TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Bliżej tramwaju do bydgoskiego dworca PKP
UM W BYDGOSZCZY - Opublikowano: 06.07.2010 10:39:49 3 komentarze
Bliżej tramwaju do bydgoskiego dworca PKP

70 mln 421 tys. –na taką kwotę opiewa najtańsza oferta złożona w przetargu na budowę tramwaju do dworca PKP. Najkorzystniejszą cenę zaproponowało konsorcjum, którego liderem jest Zakład Usług Energetycznych i Komunikacyjnych - Grupa ZUE z Krakowa.

W skład konsorcjum, oprócz trzech firm z Małopolski, wchodzi również podbydgoskie Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Kobylarni. Złożenie najtańszej oferty nie jest równoznaczne z wygraniem przetargu. Oferty zostaną raz jeszcze sprawdzone pod względem formalnym, a pozostałe firmy starające się o budowę trasy tramwajowej otrzymają czas na ewentualne odwołania. Dopiero po zakończeniu całej procedury będzie możliwe podpisanie umowy, a następnie rozpoczęcie prac budowlanych.

Według pierwszych szacunków budowa trasy do dworca PKP miała kosztować blisko 90 mln zł. Złożona oferta jest zatem niższa o ponad 19 mln zł. Inwestycja dofinansowana jest ze środków unijnych w wysokości 42 mln 565 tys. zł.

Przebieg trasy

Trasa tramwajowa do dworca liczyć będzie 1750 m. Początkiem trasy będzie skrzyżowanie ulic: Focha –Kordeckiego –Królowej Jadwigi. Powstanie tam węzeł przesiadkowy. Stamtąd nowa linia pobiegnie równolegle do ul. Królowej Jadwigi w stronę ul. Naruszewicza. Powyżej tej ulicy trasa przetnie Brdę. Powstanie tam most jednoprzęsłowy o długości 70 m i szerokości ponad 14 m. Głównym elementem mostu będzie sześć par lin podwieszających w układzie przypominającym wachlarz. Będzie istniała możliwość wprowadzenia na zabudowane torowisko ruchu pojazdów uprzywilejowanych. Pozostałe pojazdy kołowe będą –tak jak do tej pory –poruszać się mostem Królowej Jadwigi.

Po przekroczeniu Brdy tramwaj na wysokości ul. Matejki dotrze do ul. Dworcowej, skręci w nią i asymetrycznie do jezdni, po jej wschodniej stronie, dotrze do dworca kolejowego. Przed budynkiem dworca nastąpi kolejne załamanie przebiegu trasy, tym razem w prawo w ul. Zygmunta Augusta. Torowisko zlokalizowane będzie po północnej stronie obecnej jezdni, a trasę zakończy pętla tramwajowo-autobusowa przy ul. Rycerskiej.

Do projektowanego przebiegu linii tramwajowej dopasowany zostanie istniejący układ drogowy, m.in. przebudowane zostanie skrzyżowania ulic Focha z Królowej Jadwigi, zmiany zajdą również w ciągu ul. Zygmunta Augusta. Na odcinku od skrzyżowania z ul. Focha do Dworcowej przy torowisku zaprojektowano ciąg pieszo-rowerowy (na moście ścieżka zostanie rozdzielona i każda pobiegnie po innej stronie torowiska).
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Bydgoszcz
ZUE
  • krakowianin – 07.07.2010

    to jest najgorsza firma-nic w terminie i wszystko do poprawki

  • nowy – 07.07.2010

    Bliżej tramwaju... jakoś nie tak..., bliżej tramwajem? - nie, to nie to... może bliżej do tramwaju ...?

  • warszawianin – 09.07.2010

    u nas rok temu ZUE zrobiło Trasę W-Z, całkiem nieźle wyszło. Z domu z okna miałem widok na plac budowy na skrzyżowaniu Jana Pawła i Solidarności i musze przyznać że byłem pełen podziwu, wstawałem pracowali pełną parą, kładłem się spać jeszcze jakiś geodeta coś mierzył (po północy)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....