TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Alstom zaprezentował projekt przyszłego pociągu metra Ile de France
ALSTOM InfoTram - Opublikowano: 31.05.2016 12:36:46 3 komentarze
Alstom zaprezentował projekt przyszłego pociągu metra Ile de France (foto: Alstom)

Henri Poupart-Lafarge, Prezes i Dyrektor Generalny grupy Alstom, Valérie Pécresse, Przewodnicząca Rady Regionalnej Ile-de-France oraz Rady STIF1, Elisabeth Borne, Dyrektor Generalna RATP2, Philippe Yvin, Prezes Zarządu Société du Grand Paris (SGP), Stéphane Beaudet, Wiceprezes ds. Transportu regionu Ile-de-France oraz Wiceprezes STIF, a także Laurent Probst, Dyrektor Zarządzająca STIF, zaprezentowali w siedzibie głównej grupy Alstom w Saint-Ouen projekt i plan wnętrza przyszłych składów pociągów metra MP14 na ogumionych kołach, które zgodnie z harmonogramem mają od 2019 r. rozpocząć eksploatację w Ile-de-France.

W 2015 organizacja RATP podpisała z grupą Alstom kontrakt ramowy na dostawę do 217 pociągów MP14 w okresie 15 lat. Całkowita wartość umowy wyniesie ponad 2 miliardy euro i została ona zatwierdzona przez STIF oraz SGP w zakresie pociągów linii 14. Pierwsza zatwierdzona część kontraktu, na 35 składów pociągów, jest warta 520 milionów euro i zostanie w 100% sfinansowana przez STIF. Pociągi będą użytkowane na linii 14 metra obsługiwanej przez RATP na marginesie jej rozbudowy w kierunku północnymi. Pojazdy te umożliwią zwiększenie przepustowości linii (nowe 8-wagonowe składy zastąpią dotychczasowe pociągi składające się z 6 wagonów). Nowe pociągi metra wejdą do eksploatacji na linii 4, 11 i 14, kiedy ta ostatnia zostanie przedłużona na południe od Grand Paris Express do Orly.

Producent poinformował, że projekt pociągów metra MP14, który jest wynikiem współpracy STIF, RATP i SGP, cechuje opływowy kształt, charakterystyczny układ świateł oraz dopasowanie wizualne do drzwi peronów na stacjach. Pociągi metra zostały opracowane zgodnie z projektem platform określonym przez STIF dla całego taboru w Ile-de-France, a ich kolorystyka będzie nawiązywać do STIF i RATP. Wnętrza, które zostały rozplanowane tak, żeby zwiększyć komfort pasażerów, opracowano zgodnie z motywem alkowy, aby stworzyć atmosferę, która jest zarówno przyjazna, jak i kameralna. Obszerne przedziały umożliwiają dostęp wszystkim pasażerom dzięki specjalnie wyznaczonym miejscom i siedzeniom o kształcie bumeranga, zwiększając płynność i przepustowość przewozów. Pociągi MP14 są również wyposażone w oświetlenie LED, rozmieszczone w wydajny sposób w całym pojeździe, które zapewniają poczucie bezpieczeństwa i likwidują wszelkie zacienione miejsca. Oparcia i uchwyty zostały zaprojektowanie zgodnie z normami stabilności3 i zwiększają poczucie komfortu wewnątrz wagonu. Ogrzewanie i klimatyzacja poprawiają samopoczucie pasażerów niezależnie od pory roku i temperatury na pokładzie.

Pociągi MP14 są również wyposażone w kompleksowy pokładowy monitoring wideo oraz system dynamicznego przekazywania informacji.

Pociągi M14 zapewniają kontrolę nad kosztami przez cały okres eksploatacji. Układ hamulcowy pociągów metra, który jest w 100% elektryczny, odzyskuje energię i oddaje ją z powrotem do sieci w postaci prądu, ograniczając przy tym emisje drobnych cząstek spowodowane przez użytkowanie mechanicznych układów hamulcowych. Układ ten powoduje zmniejszenie zużycia energii przez pociągi oraz zanieczyszczeń powietrza o 20% w stosunku do poprzednich pociągów metra na ogumionych kołach (MP05) oddanych do użytku w sieci.

