TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Barcelońskie metro bardziej przyjazne niepełnosprawnym
Karol Wach - Opublikowano: 11.12.2007 17:14:28
Barcelońskie metro bardziej przyjazne niepełnosprawnym

Trzy kolejne stacje metra w Barcelonie –Liceu, Drassanes (linia 3) i Floryda (linia 1) są od kilku dni bardziej przyjazne, a jednocześnie lepiej dostępne dla osób o ograniczonych możliwościach ruchowych. Poprawę tę zapewniają oddane właśnie do użytku windy. Skorzysta z nich blisko 79 tysięcy pasażerów. Cała inwestycja kosztowała miliony euro. Biorąc pod uwagę wskazane wyżej trzy stacje łącznie w barcelońskiej sieci w windy wyposażonych jest już 73 przystanków podziemnej kolejki. Prace modernizacyjne zostały wykonane pod auspicjami rządowego planu poprawy dostępu do miejsc publicznych, w ramach którego przeznaczono na to 100 milionów euro.

Stacja Liceu –zaadaptowana i odbudowana              

Stacja Liceu jest obecnie wyposażona w dwie windy, które zamontowano po obu stronach „Ramola”na wysokości „Gran Teatre del Liceu”. Windy zabierają pasażerów z ulicy i transportują do przedsionków zlokalizowanych przy peronach zarówno w kierunku „Zona Universitaria”jak i „Canyelles”. Koszt przebudowy wyniósł 2,5 miliona euro. Tygodniowo z tej stacji korzysta 35.000 pasażerów.

W ostatnim czasie otworzone dla pasażerów zostały dwa przedsionki zlokalizowane od strony morza, które pozostawały zamknięte w pierwszym etapie robót remontowych. Prace, które były wykonywane przez firmę TMB, obejmowały przebudowę przedsionków, modernizację bądź wymianę systemu informacji publicznej, chodników, schodów, sufitów. Poprawione zostało także oświetlenie i co najważniejsze obiekt przystosowano do potrzeb osób niepełnosprawnych, m.in. poprzez likwidację tzw. barier architektonicznych. Wpływ na to miało również poszerzenie peronów.

Remont wykonywany przez firmę TMB został podzielony na kilka etapów, tak aby nie był on uciążliwy dla pasażerów i pozwalał na, w miarę normalne, funkcjonowanie stacji, pozostając jednocześnie cały czas otwarta. W pierwszym etapie prace wykonywane były od strony gór (wejścia zlokalizowane przed „Boqueria market”). Na chwilę obecną czasowo otwarte są przejścia usytuowane od strony morza. Jednakże remont także tej części stacji nie jest jeszcze zakończony. Prace remontowe prowadzone będą tam głównie wieczorami, bez wpływu na jej normalne funkcjonowanie. W styczniu 2008 roku zostaną zamknięte dwa wejścia od strony gór. Całkowity remont stacji zakończy się za około dwa miesiące.

Około 30.000 pasażerów tygodniowo na stacji Drassanes

Prace remontowe, wykonywane na stacji Drassanes, położonej na trasie L3, obejmowały zainstalowanie dwóch wind łączących ulice z przedsionkami, usytuowanymi na tym samym poziomie co perony. Jedna z nich zapewni łatwy dostęp do pociągów linii L3, jadących w kierunku Canyelles. Posunięcie to umożliwiło utworzenie nowego, siedmiometrowego korytarza, prowadzącego od windy do przedsionka od strony „Rambla”. Druga z wind jest usytuowana od strony „Portal de Santa Madrona”, umożliwiając dostęp do peronów w kierunku „Zona Universitaria”. Podobnie jak na stacji Liceu, także i tu, zamontowane zostały udogodnienia dla ludzi niepełnosprawnych, m.in. platformy ułatwiające wjazd do pociągów osobom poruszającym się na wózkach oraz namalowane linie pomagające osobom słabo widzącym.

Prace modernizacyjne na stacji Drassanes rozpoczęły się w końcu stycznia 2007 roku i trwały 9 miesięcy. Całkowity koszt remontu wyniósł 0,6 miliona euro. Przystanek Drassanes, umiejscowiony jest u podnóża „La Rambla”, co sprawia, że tygodniowo korzysta z niego około 30.000 pasażerów. W związku z tym, że ta część Barcelony jest bardzo chętnie odwiedzana przez turystów, znaczny procent tej liczby stanowią właśnie oni.

Obecnie wszystkie stacje zlokalizowane na „La Rambla”są wyposażone w windy, a tym samym są całkowicie dostępne dla osób niepełnosprawnych. Jakiś czas temu zamontowano je na stacji „Catalunya”, położonej na szczycie „La Rambla”. Tym samym najbardziej popularna linia metra w Barcelonie, zarówno wśród mieszkańców miasta, jak i turystów jest całkowicie dostępna dla osób o ograniczonych możliwościach ruchowych.

Stacja Florida      

Stacja Florida położona na trasie linii 1 w pobliżu „Hospitalet de Llobregat”także została przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Prace wymagały zainstalowania trzech wind –jedna łączy ulicę z przedsionkiem, dwie pozostałe natomiast wspomniane przedsionki z peronami. Z „Floridy”korzysta około 14.000 pasażerów tygodniowo. Całkowity koszt remontu wyniósł 0.9 miliona euro.

73 „przyjazne”stacje    

Władze Barcelony zamierzają kontynuować realizację planu poprawy dostępności do miejsc publicznych. Już niebawem zmodernizowane zostaną kolejne stacje w podziemnej sieci. Na dzień dzisiejszy 73 przystanki są całkowicie dostępne dla osób niepełnosprawnych. Remont prowadzony jest na kolejnych 32, przygotowywane plany dotyczą zaś następnych 16.                                                            
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
metro
stacja
Barcelona
modernizacja
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....