TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Balzoa wyrzucona przez Wrocławskie Inwestycje
Janusz Krzeszowski/wroclaw.pl - Opublikowano: 06.12.2018 09:52:40 1 komentarz
Balzoa wyrzucona przez Wrocławskie Inwestycje

Wrocławskie Inwestycje odstępują od kontraktu z firmą Balzola, wykonawcą przebudowy ul. Hubskiej i Pułaskiego.

– Mamy dość niedotrzymywania warunków umowy – mówią w spółce miejskiej. Priorytetem jest teraz zakończenie tych inwestycji. Już poszukiwani są nowi wykonawcy.

Zaawansowanie robót na obu budowach we Wrocławskich Inwestycjach szacują na 60-65 procent. Wykonano roboty konstrukcyjne, w zasadzie gotowe są sieci podziemne. W niektórych miejscach ułożone są płyty pod przyszłe torowisko.

– Ta współpraca niestety nie przebiega dobrze i mamy już dość niedotrzymywania warunków kontraktu. Inwestycja miała być zakończona 15 września. Zakładaliśmy pewien margines, ale i ten termin już minął a budowa i prace na niej wyglądają, jak wyglądają – mówi Sławomir Kanik, kierownik projektu z WI.

Już szukają nowego wykonawcy

Dlatego miejska spółka zdecydowała się odstąpić od kontraktu i naliczyć kary umowne. Już szuka nowego wykonawcy. Priorytetem w tej chwili jest otworzenie dla ruchu i komunikacji miejskiej ul. Pułaskiego, którą biegnie droga krajowa nr 8. Dlatego, co dopuszcza prawo, zostanie wybrany nowy wykonawca z tzw. wolnej ręki. – Plan jest taki, żeby jak najszybciej wprowadzić nowego wykonawcę pod wiadukt, tak aby umożliwić tam przejazd, jak najszybciej się da. Myślimy, że może się to udać nawet w styczniu – mówi Sławomir Kanik.

Na dokończenie Hubskiej WI chce ogłosić niezwłocznie nowy przetarg w przyspieszonym trybie i jeszcze w tym roku podpisać umowę. – Szacujemy, że robót tam przy dobrej pogodzie zostało na około 2-3 miesiące – mówią przedstawiciele Wrocławskich Inwestycji.

Jak tłumaczą w WI zwlekali z rozwiązaniem umowy, bo podjęcie tak radykalnej decyzji w środku sezonu budowlanego, jest obarczone ogromnym ryzykiem. – Podjęliśmy wszelkie działania, które dopuszcza prawo, aby wyciągnąć za uszy tego wykonawcę, tak jak się wyciąga studenta na egzaminie. Pomagaliśmy na wiele sposobów przeprowadzić tę inwestycję – mówi Sławomir Kanik.

Będą kary umowne

Kary umowne, które naliczy spółka mogą sięgać około 40 milionów złotych. Część tej sumy została zabezpieczona o reszcie pewnie w konsekwencji zadecyduje sąd. – Jesteśmy gotowi na ten proces, budowa była objęta z naszej inicjatywy monitoringiem, mamy dowody jak przebiegała – podkreślają przedstawiciele miejskiej spółki.

Teraz były już wykonawca musi zabezpieczyć budowę i zinwentaryzować prace, które zrobił do tej pory.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Wrocławskie Inwestycje
Wrocław
remont
torowisko
  • Artur Bigaj – 06.12.2018

    Bardzo dobrze!

  • PetKo – 06.12.2018

    Nie wiem czy dobrze, w obecnych realiach nowy wykonawca zarząda zapewne dużo więcej, a wspomniane kary trudno będzie wyegzekwować.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....