? Jesteśmy dumni, że możemy zaprezentować te nowoczesne pociągi metra, które stanowią wzór w zakresie zrównoważonej mobilności i które z pewnością zostaną docenione przez paryżan z uwagi na oferowany przez nie poziom komfortu i niezawodność. Cały francuski przemysł kolejowy połączył siły, żeby utworzyć konkurencyjny i innowacyjny produkt o wysokim standardzie wydajności, który w pełni zadowoli mieszkańców Ile-de-France oraz, jak mamy nadzieję, znajdzie dalszą akceptację w postaci kolejnych zamówień ? powiedział Henri Poupart-Lafarge, Prezes i Dyrektor Generalny grupy Alstom.

W projekcie będzie brać udział większość z dwunastu zakładów grupy Alstom we Francji. Zakład w Valenciennes zajmie się badaniami, integracją, walidacją i testami, le Creusot wózkami, Ornans silnikami, Villeurbanne elektroniką pokładową, Tarbes trakcją, Reichshoffen badaniami zderzeniowymi a Saint-Ouen projektowaniem. Projekt pozwoli utrzymać ponad 2000 miejsc pracy we Francji zarówno w grupie Alstom, jak i u jej dostawców.

? Moim celem jest przeprowadzenie rewolucji transportowej poprzez odnowienie do 2021 roku 700 składów pociągów, w tym RER. Nie zapomniałam o metrze. Dzięki projektowi MP14 za kwotę powyżej 2 miliardów euro może zostać wymienionych ponad 200 składów pociągów. Jest to niemal jedna trzecia wszystkich pociągów metra w Ile de France. Mieszkańcy Ile de France będą mieli okazję docenić jakość tych nowych pociągów, w szczególności w roku 2019 na linii 14, a następnie na przedłużeniu linii 11, która jest obecnie obsługiwana przez pociągi zaprojektowane niemal 60 lat temu ? dodała Valérie Pécresse, Przewodnicząca Rady Regionalnej Ile-de-France oraz Rady STIF.

? Wprowadzenie MP14 symbolizuje przyspieszoną modernizację sieci RATP, dzięki której będziemy mogli zaoferować naszym klientom większy komfort i szerszą gamę usług ? uważa Elisabeth Borne. ? Te nowe wydajne energetycznie i wyposażone w oświetlenie LED pociągi odzwierciedlają priorytet nadany zrównoważonym miastom przez RATP. W każdym wagonie MP14 znajdzie się sześć miejsc dla pasażerów o ograniczonej możliwości poruszania się, jak również miejsce na wózek inwalidzki w na końcu każdego wagonu. Nowe składy pociągów na linii 14 będą utrzymywane przez RATP w nowym zakładzie utrzymania i stacji składowania w Saint-Ouen.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Alstom
metro
Paryż
  • fromex – 01.06.2016

    "Projekt pozwoli utrzymać ponad 2000 miejsc pracy we Francji zarówno w grupie Alstom, jak i u jej dostawców."I tu jest klucz do tematu. Nic, tylko się uczyć jak dbać o swoje. A nie, przepraszam, u nas musi być wolny rynek i nie wolno wspierać rodzimego kapitału, co oczywiście potwierdzi każdy zachodni kapitalista :D Ciekawe, czy Francuzi myślą podobnie o swoim kraju.Ta Francja, to wygląda, że jest gorsza, niż Białoruś...

  • Ttt – 01.06.2016

    Jakby kazdy wspieral krajowy biznes to nie byloby eksportu. Kazdy sam sobie by produkowal tabor. A jednak firmy dzialaja miedzynarodowo. Pokaz mi firme ktora ma doswiadcze w produkcji metra na gumowych kolach? Moze pesa? Newag?

  • fromex – 01.06.2016

    Ttt, czy dla Ciebie świat kończy się na tych dwóch firmach? Inna zgaramanica jest równie niegramotna?Ja nie pisałem tylko o dbaniu o swoje firmy produkujące tabor. Akurat mam doświadczenia z innej branży z kapitałem francuzkim. U nich to po prostu tak działa.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....