TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Będzie więcej niskopodłogowych kursów we Wrocławiu
InfoTram - Opublikowano: 06.06.2016 11:42:10 8 komentarzy
Będzie więcej niskopodłogowych kursów we Wrocławiu

Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) wyraziło zgodę na to, by MPK Wrocław mogło wykorzystywać poza godzinami szczytowymi tramwaje typu Skoda 19 T na innych liniach, niż te, do których ten tabor został przypisany.

W praktyce oznacza to, że poza godzinami szczytowymi tramwaje tego typu będą mogły wyjeżdżać regularnie również na inne linie. MPK poinformowało, że opracowuje właśnie nowe rozkłady jazdy uwzględniające te zmiany. Biorąc pod uwagę planowaną korektę przystanków na trasie Pilczyce ? Leśnica, skody będą mogły pojechać między innymi w ten rejon miasta. Do tej pory było to niemożliwe z uwagi na infrastrukturę, ale i na fakt, że tabor zakupiony w ramach unijnego projektu ?Zintegrowany System Transportu Szynowego w Aglomeracji i we Wrocławiu - Etap I?, zakładał przypisanie tego modelu tramwaju wyłącznie do linii 31, 32 i 33. Po pracy na tych liniach tabor zgodnie z warunkami projektu musiał zjeżdżać do zajezdni i nie mógł być na stałe wysyłany na inne linie.
- Udało nam się przekonać CUPT, że intensywniejsze wykorzystanie skód 19 T zakupionych w ramach projektu unijnego nie naruszy trwałości tego projektu, czyli, że ta zmiana nie spowoduje zasadniczej modyfikacji warunków, które zostały określone w aplikacji, a dzięki którym Unia Europejska przyznała środki. W przypadku skód takim warunkiem dofinansowania było przypisanie ich do konkretnych nowych tras ? wyjaśnia Patryk Wild, wiceprezes MPK odpowiedzialny w spółce za rozwój i inwestycje. - Zobowiązaliśmy się oczywiście, że tramwaje tego typu będą nadal wysyłane na te linie, do których w ramach projektu były przypisane, a poza szczytem i w dni wolne dostępną nadwyżkę taboru będziemy kierować na pozostałe trasy - dodaj.
Przewoźnik przypomina, że Skody 19 T są klimatyzowane. To oznacza, że w wakacje zwiększy się dostępność kursów świadczonych pojazdami z klimatyzacją. Obecnie we Wrocławiu mamy 45 klimatyzowanych tramwajów.

Dobrą wiadomość MPK ma także dla mieszkańców Sępolna. CUPT zaaprobował również plany wydłużenia trasy linii 33 do samego Sępolna. Po przebudowie pętli na Sępolnie trasa tej linii wydłuży się o 1,35 km, dzięki czemu, zamiast do przystanku przy Stadionie Olimpijskim, tramwaje linii 33 dojadą do samego Sępolna.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Skoda
MPK Wrocław
  • czepialski – 06.06.2016

    Hmm... Będą jeździć do Leśnicy? Na pewno nie na linii nr 10, gdyż "nie wykręcą" na pętli Biskupin. Może to być linia 3 lub 20.

  • Artur – 06.06.2016

    Czepiasz się @czepialski, przecież wiedzą co i gdzie będą mogli puścić. Opracują nowe plany, będzie wszystko wiadomo, a sytuacja sama w sobie oczywiście jak najbardziej pozytywna. Ten unijny przymus przypisania taboru do linii to był strasznie dziwaczny twór.

  • www – 06.06.2016

    @Artur Bez przesady. Unia finansowała budowę/modernizacją konkretnych linii łącznie z zakupem taboru na zmodernizowane linie. Była podpisana umowa to należy jej przestrzegać i tyle. Był jakiś przymus brania pieniędzy z UE? Ktoś zabronił kupować i modernizować za swoje pieniądze? Przecież MPK podobnie jak inni przewoźnicy zarabiają na realizowanych przewozach. Czyżby nie uwzględniali konieczności zakupu nowego taboru za zarobione pieniądze? Na to wygląda, że zapomnieli, bo ktoś nam da.UE nigdy nie sfinansuje modernizacji wszystkich linii i zakupu/modernizacji wszystkich nowych tramwajów w naszym kraju. Poza tym kiedyś zbudowane linie też będzie trzeba remontować, i co wtedy? Będzie płacz i zgrzytanie zębami.To samo tyczy się taboru, który mam nadzieję, że nie skończy w krzakach tak jak Edyty kupione z pieniędzy UE. Dziwne, że na bogatym zachodzie jeździ dużo bardzo starego taboru. Widocznie o niego odpowiednio dbają. I pewnie dlatego czegoś się dorobili. Nikt przecież im nie dał tak jak nam. Mieliśmy naprawdę dużo szczęścia, że ktoś nam pomógł.

