TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Bombardier Flexity 2
BOMBARDIER Jacek Pudło - Opublikowano: 09.10.2012 22:48:37 5 komentarzy
Bombardier Flexity 2

Bazując na istniejącej rodzinie tramwajów Flexity, wyprodukowanej w liczbie 3500 egzemplarzy, Bombardier przygotował nowy pojazd –Flexity 2 –udoskonalony w różnych aspektach.

W tramwaju poprawiono:
  • odporność na korozję,
  • kabinę motorniczego,
  • odporność na zderzenia czołowe,
  • poziom zużycia energii.

Tramwaj został opracowany jako pojazd o konstrukcji modułowej, przystosowany do daleko idącej indywidualizacji. Design wewnętrzny i zewnętrzny może zostać specjalne skrojony wedle życzeń i potrzeb klienta, z wykorzystaniem różnych standardowych elementów. Zmienione mogą być m. in.: kształt ściany przedniej, aranżacja kabiny kierowcy, a także światła czołowe i ich pokrywy.

Tramwaj posiada w 100% niską podłogę, ale jednocześnie –konwencjonalne wózki Bombardier Flexx 3000 z zestawami kołowymi. Rozwiązanie to Bombardier uznał za najlepsze pod kątem komfortu jazdy i tłumienia drgań. Wózek wyróżnia się mało rozbudowaną konstrukcją ramy –poprzecznice znajdują się tylko w środkowej części, a w rzucie pionowym rama ma kształt litery H. Wózki ukryte są za klapami wkomponowanymi w bryłę nadwozia. Rozstaw osi wózka wynosi 1850 mm, średnica kół –maksymalnie 560-640 mm, a minimalnie –500-540 mm. Masa wózka wynosi 4,70-4,95 t i jest zbliżona do masy wózka SF30 stosowanego w Siemens Combino Plus (4,90 t), pozbawionego klasycznych zestawów kołowych.

Pojazd wyposażono w system gromadzenia energii hamowania MITRAC Energy Saver. Bombardier tłumaczy, iż w ten sposób unika się strat odzyskanej energii w trakcie jej przesyłu pomiędzy pojazdami poprzez sieć napowietrzną. Tramwaj posiada system Bombardier FRACAS, który zbiera i analizuje dane dotyczące eksploatacji.

Pierwsze Flexity 2 trafiły do brytyjskiego Blackpool, gdzie wprowadzono je do eksploatacji w ramach wznowienia systemu tramwajowego, które kosztowało 100 milionów funtów. 16 tramwajów zakupiono za 33 miliony funtów (10,43 mln zł za 1 tramwaj).

Flexity 2 są produkowane w Bautzen, w Niemczech. Kolejne tramwaje tej generacji zostały zamówione przez: Antwerpen, Basel i Gold Coast.

Tab. 1. Dane techniczne Flexity 2 dla Blackpool.

Parametr

Wartość

Liczba miejsc siedzących

74

Liczba miejsc stojących

148

Ogólna liczba miejsc

222

Długość

32,23 m

Szerokość

2,65 m

Liczba członów

5

Drzwi

1-2-2-1

Liczba silników

4 (po 2 na wózek napędowy)

Moc silnika

120 kW

Strona tramwaju Bombardier Flexity 2
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Bombardier
Flexity
Blackpool
  • adi – 11.10.2012

    No wyróżnia sie brakiem finezji bez różnych fajnych wstawek.

  • Jerzy_CZ – 11.10.2012

    A zaś niekompletne: Zmnienione mogą też zostać szerokość pudła (Blackpool 2650, Basel 2300), jedno- lub dwukierunkowość, rozstaw szyn, ilość drzwi (zła wartość u Blackpoola - w jednym z dwóch członów wiszących są tylko jedne drzwi). Robię właśnie u Bombardiera w Bautzen, więc znam ten tramwaj trochę lepiej niż autor, też od strony jego produkcji.

  • jatal – 12.10.2012

    W obu członach wiszących są jedne drzwi. Cyfami autor oznacza liczbę płatów a nie drzwi. Osobiście wolę jednak zapis d+D+0+D+d (d-wąskie, D-szerokie) jako wyraźniej oddający rzeczywistość.

  • zygzak – 14.10.2012

    a jak tam tramwaj newaga?

  • rewq – 23.10.2012

    Bez różnych tak.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....