TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Berlin zamawia kolejne wagony IK Stadlera
INFOTRAM - Opublikowano: 21.07.2015 11:31:21 8 komentarzy
1K dla berlińskiego metra (foto: Stadler)

Berliński BVG poinformował, iż zamówił w firmie Stadler Rail jedenaście czterowagonowych pociągów metra. To kolejne jednostki zakontraktowane przez niemiecką stolicę. Dwa prototypowe pociągi już od kilku miesięcy są testowane na berlińskiej sieci U-Bahn. Wagony IK mają w niemieckiej stolicy zastąpić wysłużone, wyprodukowane w latach siedemdziesiątych XX wieku, pociągi A3L71.

Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram IK to pojazdy dość nietypowe, charakteryzujące się lekko wygiętym pudłem. Dzięki temu udało się zoptymalizować ich eksploatację w wąskich berlińskich tunelach. Jednocześnie warto nadmienić, iż są one o 10 cm szersze od eksploatowanych dziś jednostek. Ich szerokość to 2,4 m. A wszystko z myślą o pasażerach. Większy komfort podróżowania zostanie im zapewniony także poprzez zastosowanie zawieszenia pneumatycznego. Producent pomyślał również o maszynistach. Ich kabiny zostały zaprojektowane tak, że będą mogli pracować zarówno w pozycji stojącej lub siedzącej. Składy zostaną również przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, podróżujących z wózkami czy rowerami.

Długość pociągu to 51,6 m. Każdy na swój pokład zabierze 340 pasażerów, z czego 80 na miejscach siedzących. Stadler wyposaży je w nowoczesne systemy informacji pasażerskiej i kamery wideo.

W stolicy Niemiec składy IK mają obsługiwać linie U1 i U4. Zostaną zbudowane w niemieckiej fabryce w Velten i dostarczone w 2017 roku. Wartość zamówienia to 60 mln euro. Jest ono opcją do umowy na 34 takie pojazdy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Stadler
BVG
Berlin
metro
  • combaino – 21.07.2015

    Genialny sprzęt ale to stadler

  • grubas z Bydgoszczy – 21.07.2015

    szkoda, że nie z newagu albo solarisa albo z pesy. ale trudno. ważne żeby ludzie mieli prace i mogli jeździć nowoczesnymi pojazdami. mam nadzieje, że któryś z naszych producentów tez będzie jeździł zagranicą. ja nie wiem bo nigdy ni byłem poza moją wsią ale słyszałem że fajnie jest oglądać polskie pociągi poza krajem i jestem wielkim fanem i dopinguję polskich producentów pociągów newag impuls i pesa elf i solaris tramino. !!! powodzenia

  • KIELCE – 21.07.2015

    Gdyby było Inspiro to w dużym stopniu pewne jest że było by z Nowego Sącza właśnie

  • grubas z Bydgoszczy – 21.07.2015

    no szkoda, ale może gdzie indziej sie uda. pozdrawiam

  • www – 21.07.2015

    Fakt, genialnie te pociągi wyglądają. Lakier w jakości oczywiście niemieckiej. Jak zwykle. Eleganckie wnętrze. Tylko pozazdrościć. Nasze wagony w metrze są dłuższe i szersze, ale to chyba jedyna pociecha:-)

  • WARS – 21.07.2015

    Czy BVG Berlin planuje zakup przed/po 2020 nowych tramwajow ?

  • wars – 21.07.2015

    2020 roku oczywiscie :-)

  • Jerzy – 22.07.2015

    Nie 1K, tylko IK.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....