TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Ambitne plany Tramwajów Szczecińskich
SZCZECIN.EU - Opublikowano: 07.12.2010 09:45:49 8 komentarzy
Ambitne plany Tramwajów Szczecińskich

Nowoczesne tramwaje, bezpieczne torowiska i wyspecjalizowana kadra –spółka miejska Tramwaje Szczecińskie zaprezentowała swoje plany na przyszłość. Podsumowała także dwa lata działalności.

Zaproszeni goście mieli okazję obejrzeć i odbyć próbny przejazd jednym z dwóch zmodernizowanych przegubowych tramwajów Tatra KT4. Pojazd został gruntowanie zmodernizowany w wydziale remontowym spółki. Poza zmianami wizerunkowymi (nowe barwy Floating Garden i siedzenia zgodne z marką miasta). Wymienione zostały także aparatura elektryczna rozruchu i hamowania. Zmodernizowany został także pulpit motorniczego, który będzie obsługiwany za pomocą panelu dotykowego LCD. Tramwaj wyposażony został także w system monitoringu.

W ciągu najbliższych 3 lat zmodernizowanych zostanie łącznie 18 takich pojazdów.
Zmodernizowany pojazd zadebiutuje prawdopodobnie w weekend na trasie linii 9.

Poza Tatrą zaprezentowany został także jeżdżący od dwóch lat tramwaj Moderus Alfa, który w szczecińskim warsztacie powstał na bazie starego tramwaju typu 105 N.
Wkrótce rozpocznie się montaż kolejnych 10 wagonów tego typu. Spółka pozyskała na ten cel środki zewnętrzne.
Doświadczenie w modernizacji tramwajów pozwoli spółce ubiegać się o zlecenia na remont tramwajów od innych przewoźników tramwajowych w Polsce.

Ale to nie koniec zmian w taborze, który nastąpił w dwóch pierwszych latach działalności spółki. Zakupione zostały 22 pojedyncze wagony tatra T-6A2 oraz 11 wagonów Tatra KT4Dt. Łącznie z rodziny tatr po szczecińskich torowiskach jeździ już 86 takich wagonów zarówno przegubowych jak i pojedynczych. Spółka eksploatować będzie także niskopodłogowe tramwaje Swing. Pierwszy 13 listopada trafił do zajezdni na szczecińskim Pogodnie. Kolejnych pięć trafi do miasta do końca marca. Na ulicach pojazd powinien pojawić się na przełomie roku.
Dzięki inwestycjom w tabor sukcesywnie zmniejsza się jego średni wiek. W 2009 roku wyniósł 24,5 roku w obecnym 22, 9 roku a w 2013 roku ma wynieść 18,5 roku.

Spółka modernizuje także torowiska tramwajowe i sieć trakcyjną. W ostatnim czasie wyremontowane zostały torowiska:
- ul. Sikorskiego –Ku Słońcu –pętla Gumieńce –łącznie -11,0 mln zł, (łącznie 2.795 mtp),
- pl. Kościuszki –3,8 mln zł, (łącznie 523 mtp),
- al. Boh. Warszawy –Żołnierska –Pętla Krzekowo - 12, 9 mln zł (łącznie 2.530 mtp),
- Inwestycje własne Spółki –3,4 mln zł (Wydział Infrastruktury Torowo –Sieciowej) za lata 2009-2010

W najbliższym czasie spółka realizować będzie szereg przedsięwzięć w związanych z modernizacją taboru, torowisk, zaplecza technicznego i szkolenia pracowników. Zadania będą współfinansowane ze środków Unii Europejskiej:

Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko, działanie 7.3:

- Projekt nr 7.3-24 pn. „Zakup taboru niskopodłogowego”- o wartości 198,6 mln zł. Projekt dotyczy zakupu 30 niskopodłogowych (wraz z zakupionymi Swingami) jednobryłowych tramwajów dla miasta Szczecina .Kwota dofinansowania 50% kosztów kwalifikowanych.

