TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Bądźmy razem bezpieczni - kamapania Tramwajów Warszawskich
Karol Wach - Opublikowano: 20.05.2009 15:04:07 1 komentarz
Bądźmy razem bezpieczni - kamapania Tramwajów Warszawskich

„Bądźmy razem bezpieczni”–takie hasło towarzyszy ostatniej kampanii zorganizowanej przez Tramwaje Warszawskie. W 2008 roku doszło do wielu tragicznych wydarzeń z udziałem tramwajów, 85% z nich powstało w skutek złamania przepisów ruchu drogowego przez kierowców samochodów i pieszych.Celem kampanii jest zatem przede wszystkim zwiększenie bezpieczeństwa –ograniczenie zagrożeń dla życia i zdrowia uczestników ruchu drogowego, zmniejszenie tragicznych wypadków z udziałem pieszych i kierowców samochodów i zwiększenie świadomości użytkowników dróg we wspólnym budowaniu bezpieczeństwa –poinformował Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich. Szczególny nacisk organizatorzy kampanii kładą na zmniejszenie liczby wypadków i zminimalizowanie ich skutków przy przechodzeniu w niedozwolonych miejscach, budowanie wśród kierowców świadomości zagrożeń, jakie niosą za sobą nieuwaga i wymuszanie pierwszeństwa oraz skłonienie do refleksji pieszych i kierowców o ryzyku.

Kampania „Bądźmy Razem Bezpieczni”rozpoczęła się w maju 2009 rok i będzie prowadzona do września tego roku. Jej propagowanie odbywa się poprzez umieszczanie reklam na zewnętrznej powierzchni wagonów tramwajowych, a także rozpowszechnianie w stolicy billbordów, plakatów i ulotek.

Kampania rozpoczęła się konferencją prasową na terenie zajezdni tramwajowej „Wola”w dniu 6 maja br. Jak groźne może być zderzenie tramwaju z samochodem pokazała przygotowana przez Tramwaje Warszawskie symulacja wypadku. W samochód osobowy uderzył tramwaj 13N. Mimo, iż tramwaj jechał z prędkością ok. 25 km/h, to kabina pasażerska samochodu po wypadku była całkowicie zmiażdżona. Pokazano również jakie działania są podejmowane w takiej sytuacji przez odpowiednie służby. Ponieważ kabina samochodu osobowego została doszczętnie zniszczona konieczna była interwencja strażaków. To właśnie od ich szybkiego działania nierzadko zależy ludzkie życie.

Oprócz tego wygłoszona została, przez pracowników Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji oraz Nadzoru Ruchu TW, prelekcja edukacyjna nt. zapobiegania powstawania wypadków i bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Cykl kolejnych wykładów edukacyjnych ma na celu poprawę bezpieczeństwa najmłodszych uczestników ruchu drogowego, zmniejszenie liczby wypadków i zminimalizowanie ich skutków przez edukację uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych. Organizatorzy chcą wyeliminować nieodpowiedzialne zachowania dzieci i młodzieży –jako pieszych, a przez to ograniczyć zagrożenia życia i zdrowia.

Etap drugi kampanii rozpocznie się w czerwcu 2009 roku. Z okazji Dnia Dziecka zorganizowany zostanie przez Tramwaje Warszawskie, wspólnie z Policją, Strażą Miejską i Nadzorem Ruchu TW, festyn dla dzieci i rodzin na Polach Mokotowskich. Organizatorzy przewidzieli m.in. konkursy dla dzieci na temat poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Dojazd zapewni linia zabytkowego tramwaju, uruchomiona przy współpracy z Klubem Miłośników Komunikacji Miejskiej.

Ostatni etap Kampanii to Dni Transportu Publicznego i festyn na jednej z zajezdni.               

Przed rozpoczęciem kampanii społecznej „Bądźmy Razem Bezpieczni”Spółka TW rozpoczęła wewnętrzną kampanię skierowaną do motorniczych, której celem jest zmniejszenie wypadków oraz wyostrzenie świadomości na zasady bezpiecznego prowadzenia tramwaju, wzbudzenie refleksji nad likwidacją zagrożeń życia i zdrowia wszystkich uczestników ruchu.

Zgonie z założeniami organizatorzy kampanii spodziewają się następujących efektów działań:

1. Zwrócenie uwagi wszystkich uczestników ruchu drogowego na bezpieczeństwo;

2. Obniżenie liczby wypadków, zderzeń oraz kolizji w ruchu miejskim;

3. Podwyższenie bezpieczeństwa wszystkich użytkowników drogi poprzez edukację i wzrost świadomości;

4. Przypomnienie podstawowych zasad ruchu drogowego w aspekcie zagrożeń z wymuszeniem pierwszeństwa i lekceważenia przepisów.

