TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Będzie powtórka przetargu na nową linię tramwajową w Chorzowie
PAP InfoTram.pl - Opublikowano: 28.02.2018 13:18:29
Będzie powtórka przetargu na nową linię tramwajową w Chorzowie

Samorząd Chorzowa planuje po raz trzeci ogłosić przetarg na dokumentację przebudowy ul. Katowickiej w Chorzowie w rejonie dawnej Huty Kościuszko wraz m.in. z nową drogą i torowiskami tramwajowymi. Wobec dotychczasowych drogich ofert zamierza okroić zamówienie.

Chodzi o zaprojektowanie przebudowy ważnych arterii, drogowej i tramwajowej, bezpośrednio przy centrum miasta, a także udostępnienie i skomunikowanie pohutniczych terenów inwestycyjnych. Dotychczasowe dwa wspólne przetargi – samorządu Chorzowa i spółki Tramwaje Śląskie – pod tym kątem zostały unieważnione: pierwszy z powodu braku ofert, drugi z powodu cen znacznie przewyższających budżet zamówienia.

Chorzów uczestniczy w tym przedsięwzięciu poprzez swoją spółkę - Miejski Zarząd Ulic i Mostów (MZUiM), która ma być odpowiedzialna za układ drogowy i uzbrojenie terenów poprzemysłowych.

Plany MZUiM w poprzednich dwóch postępowaniach uwzględniały m.in. budowę nowej drogi do terenów poprzemysłowych na obszarze dawnej huty, przebudowę ul. Katowickiej, którą wiedzie droga krajowa nr 79, od estakady nad rynkiem do ul. 3 Maja (wraz z budową podziemnego przejścia w rejonie Placu Powstańców Śląskich), a także rozbudowę ul. Metalowców wraz z jej przedłużeniem do ulicy Siemianowickiej w dzielnicy Chorzów Stary.

Należące do samorządów miast regionu Tramwaje Śląskie przygotowują przebudowę w tym rejonie odcinka głównej trasy tramwajowej Katowice - Bytom wraz z przesunięciem w rejon Placu Powstańców obecnego przystanku przy ul. Metalowców (te prace mają być częścią realizowanego już projektu unijnego). Spółka chciała też pozyskać dokumentację dla przyszłościowej inwestycji dotyczącej nowej linii tramwajowej wzdłuż ul. Metalowców do Chorzowa Starego.

Drugi przetarg MZUiM i Tramwajów Śląskich zakładający wspólne, wielowariantowe zaprojektowanie tych inwestycji, trwał od końca stycznia br. Przy budżecie zamówienia opiewającym na niespełna 0,5 mln zł, dwie oferty opiewały na 2,31 mln zł i 1,33 mln zł.

W tej sytuacji przetarg unieważniono – jak poinformował PAP wiceprezydent Chorzowa Marcin Michalik – i rozpoczęto przygotowania do kolejnego, jednak już bez elementów związanych z rozbudową ul. Metalowców oraz połączeniem drogowym i tramwajowym z dzielnicą Chorzów Stary.

W dotychczasowych postępowaniach, zakładających etapowanie wykonania projektów dla poszczególnych elementów, projekty dla Metalowców i połączeń do Chorzowa Starego miały najpóźniejszy termin realizacji – wyznaczony na jesień br.

Najkrótszy, późnowiosenny termin przewidziano dla części dokumentacji obejmującej budowę muru oporowego wzdłuż terenów inwestycyjnych od linii kolejowej do projektowanego skrzyżowania przy ul. Katowickiej oraz przebudowę torowiska tramwajowego na odcinku od estakady do ul. 3 Maja z przesunięciem na wschód oraz połączeniem z linią w ul. Metalowców.

W podobnym czasie miałaby powstać dokumentacja budowy przejścia podziemnego pod ul. Katowicką (od Placu Powstańców do terenów inwestycyjnych). Założono przy tym konstrukcję przejścia umożliwiającą najpierw budowę jego północno-wschodniej części, a potem rozbudowę w kierunku Placu Powstańców - z utrzymaniem ruchu na jednym pasie w każdym kierunku drogi nr 79.

Następnie powstać miały projekty drogi do terenów inwestycyjnych od ul. Katowickiej do ul. Metalowców wraz z konieczną przebudową ul. Katowickiej, a także budowy sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej do terenów inwestycyjnych. W ostatnim etapie projektowane miały być inwestycje przyszłościowe, zmierzające do Chorzowa Starego.

Tramwaje Śląskie zaplanowały przebudowę i przesunięcie torowiska wzdłuż ul. Katowickiej (z włączeniem w ul. Metalowców) jako jedno z kilkunastu zadań drugiego etapu "Zintegrowanego projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko-Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego".

W poniedziałek spółka podpisała z Centrum Unijnych Projektów Transportowych umowę na dofinansowanie tego etapu unijnego projektu środkami Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 – na poziomie blisko 100 mln zł.

Cały obecny unijny projekt spółki zamyka się ok. 885 mln zł środków kwalifikowanych (przy łącznie ponad 560 mln zł unijnego dofinansowania); co oznacza prawie 1,1 mld zł wartości brutto. Przedsięwzięcie zakłada m.in. remonty 100 km torowisk, budowę ponad 20 km nowych linii, oraz zakup 45 nowych tramwajów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Tramwaje Śląskie
Chorzów
linia
budowa
przetarg
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....