- Projekt nr 7.3-23 pn. „Budowa i przebudowa torowisk w Szczecinie”realizowany we współpracy z Miastem Szczecin - o wartości 222,3 mln zł. Kwota dofinansowania 50% kosztów kwalifikowanych. Projekt obejmuje następujące zadania:
przebudowa zajezdni „Pogodno”- 80 mln zł, remont podstacji prostownikowych zlokalizowanych przy ul. Kolumba i Kaszubska –10 mln zł, Przebudowa torowisk i sieci trakcyjnych w ciągu: al. Piastów, ul. Energetyków –Gdańska - Basen Górniczy, Brama Portowa –102,0 mln zł, ul. Mickiewicza, ul.
Wawrzyniaka, pl. Rodła, pl. Żołnierza, Al. Wyzwolenia –43 mln zł, wymiana kabli zasilających podstacje –8 mln zł;

Regionalny Program Operacyjny WZ. Działanie 6.4 w ramach którego Spółka pozyskała 14,7 mln zł na: modernizację 10 wagonów typu 105N do standardu Moderus Alfa.

Program Operacyjny Kapitał Ludzki. Działanie 8.1 w ramach którego Spółka pozyskała 434,3 tys. zł na projekt pn. „Doskonalenie kompetencji zawodowych pracowników TS”. W okresie od 1 stycznia 2011 do 28 lutego 2012 zostanie przeszkolonych: 222 motorniczych w zakresie: przepisów dotyczących ruchu drogowego, praktycznych technik jazdy oraz zachowań motorniczych w kontaktach z pasażerami.

Wprowadzane zmiany mają także wpływ na sytuację finansową spółki. Przychód spółki wyniosą w tym roku 61, 5 miliona złotych z przewozów oraz 840 tys. zł. za reklamy. W 2007 przychód spółki wynosił niewiele ponad 47 miliony złotych oraz 500 tys. za reklamy.
Spółka Tramwaje Szczecińskie zatrudnia dziś 664 osoby.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Szczecin
Tramwaje Szczecińskie
  • gryf8801 – 07.12.2010

    W końcu Szczecin zaczyna nadganiać lata zaniedbań. Do nie dawna jeździły 102Na i Gt-6. Te 3 lata wyraźnie na + w Szczecinie. Ostatnio zaczeli najgorsze 105 kasować może w krótkim czasie uda się nadgonić takie miasta jak Poznań czy Kraków

  • radek_mght – 08.12.2010

    Moderus Alfa o ile mnie pamięć nie zawodzi, nie powstał w szczecińskim warsztacie tylko w Poznańskim przedsiębiorstwie Modertrans...

  • Bąbel – 08.12.2010

    @radek_mght Pudło owszem, natomiast wszystko inne robiono w Szczecinie.

  • ramolzezdymbca – 09.12.2010

    No to w takim razie nie jest to Moderus Alfa!!!

  • badacz xx – 10.12.2010

    Ten artykuł, ma charakter propagandowy (omówienie zadań zrealizowanych) ,a dla wielu znawców, jest śmieszny. "Ambitne plany" w Szczecinie mają taki charakter jak umycie szyi po miesiącach, czy latach, zaniedbań. Inwestycje - są to wyłącznie plany remontów torów, których nie wymieniano od dziesiątków lat. Szkoda, że miasta nie stać na realizację żadnego z projektów rozbudowy sieci, planowanych jeszcze w latach 70-tych (35 lat temu!!) Rozbudowa Zajezdni Pogodno - to konieczność wymuszona brakiem miejsca dla nowych dostaw. O "szybkim tramwaju" na os. Słoneczne - ani słowa.

  • KW – 10.12.2010

    A ty badacz xx jesteś znawcą?

  • 1678 – 13.12.2010

    O szybkim tramwaju ani słowa, bo wolą się nie chwalić, skoro i tak willa Grünebergów może go rozłożyć :-)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....