Inni o bezpieczeństwie

Wszelkie zgodne z prawem i normami społecznymi akcje, mające na celu zwrócenie uwagi na poprawę bezpieczeństwa, są potrzebne - mówi Marcin Małek z MPK Łódź. Przed rokiem okleiliśmy tyły części autobusów plakatami dziękującymi za umożliwienie włączenia się do ruchu. Często zdarza się bowiem, że autobus nie może wyjechać z zatoczki, zwłaszcza w godzinach szczytu, w okresie przedświątecznej gorączki zakupów itp. Akcja, w której uczestniczył Związek Zawodowy Kierowców i Motorniczych miała na celu pokazanie problemu i unikanie sytuacji, w których tylko wymuszanie gwarantuje wyjazd z przystanku. Z kolei kilka tygodni temu na terenie jednej z zajezdni zorganizowaliśmy dla dziennikarzy pokaz hamowania tramwaju (zwykłego i awaryjnego). Cel - zademonstrowanie, że tramwaju nie da się zatrzymać na tak krótkim dystansie jak samochodu. Dla porównania, obok hamowało auto nadzoru ruchu. Mierzyliśmy różnice drogi hamowania. Akcja miała bardzo pozytywny oddźwięk w wielu mediach. Na początku roku grupa kilkudziesięciu naszych kierowców przeszła specjalne szkolenia w ośrodku pod Poznaniem. Uczyli się m.in. hamowania na mokrej i śliskiej jezdni oraz awaryjnego omijania przeszkód. Także o tym informowaliśmy opinię społeczną akcentując konieczność dbania o bezpieczeństwo w ruchu.

Cel tej akcji jest niewątpliwe słuszny. Kampanie edukacyjne są potrzebne - mówi Iwona Czarnecka z MPK Wrocław. Jaka będzie skuteczność tej konkretnej kampanii –naprawdę trudno mi oceniać. Na skuteczność akcji promocyjnej składa się wiele elementów: kreacja, zasięg, dobór nośników etc. Wrocławskie MPK takich działań nie prowadzi z bardzo prozaicznego powodu: braku pieniądze. Emisja spotów reklamowych, Plakaty, billboardy –to pokaźne koszty. W naszej firmie stawiamy na inwestycje w tabor –co też jest formą dbania o bezpieczeństwo.

W naszym regionie jest prowadzona kampania, związana z bezpieczeństwem pieszych –mówi nam Janusz Berkowski Prezes Zarządu, Dyrektor Naczelny Tramwajów Śląskich. Inicjatorem akcji jest Komenda Wojewódzka Policji w Katowicach. Tramwaje Śląskie S.A. są partnerem akcji. Oprócz naszej Spółki uczestniczą w niej również inne firmy komunikacyjne, ponadto Śląski Urząd Wojewódzki, Śląski Urząd Marszałkowski w Katowicach, KZK GOP, lokalne media, samorządy, kościoły woj. śląskiego Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Katowicach, Straż Miejska/Gminna, Fundacja Krajowego Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, oraz szereg innych podmiotów. W ramach akcji środki komunikacji miejskiej - autobusy i tramwaje, oklejane są naklejkami, przypominającymi pasażerom o ich bezpieczeństwie. Naklejki są przyklejane w takich miejscach aby były widoczne dla pasażerów. Hasło przewodnie akcji brzmi: „2009 - rokiem bezpieczeństwa pieszych”. W ramach tej kampanii przewiduje się również wywieszanie plakatów, wręczanie ulotek, emisję spotów w mediach i inne tego typu działania. Ideą akcji jest dotarcie do jak najszerszego grona osób. Wtargnięcie na jezdnię przed nadjeżdżającym pojazdem, przechodzenie w niedozwolonym miejscu, wychodzenie na drogę zza pojazdu a także chodzenie nieprawidłową stroną jezdni, przebieganie przez nią czy przechodzenie na czerwonym świetle, to w policyjnych statystykach najczęstsze przyczyny wypadków z udziałem pieszych. Ta akcja prewencyjna, jak i inne tego typu, z pewnością przyczyniają się do poprawy bezpieczeństwa osób pieszych i zwiększają świadomość istniejących zagrożeń.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Tramwaje Warszawskie
bezpieczeństwo
wypadek
Policja
Warszawa
  • krzycho – 22.05.2009

    Słaby ten pokaz , ale przynajmiej jest akcja .

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....