TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Avenio – nowa propozycja Siemensa
INFOTRAM Karol Wach - Opublikowano: 23.07.2012 22:10:43 1 komentarz
Avenio – nowa propozycja Siemensa

Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram jednym z pojazdów, które Siemens chce zaprezentować na wrześniowych targach Innotrans ma być tramwaj Avenio. Namiastkę tego, jak pojazd będzie wyglądał, mogliśmy zobaczyć w wiedeńskiej fabryce producenta. Siemens pokazał bowiem makietę wagonu dla Hagi. Avenio będzie tramwajem w całości niskopodłogowym. To swoisty powrót producenta na rynek tramwajowy. Niestety w Polsce takich wagonów raczej nie zobaczymy. To bardzo trudny rynek –tłumaczy Christoph Klaes, dyrektor Siemensa ds. lekkich pojazdów szynowych. Jest tu duża konkurencja ze strony polskich producentów. Ciężko z nimi konkurować przede wszystkim cenowo. W najbliższym czasie Avenio raczej nie pojawią się w Polsce –dodaje. Mimo, iż jest pojazdem o modułowej konstrukcji, dzięki której można budować pojazdy dopasowane do potrzeb każdego miasta czy sieci tramwajowej. Tramwaj charakteryzuje też ciekawy design, trzeba przyznać dość oryginalny. A przecież Avenio nie jest nową konstrukcją. To taki swoisty lifting Siemensa Combino Plus, znanego z Portugalii (takie wagony jeżdżą w Almadzie) oraz Węgier (Budapeszt). Jak mówią przedstawiciele producenta Avenio jest mieszanką wszystkiego tego, co najlepsze w dotychczas produkowanych wagonach. Wagony dla Hagi będą miały stalowe pudło. Wózki będą ściągnięte z tramwajów budapesztańskich. Skrętne, z możliwością obrotu o 4,5 stopnia. Przypomnijmy, że holenderskie miasto zamówiło u Siemensa 40 przegubowych wagonów, z możliwością zwiększenia zamówienia o kolejne 40 pojazdów. Każdy z nich będzie miał 35 metrów. Na swój pokład zabierze 70 pasażerów na miejscach siedzących oraz 168 na stojących. Dostawy nowych wagonów mają rozpocząć się w 2014 roku i potrwają przez rok. Wartość kontraktu to ponad 100 mln euro.

Uczyńmy miasta jeszcze piękniejszymi –to motto, które przyświecało producentowi przy budowie tramwaju Avenio. Siemens wagony buduje już od 130 lat. Ale ten ma być inny niż wszystkie pozostałe. Elegancki, zindywidualizowany, z dopracowanymi detalami. A przy tym ekologiczny i ergonomiczny. Czy taki będzie? Przekonamy się już we wrześniu, kiedy to na berlińskich targach Innotrans ma zostać zaprezentowany pierwszy gotowy wagon.      

           

Dane techniczne Siemens Avenio

Producent

Siemens

Rozstaw szyn

1435 mm

Zamówienia

Haga –40 sztuk

Liczba miejsc siedzących

70

Liczba miejsc stojących

168

V max

80 km/h

Rozstaw osi

1800 mm

Średnica koła

600 mm

Silniki trakcyjne

6x120 kW

Liczba kół

Łączne 16 Napędowe 12

 Dołącz do nas na Facebooku.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Siemens
Avenio
Innotrans
Wiedeń
Haga
  • jatal – 24.07.2012

    Przydałoby się chyba wyjaśnić: =1= "takich" akurat od Siemensa to nie zobaczymy, ale "takie" od innych producentów to owszem. =2= modułowość modułowością, ale dla użytkownika modułem jest cały aż ok. 9-metrowy człon co nie jest powodem do peanów.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....