TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Bombardier Flexity 2
BOMBARDIER Jacek Pudło - Opublikowano: 09.10.2012 22:48:37 5 komentarzy
Bombardier Flexity 2

Bazując na istniejącej rodzinie tramwajów Flexity, wyprodukowanej w liczbie 3500 egzemplarzy, Bombardier przygotował nowy pojazd –Flexity 2 –udoskonalony w różnych aspektach.

W tramwaju poprawiono:
  • odporność na korozję,
  • kabinę motorniczego,
  • odporność na zderzenia czołowe,
  • poziom zużycia energii.

Tramwaj został opracowany jako pojazd o konstrukcji modułowej, przystosowany do daleko idącej indywidualizacji. Design wewnętrzny i zewnętrzny może zostać specjalne skrojony wedle życzeń i potrzeb klienta, z wykorzystaniem różnych standardowych elementów. Zmienione mogą być m. in.: kształt ściany przedniej, aranżacja kabiny kierowcy, a także światła czołowe i ich pokrywy.

Tramwaj posiada w 100% niską podłogę, ale jednocześnie –konwencjonalne wózki Bombardier Flexx 3000 z zestawami kołowymi. Rozwiązanie to Bombardier uznał za najlepsze pod kątem komfortu jazdy i tłumienia drgań. Wózek wyróżnia się mało rozbudowaną konstrukcją ramy –poprzecznice znajdują się tylko w środkowej części, a w rzucie pionowym rama ma kształt litery H. Wózki ukryte są za klapami wkomponowanymi w bryłę nadwozia. Rozstaw osi wózka wynosi 1850 mm, średnica kół –maksymalnie 560-640 mm, a minimalnie –500-540 mm. Masa wózka wynosi 4,70-4,95 t i jest zbliżona do masy wózka SF30 stosowanego w Siemens Combino Plus (4,90 t), pozbawionego klasycznych zestawów kołowych.

Pojazd wyposażono w system gromadzenia energii hamowania MITRAC Energy Saver. Bombardier tłumaczy, iż w ten sposób unika się strat odzyskanej energii w trakcie jej przesyłu pomiędzy pojazdami poprzez sieć napowietrzną. Tramwaj posiada system Bombardier FRACAS, który zbiera i analizuje dane dotyczące eksploatacji.

Pierwsze Flexity 2 trafiły do brytyjskiego Blackpool, gdzie wprowadzono je do eksploatacji w ramach wznowienia systemu tramwajowego, które kosztowało 100 milionów funtów. 16 tramwajów zakupiono za 33 miliony funtów (10,43 mln zł za 1 tramwaj).

Flexity 2 są produkowane w Bautzen, w Niemczech. Kolejne tramwaje tej generacji zostały zamówione przez: Antwerpen, Basel i Gold Coast.

Tab. 1. Dane techniczne Flexity 2 dla Blackpool.

Parametr

Wartość

Liczba miejsc siedzących

74

Liczba miejsc stojących

148

Ogólna liczba miejsc

222

Długość

32,23 m

Szerokość

2,65 m

Liczba członów

5

Drzwi

1-2-2-1

Liczba silników

4 (po 2 na wózek napędowy)

Moc silnika

120 kW

Strona tramwaju Bombardier Flexity 2
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Bombardier
Flexity
Blackpool
  • adi – 11.10.2012

    No wyróżnia sie brakiem finezji bez różnych fajnych wstawek.

  • Jerzy_CZ – 11.10.2012

    A zaś niekompletne: Zmnienione mogą też zostać szerokość pudła (Blackpool 2650, Basel 2300), jedno- lub dwukierunkowość, rozstaw szyn, ilość drzwi (zła wartość u Blackpoola - w jednym z dwóch członów wiszących są tylko jedne drzwi). Robię właśnie u Bombardiera w Bautzen, więc znam ten tramwaj trochę lepiej niż autor, też od strony jego produkcji.

  • jatal – 12.10.2012

    W obu członach wiszących są jedne drzwi. Cyfami autor oznacza liczbę płatów a nie drzwi. Osobiście wolę jednak zapis d+D+0+D+d (d-wąskie, D-szerokie) jako wyraźniej oddający rzeczywistość.

  • zygzak – 14.10.2012

    a jak tam tramwaj newaga?

  • rewq – 23.10.2012

    Bez różnych tak.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....