TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Autobusy zamiast tramwajów – list Prezydenta Gliwic
UM GLIWICE - Opublikowano: 22.07.2009 11:29:46 7 komentarzy
Autobusy zamiast tramwajów – list Prezydenta Gliwic

Zachęcamy do lektury listu wystosowanego przez Prezydenta Gliwic do mieszkańców miasta, w sprawie likwidacji linii tramwajowych i zastąpienia ich autobusami.

Szanowni Gliwiczanie

Za kilka tygodni zamiast tramwajów kursujących obecnie na liniach 1 i 4 (od Wójtowej Wsi do zajezdni przy ulicy Chorzowskiej) na ulice wyjadą autobusy. Wniosek o zamianę tramwajów przez autobusy skierowałem do Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego –odpowiadającego za organizację komunikacji zbiorowej w 25 gminach. Zarząd KZK GOP przyjął moją propozycję (6 osób ją poparło, a 2 wstrzymały się od głosowania).

Dlaczego teraz zająłem się tą sprawą? Tramwaje i torowiska nie były modernizowane od wielu lat i obecnie są w bardzo złym stanie. Miasto nie mogło ich remontować, bo nie było ich właścicielem. Jakie są efekty zaniedbań, widać gołym okiem. Gliwiczanie mieszkający przy linii tramwajowej skarżą się na uciążliwy hałas, osoby starsze, niepełnosprawne i rodzice z dziećmi –na kłopoty z wsiadaniem do wagonów po wysokich stopniach, a kierowcy –na zniszczoną nawierzchnię ulic przy torach.

Niedawno Gliwice –podobnie jak inne śląskie miasta „tramwajowe”–stały się posiadaczem akcji „Tramwajów Śląskich”. Należało się zastanowić, co dalej. Wiem, że są tacy gliwiczanie, którzy tramwaje po prostu lubią, przyzwyczaili się do ich widoku, darzą je sentymentem. Zdaję sobie także sprawę z tego, że biorę na siebie dużą odpowiedzialność. Przez wiele miesięcy szczegółowo analizowałem ten problem. Gdy zebrałem wszystkie argumenty „za”i „przeciw”, okazało się, że przemawiają one –niestety –na niekorzyść tramwajów.

Aby wprowadzić na szyny nowoczesne, niskopodłogowe tramwaje trzeba by przeprowadzić gruntowny i niezwykle kosztowny remont torowisk oraz kupić nowe wagony. Miasta nie stać na taki wydatek. Nie ma też możliwości uzyskania na ten cel pieniędzy z Unii Europejskiej. Utrzymywanie tramwajów na liniach 1 i 4 jest dwa razy droższe od autobusów, które mogą je na tej trasie z powodzeniem zastąpić. W dodatku dopłata do gliwickich tramwajów –ze względu na stosunkowo małą liczbę podróżujących –jest o połowę wyższa niż średnio w naszym regionie.

Co powinni wiedzieć podróżujący dotąd tramwajami? Autobusy będą jeździły tą samą trasą, co obecnie tramwaje –od Wójtowej Wsi do zajezdni przy ulicy Chorzowskiej. Zostaną oznakowane jako linia A4. Będą to wygodne i nowoczesne pojazdy, spełniające najwyższe normy ekologiczne, a co najważniejsze –pojazdy niskopodłogowe, do których bardzo łatwo jest wsiadać. Przystanki pozostaną mniej więcej w tych samych miejscach, co obecnie. Autobusy będą kursowały z podobną częstotliwością co tramwaje –mniej więcej co 10 minut w godzinach szczytu. Nie zmieni się też cena biletów.

Zaproponowałem, aby autobusy zastąpiły w Gliwicach tramwaje od 1 sierpnia. Jeżeli nie zajdą żadne nieprzewidziane okoliczności, to zmiana nastąpi tego dnia. Szczegółowe informacje na ten temat będą przekazywane na bieżąco.

Mam nadzieję, że zaakceptują Państwo moją decyzję, a dotychczasowe Państwa obawy zrekompensuje poprawa komfortu podróży.  

