TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Alstom Axonis - nowa technologia budowy metra
ALSTOM Jacek Pudło - Opublikowano: 13.06.2013 20:54:23 1 komentarz
Alstom Axonis - nowa technologia budowy metra

Kongres UITP 2013 r. stał się okazją dla producentów taboru do prezentacji szeregu nowych produktów. Dwa nowe rozwiązania pokazał też Alstom –Axonis i Urbalis Fluence.

Alstom Axonis to system metra o modułowej budowie i maksymalnej zdolności przewozowej 45 tys. pasażerów w jednym kierunku.

Marketingowy wstęp jest następujący: nowe rozwiązania mają być obrazem innowacyjności Alstomu, prześwieca im cel rozwiązania problemów kongestii i zanieczyszczenia powietrza przy uwzględnieniu istniejących realiów budżetowych.

Axonis pomyślany jest do obsługi potoków pasażerskich o zakresie 15-45 tys. pasażerów na godzinę. System jest opracowany jako otwarty, co oznacza możliwość wykorzystania technologii budowy przez różne firmy. Ma to obniżać koszty budowy, dzięki możliwości organizowania przetargów przez władze miejskie inwestujące w rozwój transportu szynowego. Minimalny promień łuku ma wynosić 45 metrów, co ma ułatwić manewrowanie na ulicach. To znaczna różnica wobec istniejących wagonów -  Pociągi mają kursować po estakadach lub pod ziemią. Pod konstrukcją nadziemną zabudowane będą sklepy lub zaaranżowana będzie zieleń. Koncepcja przewiduje wykorzystanie wiaduktów z betonowych, prefabrykowanych przęseł firmy Bouygues. Układanie toru ma przyspieszyć szybka technologia budowy torowiska Appitrack, zapewniająca ułożenie 150 metrów torów dziennie wobec 20-50 w technologii tradycyjnej, jak twierdzi Alstom.

W zakresie taboru nie przewidziano nowości –oferowane będą składy z rodziny Metropolis. Wagony te znamy chociażby z Warszawy. Alstom chwali się prędkością maksymalną Metropolisa 80 km/h, zdolnością pokonywania wzniesień 6 % i referencjami na 4000 Metropolisów w 40 miastach świata. Wszystkie wózki w wagonach są napędzane, a koła są stalowe (co we Francji nie jest oczywiste ze względu na występujące wagony metra na kołach ogumionych). Producent wykorzystuje technologię kryjącą się pod nazwą Hesop, która umożliwia odzysk energii hamowania. Mowa tutaj o typowym hamowaniu rekuperacyjnym. Pociągi mogą być bezobsługowe –pozbawione maszynistów.

Axonis to rozwiązanie przewidziane do miast o dużej gęstości zaludnienia, pozbawionych linii metra lub planujących rozbudowę tras. Producent promuje też wykorzystanie modułowej technologii w rejonach chronionych UNESCO, a także poleca ją dla miast pragnących rozbudować system metra przy atrakcyjnym koszcie. Deklarowany czas budowy linii to 3-4 lata. Rozwiązanie ma być dostępne od końca 2013 r.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Alstom
Axonis
metro
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....