TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Bombardier PrimoveCity – innowacja w transporcie elektrycznym
INFORAIL - Opublikowano: 28.03.2011 22:18:43 4 komentarze
Bombardier PrimoveCity – innowacja w transporcie elektrycznym

Bombardier ogłosił rozpoczęcie wdrażania systemu BOMBARDIER PrimoveCity –nowego rozwiązania e-mobilności, wraz z wprowadzeniem nowego centrum kompetencji, umożliwiających wdrażanie produkcji pojazdów nowej generacji z napędem elektrycznym. PrimoveCity ma na celu zlikwidowanie ograniczeń w zasilaniu i ładowaniu pojazdów elektrycznych, łącząc w sobie możliwość zasilania różnych pojazdów, w tym tramwajów, autobusów, taksówek i samochodów, przy wykorzystaniu jednej technologii. Nowe centrum doskonałości zlokalizowane zostało w Mannheim (Niemcy). Będzie ono również prowadziło badania nad innymi projektami i możliwościami integracji pojazdów w szybko rozwijającym się sektorze transportu pojazdów elektrycznych. Otwarcie nowego ośrodka zapowiadane jest na wrzesień 2011 roku.

Technologia BOMBARDIER PrimoveCity została już zastosowana przy produkcji tramwaju dla Augsburga (Niemcy). Obecnie Bombardier prowadzi dalsze testy nowej technologii, wykorzystując autobusy, na odcinku 125 m drogi w Lommel (Belgia). Sukces tych dwóch pierwszych inicjatyw zachęca Bombardiera do uruchomienia programu PrimoveCity, który zapewniać ma łatwiejszą mobilność wszystkich typów pojazdów elektrycznych. Już latem rozpocznie się testowanie systemu z wykorzystaniem samochodu osobowego.

AndréNavarri, prezes Bombardier Transportation, powiedział, że celem programu PrimoveCity jest wprowadzenie zmian w systemie transportu elektrycznego, poprzez zapewnienie łatwego i nieograniczonego dostępu do wszystkich typów pojazdów elektrycznych. Tramwaje, autobusy, samochody i ciężarówki będą mogły jeździć bez konieczności umieszczania na ulicach słupów trakcyjnych, korzystając jedynie z silników elektrycznych. Co więcej nie będą potrzebne przestoje na ładowanie baterii.

Jeremie Desjardins, szef programu PrimoveCity w Bombardier Transportation, powiedział natomiast, iż Bombardier jest dumny, że znalazł się na tym etapie prac nad wdrożeniem nowej technologii. Po pomyślnym przebiegu wstępnych testów tramwajów i autobusów, Bombardier będzie kontynuować testowanie dodatkowych elementów do samochodów, mających na celu bardzo szybkie wprowadzenie tej technologii do wykorzystania komercyjnego. Ważne jest, aby pamiętać, że celem Bombardiera nie jest tylko rozpoczęcie produkcji wszelkiego rodzaju pojazdów nieszynowych, ale  wprowadzenie technologii Primove także do innych branż.

Bombardier zaprezentuje swój przełomowy program PrimoveCity na 59. kongresie UITP, który odbędzie się w dniach 11-14 kwietnia w Dubaju (Zjednoczone Emiraty Arabskie).  

Rozwiązanie Bombardiera PrimoveCity zmienia zasady funkcjonowania transportu elektrycznego i ma być głównym bodźcem do osiągnięcia prawdziwie zrównoważonego transportu miejskiego. Żadne inne rozwiązania w dziedzinie e-mobility nie dostarcza porównywalnych korzyści z dynamicznego ładowania, elastyczności, bezpieczeństwa i intermodalności.

PrimoveCity wykorzystuje technologię PRIMOVE zapewniającą zasilanie wszystkich pojazdów elektrycznych, poprzez wykorzystanie urządzeń zamontowanych w pojeździe. Pole magnetyczne jest wytwarzane z urządzeń umieszczonych pod powierzchnią ziemi. System zasila urządzenia tylko wówczas gdy pole jest w pełni pokryte przez pojazd. Pojazdy i urządzenia zostały zaprojektowane tak, aby spełniać wszystkie normy bezpieczeństwa. Niezawodność jest zapewniona, nawet w niekorzystnych warunkach pogodowych, takich jak śnieg, deszcz, lód, piasek lub woda. PRIMOVE - bezstykowy system - jest jednym z najważniejszych rozwiązań w innowacyjnej ofercie Bombardier ECO4. Jest to oferta produktów i technologii, które oferują efektywne kosztowo rozwiązania pozyskiwania energii dla transportu kolejowego.

Bombardier Transportation, wraz z innymi wiodącymi partnerami przemysłowymi i uniwersytetami, bierze udział w \'DRIVE projekt\', który jest wspierany finansowo przez rząd flamandzki.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Bombardier
  • sceptyk – 30.03.2011

    Bardzo reklamowy i niejasny artykuł. Czy to nie jest powrót do starej koncepcji "WuCzeMobili"?? Oczywiście teraz są nowe technologie , tym niemniej opłacalność nowego (?) systemu (sprawność energetyczna) może budzić wątpliwości.

  • straphan – 31.03.2011

    Co to jest silnik "eklektyczny"? W jakim on jest konkretnie stylu? :)

  • Em – 05.04.2011

    Czy jest to koncepcja linearnego silnika elektrycznego? Coś takiego próbowano już w przypadku tramwajów. Pozostaje jednak pytanie, czy oto nie mamy do czynienia z zastąpieniem jednego zanieczyszczenia(spaliny) innym - silnym polem magnetycznym.

  • sceptyk – 06.04.2011

    Raczej nie będzie to linearny silnik, tylko zestaw cewek (ale tu tylko zgaduję) Trzeba znać lepiej zasady fizyki. Energia pewnie będzie tu przekazywana za pomocą indukcji elektromagnetycznej (pole magnetyczne stałe i wolnozmienne nie indukuje prądu - trzeba znać te podstawy!!) częstotliwości będą pewnie rzędu kilkuset Hz (tu tylko zgaduję) To dla człowieka nie jest szkodliwe, ( a przecież diatermą i magnetronem formalnie się leczy!) ale jaka będzie sprawność systemu?? To nie jest nowy pomysł. Boję się, że nadal niewielka...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....