TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Alstom Urbalis - system sterowania ruchem w metrze
Jacek Pudło - Opublikowano: 19.06.2013 14:05:34
Alstom Urbalis - system sterowania ruchem w metrze

Alstom Urbalis Fluence to system sterowania sygnalizacją świetlną, który ma pozwolić na zmniejszenie odstępów między pociągami szybkiej kolei miejskiej lub tramwajami do 1 minuty.

System ten zostanie wykorzystany na linii metra nr 1 w Lille, we Francji, w 2015 r. Nazwano go CBTC –Communication Based Train Control, co oznacza system sterowania ruchem pociągu bazujący na komunikacji zewnętrznej z innymi pojazdami. Tym samym, po raz pierwszy urządzenia sterowania ruchem pociągu są wbudowane na pokładzie, dzięki czemu pojazdy nie wykorzystują zewnętrznych urządzeń srk. Ma to pozwolić na zmniejszenie ogólnej liczby urządzeń o 20%.

Czujniki zamontowane w pociągu rejestrują parametry toru i optymalizują przebieg jazdy, aby zachować płynność ruchu i zmniejszyć odstęp pomiędzy pociągami z 3 minut do jednej. Zagadką pozostaje, dlaczego producent porównuje się z 3-minutowym odstępem, gdyż już w klasycznych systemach osiągano interwały rzędu 90 sekund.

Zmniejszenie odstępów między pociągami ma zwiększyć zdolność przewozową i zmniejszyć zatłoczenie pociągów. Jednocześnie zmaleje czas oczekiwania na stacjach, na czym skorzystają pasażerowie. Nowe rozwiązanie ma umożliwiać eksploatację systemu metra 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, dzięki wyeliminowaniu konserwacji urządzeń srk. W razie sytuacji awaryjnych, jak zamknięcie stacji lub uszkodzenie toru, system umożliwi wycofanie się pociągu lub ominięcie uszkodzonego odcinka. Pasażerowie w żadnym wypadku nie utkną więc między stacjami. Dodatkowo, Urbalis ma zoptymalizować eksploatację pociągu przez dostosowanie prędkości jazdy do zmiennej sytuacji ruchowej w ciągu dnia, pozwalając na zaoszczędzenie do 30% energii. Nowe rozwiązanie ma spełniać wszelkie standardy bezpieczeństwa.

System jest przewidziany do stosowania w podziemnych, jak i nadziemnych liniach metra. Przewidziano też wykorzystanie Urbalis Fluence na liniach tramwajowych. Rozwiązanie to ma obsługiwać potoki pasażerskie od 10 000 do 1 mln pasażerów dziennie. Wprowadzenie systemu do eksploatacji zajmuje według deklaracji producenta poniżej 24 miesięcy.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Alstom
Urbalis Fluence
srk
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....