TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Alstom chce wyrzucenia polskich producentów z przetargu na metro
InfoTram.pl - Opublikowano: 31.05.2017 09:22:10 16 komentarzy
Alstom chce wyrzucenia polskich producentów z przetargu na metro

Alstom złożył do KIO odwołanie w sprawie przetargu na dostawy pociągów metra dla Warszawy. Domaga się zmian w kryteriach doświadczenia czyli de facto wyrzucenia z przetargu polskich producentów.

Francuska firma zarzuca Metru Warszawskiemu naruszenie obowiązku zachowania uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców oraz zasad proporcjonalności i przejrzystości poprzez umieszczenie zapisu o doświadczeniu poprzez wykazanie wykonania i przekazania do eksploatacji 10 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Takie zapisy dopuszczają do udziału w postępowaniu PESĘ czy Newag. Alstom najwyraźniej boi się konkurencji i domaga się zastąpienia ezt-ów metrem.

Co więcej Alstom zarzuca zamawiającemu zaniżanie czasu dostawy oraz zaniżanie terminu uzyskania świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego.

Francuski producent stwierdza w uzasadnieniu, że ezt i metro to dwa różne typy produktów. Specyfikacja techniczna i technologiczna są, zdaniem Alstomu, zupełnie odmienne. Ezt-y są według odwołującego używane w kolei dalekobieżnej, regionalnej i aglomeracyjnej, zaś metro przeznczone jest do pracy w tunelach, w których pojawiają się większe różnice ciśnień oraz opory powietrza. Inna jest także konstrukcja układów wentylacji i chłodzenia. Bardziej restrykcyjne są też wymogi przeciwpożarowe. I dalej wagony metra nie używają pantografów, a są zasilane z tzw. trzeciej szyny.

Zdaniem Alstomu wagonu metra zbliżone są do tramwajów nie zaś do ezt-ów, ze względu na specyfikację ich eksploatacji. Stąd też, według francuskiej firmy, doświadczenie w produkcji ezt-ów nie może stanowić jakiegokolwiek wyznacznika dla niezbędnego doświadczenia mającego znaczenie dla produkcji wagonów metra.

Alstom zwraca uwagę, że przy poprzednim przetargu, z 2010 roku, wymagane było doświadczenie w produkcji wagonów metra, przedmiot zamówienia nie uległ zmianie.

Co do terminów Alstom stwierdza, że realny termin na dostawę wagonów metra to 24 miesiące. Domaga się też odpowiedniego wydłużenia terminów na dostawy oraz uzyskania stosownych świadectw.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Metro Warszawskie
Alstom
przetarg
KIO
  • info – 31.05.2017

    Dlaczego "polskich producentów"? Przecież tu chodzi tylko o Pesę. Dla Newagu to żadna różnica, ma doświadczenie zarówno w zwykłych ezt jak i składach metra.Newagu nie spełnia za to innych wymagań.

  • Janusz Biznesu – 31.05.2017

    Nie podoba się to wypad. Nie startujcie w przetargu.

  • S – 31.05.2017

    Czego się spodziewać po francuzach, nigdy walczyć nie potrafili. Lepiej ich wykluczyć bo metro będzie do tyłu popierniczalo #pdk

  • dd – 31.05.2017

    Komentarz "s" nic nie wnosi do tematu, a ponadto świadczy o całkowitej nieznajomość historii . Radzę poczytać trochę zanim powtórzy się oklepane stereotypy od których masz kraj też nie jest wolny.

  • fromex – 31.05.2017

    Zaczyna się...Trochę wczytałem się w treść odwołania i myślę jeśli Alstom chce wysiudać Pesę, to powinien szybko pozbyć się argumentacji "tramwajowej", bo Pesa równie szybko ją uwali. Ten argument bardziej uderza w "N", który natrzaskał tramwajów w ilości sztuk jeden.Swoją drogą, "miasto" powinno zrobić tak jak Paryż kilka miesięcy temu, czyli kupić towar (dużo towaru) "z półki" u jedynie słusznego swojego producenta bez ceregieli z przetargiem. Abstrahuję na ten moment od możliwości i rzetelności Pesy. Wskazuję tylko, jak to działa u Francuzów. Wiem, bo pracuję w jednej takiej firmie. Naczelna zasada na wszystkich szczeblach: "robimy dobrze swoim" :> a poza tym, to kolonializm pełną gębą.

  • LM – 31.05.2017

    Akurat tramwaje sa zasilane z pantografu - zreszta sa linie metra tez zasilane z gory - sam widzialem np w Tokio. Poza tym to zamawiający może wymagać jakiegoś doświadczenia a moża nie chcieć nawet żadnego.Alstom zany z łapówkarstwa skądinąd...

