TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Biegli ocenią szczegóły budowy linii w Olsztynie
PAP - Opublikowano: 25.10.2016 09:18:15
Biegli ocenią szczegóły budowy linii w Olsztynie (foto: UM Olsztyn)

Biegli ocenią szczegóły umów oraz dokumentów dotyczących budowy linii tramwajowych, które wiążą gminę Olsztyn i hiszpańską firmę FCC. W poniedziałek sąd, rozpatrujący pozew hiszpańskiej spółki przeciw gminie, zapowiedział powołanie biegłego z zakresu budownictwa.

Hiszpańska firma FCC i gmina Olsztyn w odmienny sposób oceniają przyczyny opóźnień w budowie linii tramwajowych w mieście. FCC domaga się od Olsztyna 322 mln zł za zerwanie umowy na inwestycję. Ratusz twierdzi, że doszło do tego z winy FCC.

W poniedziałek sąd zajmujący się sporem zapowiedział, że biegły wypowie się na temat definicji torowiska oraz kwestii racjonalności zarzutów gminy do koncepcji linii tramwajowych przedkładanych przez wykonawcę. Do czasu sporządzenia opinii przez biegłego sąd odroczył rozprawę bez podania kolejnego terminu.

Pełnomocnicy FCC przekonywali wcześniej, że ratusz ociągał się z zatwierdzeniem przebiegu tras, a pełnomocnicy ratusza wskazywali, że powodem opóźnień były błędy projektowe. Jako dowód pełnomocnicy ratusza podali, że firma FCC przedstawiła projekt budowy bez zaznaczenia na mapie pasa drogowego, co było, jak to określono, "zupełnym ABC w tej kwestii".

Wcześniej sąd badał także proces zaangażowania na budowach robotników i sprzętu. Pełnomocnicy miasta wskazywali, że to zaangażowanie było zbyt małe, że na odcinkach robót pracowało kilkudziesięciu robotników i kilka sztuk sprzętu. FCC podało swoje dane w tej kwestii, które były kilkukrotnie wyższe niż te wskazywane przez gminę. Sąd zapowiedział, że sam zbada te kwestie w oparciu o dokumenty zgromadzone w aktach sprawy.

Proces między FCC a miastem Olsztyn dotyczący budowę linii tramwajowych jest największym sporem gospodarczym samorządu w ostatnich latach. FCC domaga się zapłaty za zerwanie umowy przed czasem, miasto argumentuje zaś, że współfinansowane unijnymi środkami prace szły zbyt wolno i miasto nie mogło pozwolić sobie na tak duże opóźnienia w realizowaniu inwestycji.

Pełnomocnik ratusza na poprzednich rozprawach informował sąd, że w czasie wypowiadania umowy poziom realizacji kontraktu wyniósł 3,4 proc.

Akta sprawy liczą 80 tomów. Strony postępowania zgłosiły chęć przesłuchania kilkudziesięciu świadków. Sąd na pierwszych rozprawach chce ustalić, jakie kwestie są dla stron sporne, a w czym się one zgadzają. Sędzia zapowiedział, że dopiero po ustaleniu tego sąd będzie decydował o dalszym przebiegu procesu.

Po zerwaniu umowy z FCC budowę linii tramwajowych w Olsztynie dokończyło kilka innych firm - budowę podzielono na mniejsze etapy.

Od grudnia ub. roku mieszkańcy Olsztyna mogą korzystać z tramwajów, które jeżdżą po trzech liniach łączących południowe dzielnice miasta z dworcem kolejowym, Starym Miastem i Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim.

Budowa linii tramwajowych była częścią projektu usprawnienia komunikacji miejskiej, w ramach którego zbudowano też pasy jezdni przeznaczone wyłącznie dla autobusów miejskich i zaprojektowano inteligentny system sterowania ruchem ulicznym. Koszt całej inwestycji sięga 497 mln zł, z czego ponad 350 mln zł to dofinansowanie unijne.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Olsztyn
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....