  • fromex – 07.06.2016

    "Czyżby nie uwzględniali konieczności zakupu nowego taboru za zarobione pieniądze?"Hm..., masz na myśli przychód czy zysk? Jaki status prawny ma Wrocławskie MPK?Po polskich torach to już tylko nówki sztuki śmigają? A Konstale i parówy, to co? Zachód Zachodem, ale tam wciąż jest jednak trochę inny świat i nieco inne myślenie. I inne możliwości (bo i kapitał zbierany przez pokolenia). Ot taka subtelna różnica :P

  • www – 07.06.2016

    @fromex MPK Wrocław jest spółką z o.o. Ma co roku straty. Kto je pokrywa? UM, a to jest spóła handlowa, która powinna zarabiać. Czemu Wrocław nie utworzy jednostki zarządzającej komunikacją, która tak jak w Warszawie jest jednostką budżetową? MPK powinno mieć przychody pokrywające wydatki, a nie faktycznie finansować miasto.

  • fromex – 08.06.2016

    www. No to ktoś dał ciała, bo powinna już dawno ogłosić upadłość, bo niby czemu ktokolwiek ma ją dotować? Gdy w grę wchodzą pieniądze publiczne, to już pachnie prokuratorem. Tu musiał być jakiś haczyk w statucie.A co do zarobku.... No popatrz, mi kit wciskano przez lata, że miejska komunikacja publiczna jest z natury deficytowa. I nie mam tu na myśli prywatnego busiarstwa, które okupuje tylko kilka najbardziej obłożonych relacji, dzięki czemu jakoś wychodzi na plus, ale całą sieć komunikacji miejskiej. Kilka lat temu wpływy z biletów do ZTM nie pokrywały nawet połowy kosztów. Jak na czymś takim chcesz zarabiać?Owszem, można zwolnić urzędników - rozkłady same się ułożą, zlikwidować nierentowne linie, a co, niech ludzie z buta zapylają, albo płacą po dychu za przejażdżkę. Można. Jaka jest najprostrza konsekwencja takiego ruchu, chyba nie muszę pisać.

  • www – 08.06.2016

    @fromex Nie o to chodzi. Przewoźnik w komunikacji powinien jeździć za kwotę, która pozwoli pokryć koszty i zarobić (taki cel powinien mieć każdy podmiot gospodarczy, a wiadomo, że łatwe i oczywiste to wcale nie jest). Koszt samej komunikacji powinno pokrywać miasto, które faktycznie co roku powinno mieć odpowiednie środki na ten cel. Sprzedaż biletów nigdy nie pokryje kosztów komunikacji miejskiej - no chyba, że ktoś zrobi ceny biletów zniechęcające pasażerów, a wtedy komunikacja przestanie istnieć. Wiadomo, że nie o to chodzi, chociaż wiele miast w Polsce tak się zachowywało i zachowuje, a w efekcie autobusy i tramwaje jeżdżą coraz rzadziej i rzadziej, a korki samochodów rosną i rosną. Ciekawe, że większość miast nie chce tego widzieć, a na dodatek zamiast poprawiać komunikację ładują ogromną kasę w rozbudowę ulic, która prowadzi po pewnym czasie znowu do zwiększenia korków.Według mnie na pewno nie powinno być tak, że jakiś przewoźnik funduje miastu komunikację, bo nie od tego jest. Koszt uruchomienia linii (niezależnie od tego, która firma wykonuje zlecenie miasta) powinno pokrywać bezpośrednio miasto, czy to jako UM, czy jakiś jednostka/zakład budżetowy. We Wrocławiu bezpośrednio tak nie jest, bo koszty bierze na siebie spółka handlowa. Taki system zbankrutuje wcześniej czy później, a przewoźnik będzie woził ludzi gratami i wmawiał, że to jest ok.We Wrocławiu chodzi tak naprawdę o obniżenie deficytu miasta na papierze. Mogą w budżecie miasta we właściwym momencie wykazać, że nie przekroczyli zadłużenia na odpowiednim poziomie. Faktyczne koszty komunikacji, czy innych działań, które powinno sfinansować miasto "fundują" spółki prawa handlowego. W porządku to za bardzo nie jest. Jeżeli nic się nie zmieni to MPK Wrocław faktycznie może zbankrutować.

  • fromex – 10.06.2016

    Dzięki www. Podoba mi się Twój wywód:) Teraz napisałeś to tak, że z grubsza ogarniam tło sytuacji i chyba rozumiem o co Tobie chodzi, bo jak się domyślałem, sprawa pokręcona niczym świński ogon :/Jedyne z czym bym trochę(!) polemizował, to ten "zarobek". Ja rozumiem to jako środki wygospodarowane przez przewoźnika z tego, co dostał od miasta na podstawie umowy. W Wawie na podstawie umowy wieloletniej możliwe było zorganizowanie przetargu np. na duże pakiety niskopodłogowców, bo TW miały zagwarantowane środki i mogły je sobie sensownie rozplanować w perspektywie kilku lat, a nie roku, czy co gorsza, do wyborów samorządowych. Po prostu wiedzą chłopaki czym mogą się gospodarzyć i to robią.Inna sprawa, że władze miasta zrozumiały wreszcie, że to usprawnienie zbiorkomu jest rozwiązaniem problemów komunikacyjnych, a nie budowanie ulic (bo w Centrum i bliskich okolicach już po prostu nie ma na nie miejsca :D). Stąd buspasy i priorytety na tramwajów, które wreszcie zaczynają działać nie tylko na papierze. Ale to już inna bajka...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....