  • fromex – 31.05.2017

    A i jeszcze; Wawa nie może zrobić tego tak jak Paryż, bo kasa leży tam gdzie leży, czyli nie przeważnie "u nas" :(Już samo to jest jakąś formą nacisku, a nadsekwańscy decydenci mają wprawę sięgającą okresu międzywojennego (vide: Fancopol, zamówienia dla KMW i kilka innych kwiatków).

  • mechanik – 31.05.2017

    Czym się tak podniecacie? Nic nie wskórają, poza tym to działa obosiecznie

  • Tomek – 31.05.2017

    Wiedząc ile Alstom ma za uszami i parafrazując klasyka - Alstrom stracił dobrą okazję by siedzieć cicho :)Dodatkowo ja jako podatnik i osoba, która najdelikatniej rzecz ujmując nie lubi niczego co związane z Francją, domagam się wyrzucenia Alstomu z przetargu :)A na poważnie - to odwołanie do KIO to nic innego jak bicie piany, więc o efekt końcowy jak i wyrok jestem spokojny i innym też radzę więcej dystansu do tej szopki jaką urządza Alstom.Na zakończenie. Zwrócił na to uwagę już jeden z moich przedmówców. Alstom wygłaszając "mądrości" o zasilaniu metra z trzeciej szyny a nie pantografu sam wystawia sobie nie najlepszą laurkę w odniesieniu do znajomości tego segmentu rynku. Przykłady zasilania z pantografu w odniesieniu do Europy: 1. Madryt 2. Barcelona 3. Bilbao 4. Walencja

  • Słoik – 31.05.2017

    Coś czuję, że Warszawiacy będą kląć na czym świat stoi, codziennie spóźniając się do pracy, (nie) jeżdżąc prototypem... To będzie paraliż miasta.

  • qwerty – 31.05.2017

    Wiedeńska U6 też jest zasilana z sieci napowietrznej.

  • dd – 31.05.2017

    Ja jako podatnik i osoba którego osobiste niechęci do niektórych krajów czy producentów mało obchodzą domagam się dobrego taboru który zadowoli pasażerów i obsługę, bo co niektórych to chyba nic nie zadowoli bo maja takie a nie inne zdanie na temat Alstorma. Pesy itd...

  • komes – 01.06.2017

    @Tomek też mi się wydaje, że to bicie piany i nic nie wskórają, ale mają prawo do odwołania. Ja osobiście nie oburzam się, gdy producenci korzystają ze swoich prawnych możliwości, że są procedury, jednak to jest element kultury prawnej, którą powinno się budować i ją szanować. A to, że Alstom z przestrzeganiem prawa jest na bakier to swoją drogą, to nie jest jakaś tajemnica ;) Skala ich korupcyjnej działalności jest doprawdy imponująca ;)

  • suwak – 01.06.2017

    Spodziewałem się jakiegoś merytorycznego odwołania Alstomu a nie takiego bełkotu.Najpierw piszą, że metro to nie ezet i zasilany z trzeciej szyny. Potem, że metro to tramwaj czyli coś co zasilane z pantografu.Pomijam fakt, że metro to po prostu ezet, jedyna różnica to sposób (możliwość) zasilania albo przy pomocy standardowego odbieraka prądu lub trzeciej szyny. Wystarczy spojrzeć: S-BAHN i U-BAHN. Obie kolejki zasilane z trzeciej szyny a jednak S jest systemem szybkiej kolei miejskiej a U jest bardziej metrem. Argumenty Alstomu są porażką gdyż metro obowiązują w 99 procentach standardy kolejowe od kół, wózków, promieni skrętów, wielkość i budowę pudła, standardów wytrzymałościowych a na tych nieszczęsnych pantografach i Voltażu skończywszy. Tramwaj to pojazd dużo lżejszy, o małych promieniach skrętów, nie obowiązują tu standardy kolejowe ani jeśli chodzi o przepisy w prowadzeniu składów ani budowę i wytrzymałość.I co ich obchodzi doświadczenie na naszej Polskiej ziemi? Jest przetarg, niech złożą ofertę i tyle. Jeśli będzie dobra to ją wybiorą. A co ich obchodzą nasi producenci? Tak się ich boją?

  • jatal – 01.06.2017

    Ciekawe czy Alstom będzie protestował na termin dostawy w Stambule gdzie metro żąda rozpoczęcia dostaw już w 10 miesięcy od podpisania umowy?

  • kolejFAN – 02.06.2017

    Precz z Alstomem.PSChorzowska wioska jako dzielnica Katowic od natychmiast.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....