc wracamy. Jeszcze rzut oka na pętlę tramwajową. Dwa Bombardiery, jeden  Lohner E1 i nasza kawiarnia. Już nie nasza. W drogę powrotną ruszamy dwójką. Bombardier, a w nim Grzegorz Turnau, który jak sam mówi, będzie nam towarzyszył w podróży. Ale o tym przy innej okazji.

Szczegóły o tramwajowej kawiarni na stronie: http://www.jordan.pl/tramwaj. Tam również można znaleźć rozkład jazdy oraz informacje o rezerwacji. Zachęcamy do zwiedzania Krakowa z okien tramwaju. Warto!
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Kraków
linia
przystanek
MPK
  • Maciek – 07.07.2009

    w Krakowskich Bombardierach nie ma klimatyzacji... tak jak w żadnym, innym tramwaju, więc niech autor nie dziwi się, że okna są otwarte... W autobusach też wcale nie lepiej, bo poza solowymi Solarisami U12, Mercedesami Citaro, Scaniami Castrosua oraz Jelczami Libero nie ma w MPK autobusów z klimatyzacją części pasażerskiej. A co do Mobilisa, podbija on także Kraków butelkowozielonym MAZem 203, który robi za wóz rezerwowy...

  • SpeX – 07.07.2009

    Maz już nie wyjeżdża na linię.

  • KW – 07.07.2009

    Jasne, chodziło mi o Solarisy klimatyzowane, a jakoś wyszło, że Bombardiery. Poprawione.

  • Maciek – 08.07.2009

    Kilka dni temu widziałem tego MAZa na rezerwie 152

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....