Z poważaniem

Prezydent Miasta Gliwice
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Gliwice
KZK GOP
linia
likwidacja
Tramwaje Śląskie
  • TOMWOJ – 25.07.2009

    Najważniejsze że ok 200 osób tramwajarzy straci przez to pracę za cenę jego kieszenii!!!!!!!!! KOMUNISTy !!! (((A co to jest 200 osób, dzięki takimi ludzmi jak on ok. 20-30 tyś. ludzi od razu straciło pracę.. Chodzi o górnków z Wałbrzycha))) RZAŁOSNE ALE PRAWDZIWE W Czechach po obaleniu komuny komnistów z rządu wyrzucono na bruk Tam do tej pory w demokracji działają wszystke PGR-y przynosząc dla państwa korzyści... NIE likwidowano rzadnych linii kolejowych, które działają do dziś a co do komunikacji miejskej to tramwaje kursują w UWAGA od 90-do 110 tysięcznych miastach (nie licząc większych miast) czy nawet trolejbusy gdzie kursują w 40-100 tysięcznych miastach.. ba nawet jest miasto 15 tysięczne gdzie kursują trolejbusy i tam się to opłaca... bo Czesi stawiają po za zyskiem na ekonomię ochronę środowiska i komfort dla podróżnych.... A dlaczego takiemu 250 tysięcznemu Gliwicom to się ne opłaca???????? Dlaczego prezydent Gliwic stawia na autobusy które trują środowisko i dzięki autobusom jak i aut którymi jeździmi mamy ocieplenie klimatu co za tym idzie taką pogodę którą mamy tego lata z burzami i wichurami nestety za następne lata będzie to chleb powszechdni.. Co ciekawe u nas po obaleniu komuny od 20 lat rządzą nemal ci sami ludzie!!!!!!!!! Jak i ten z Gliwic i teraz w czasie demokracji mamy jak mamy polikwidowane pgr-y.,, linie kolejowe i i i więcej nie ma co pisać bo aż ręce opadają co oni zrobili z naszą Polską!!!! A wiecie jaka jest PRAWDA Co ciekawe prezydent z Gliwic w 2008r. promował nowe linie tramwajowe na nowe osiedla,,, to dlaczego raptem po paru miesiącach prezydent chce je zlikwidować??? Odpowiedź jest prosta i prawdziwa.. Otóż pewień przewoźnik zaproponował mu by zlikwidować te tramwaje śląskie a wzamian on wejdzie ze swoimi autobusami przy okazji prezydent Gliwic nie czarując dostanie nagrodę w formie łapuwki!!!!!!!! No Widzicie jakie to proste,, bez obaw ale taką mamy Polskę.....

  • kk – 26.07.2009

    Widzę, że inforail zamiast publikować sensowne artykuły na temat bezprawnego zamachu na tramwaje w Gliwicach zaczął wrzucać urzędowe śmieci, które są zbiorem kłamstw. A w prawie tramwajów władze Gliwic postępują gorzej niż za czasów komuny...

  • KW – 26.07.2009

    Nie wiem jak w prawie tramwajów bo nie znam takiego prawa, ale w prawie polskim jest tak, że trzeba wysłuchać jednej i drugiej strony, nawet jeśli wg niektórych są to kłamstwa. I tak właśnie InfoTram czyni. To nie jest pierwszy materiał o tramwajach w Gliwcach. I nie ostatni.

  • straphan – 05.08.2009

    Przeciez stalo napisane wyraznie w statystykach KZK GOP, ze do pasazera tramwaju doplaca sie prawie dwa razy mniej niz do pasazera autobusu. Nieprawda jest tez, ze UE by sie nie dorzucila do modernizacji - poza tym sa inne zrodla finansowania takich projektow (EBOiR?). Wreszcie - pasazerowie jadacy poza Gliwice beda sie teraz musieli przesiadac na tramwaj na granicy miasta, co na pewno podwyzszy komfort ich jazdy oraz skroci czas przejazdu :)

  • Buk – 09.08.2009

    straphan, miałem napisać to samo. Tekst pana prezydenta zawiera dane, które są nieprawdziwe. Nie ma możliwości na pieniądze z UE (a dlaczego nie ma, czym takim wyróżniają się Gliwice, że nie dostaną pieniędzy?), dopłata prawdopodobnie nie do pasażera, a do wozokm jest większa, itd.

  • zutik – 09.08.2009

    Najwyższy czas zwolnić Berkowskiego zanim wszystko skasuje

  • ik 280 – 10.08.2009

    Ludzie, trzymajcie mnie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....