TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Jesteś tutaj: Infotram / UE news / A może Ostrava?  
A może Ostrava?
INFOTRAM - Opublikowano: 07.03.2014 13:06:15 27 komentarzy
A może Ostrava?
Kilka dni temu informowaliśmy o przetargu na dostawę tramwajów do Lipska. Szukając dalej rynków dla naszych rodzimych producentów wędrujemy do Czech. Tu ani Solaris, ani PESA tramwajów jeszcze nie sprzedały. Nadarza się zatem okazja. Przetarg ogłosiła właśnie Ostrava. Zanim przejdziemy do bardziej szczegółowego jego omówienia wspomnieć należy, iż Solaris z powodzeniem dostarcza do Czech, także do Ostravy, autobusy i trolejbusy, PESA zaś szt-y. Pora zatem pomyśleć o rozszerzeniu swojej działalności na segment tramwajowy, choć może się to okazać trudniejsze niż w przypadku rynku niemieckiego...Dopravnípodnik Ostrava a.s. ogłosił przetarg dwuczęściowy na dostawę niskopodłogowych wagonów tramwajowych. I tak w części pierwszej obejmuje on dostawę dziesięciu pojazdów o długości do 23 metrów. Część druga zakłada dostawę kolejnych dziesięciu wagonów o długości do 16 m. Szacunkowa wartość całego zamówienia to 580 000 000 CZK bez VAT. Tramwaje trzeba będzie dostarczyć od 1 maja do 31 października 2015 roku. Kryteria wyboru dla obu części są identyczne:Cena –70%;Średnie roczne koszty utrzymania wagonów przez 10 lat –3%;Warunki techniczne –27%. O zamówienie mogą ubiegać się producenci, którzy w ostatnich 5 latach dostarczali co najmniej 5 niskopodłogowych wagonów, w tym jeden o długości do 23 m. Termin składania ofert został określony na 15 maja 2014 roku. Zakup tramwajów dla Ostravy ma być dofinansowany przez Unię Europejską. Jak wspomnieliśmy wagony mają być niskopodłogowe. Podstawowe wymagania dla tramwajów:Długość: max 23 m/ max 16 mSzerokość: 2,45-2,6 m (preferowana 2,5 m)Miejsca: siedzące –60/30, ogółem –130/85Minimalny promień łuku podróży: 18 m bez obciążenia, 20 m z obciążeniemKrawędź wejścia: 350 mm nad poziomem główki szynyGwarantowana żywotność: 30 latRozstaw: 1435 mmZasilanie: 600 VPrędkość max: 70 km/h, konstrukcyjna –80 km/hPonadto wagony mają być wyposażone w klimatyzację i system informacji pasażerskiej, zarówno audio, jak i wizualnej. Polub nas :)
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Ostrava
Czechy
  • jatal. – 07.03.2014

    Przy warunku "jeden do 26 metrów" to Solaris jest z góry wykluczony (chyba że wejdzie w jakiś układ).

  • KW – 07.03.2014

    Trolejbusy robią ze Skodą :)

  • PESA – 07.03.2014

    uderzamy na cały świat a nawet wszechświat

  • ASWER – 07.03.2014

    Bez różnych ale z góry wiadome jest ze bedzie to rodzimy tabor a Lipsk też małe szanse .A w Polsce jeszcze niedawno huk był miały być dwukuerunkowe dla Śląska ,nowe niskacze dla Łodzi i Wrocławia a tu nic jak zwykle ,wtedy była by szansa i to duża a nie uderzać w obce rynki z których i tak prawdopodobnie nic nie będzie

  • KW – 07.03.2014

    Bez różnych jasnowidz jakiś czy co?

  • Combino – 07.03.2014

    "O zamówienie mogą ubiegać się producenci, którzy w ostatnich 5 latach dostarczali co najmniej 5 niskopodłogowych wagonów, w tym jeden o długości do 23 m" Pragoimex,dziękujemy,koniec tematu :)

  • Combino – 07.03.2014

    Czyli innymi słowy: będzie 10 sztuk Vario LF+ i 10 sztuk LF2+ Redaktorze KW,może by tak ograniczyć fantazjowanie?

  • KW – 07.03.2014

    Tak jak w Krakowie 36 Bombardierów. Na pewno nie będziemy się ograniczać.

  • hahaha – 07.03.2014

    Pesa dostarczyła już krótkie 3 członowe tramwaje m.in do kaliningradu więc nie jest wykluczona ale Solaris za to nie wystartuje hehehe

  • KW – 07.03.2014

    To jeszcze tylko dwa cytaty i milczę. 1. Robert Szot PESA: "Mają to być pojazdy, które będą mogły konkurować z produktami takich firm jak Modertrans –mówi Robert Szot. Pojazdy te PESA będzie chciała sprzedawać i w Polsce i zagranicą. Bardzo dużo przetargów na takie właśnie tramwaje odbywa się w Czechach. Często zdarza się, że specyfikacja przetargowa dopuszcza tylko jednego producenta. Mając w swojej ofercie właściwy produkt będziemy mogli włączyć się w rywalizacje o wygrane" http://infotram.pl/text.php?id=61355 2. Zbigniew Palenica (Solaris): "Obserwujemy i przygotowujemy się do udziału w różnych przetargach w Europie Zachodniej. Nie mogę mówić o szczegółach bo obowiązują nas postanowienia konsorcjalne". Jest tam też mowa o współpracy z innymi producentami. http://infotram.pl/text.php?id=62212

  • kk – 07.03.2014

    pesa nie ma jeszcze tego taniego tramwaju ale to nie znaczy że nie będą mieli na ten przetarg i kto wie czy nie zaskoczą konkurencji...Czesi mogą się zdziwić

  • Combino – 08.03.2014

    @KW: po pierwsze,to w Krk na razie nie ma nic (diabli wiedzą,czy to dofinansowanie będzie); po drugie,możemy się zastanawiać,ile w decyzji o nieprzepychaniu Bombardiera na siłę było faktu,że montować to będzie Newag (ciężko mówić o wielkim entuzjazmie MPK względem nowosądeckiej firmy); po trzecie,zechciej mi proszę wymienić wszystkie liniowe tramwaje jeżdżące po czeskich seciach,które nie są rodzimej produkcji? Po czwarte,pesowska "Beta" nie ma z tym nic wspólnego; ostatnie wątpliwości pewnie rozwieje SIWZ,gdzie (dziwnym zbiegiem okoliczności) będzie wymóg części niskopodłogowej "co najmniej 40%" ;)

  • KW – 08.03.2014

    Miałem milczeć ale zostałem wywołany więc jeszcze coś odpowiem. O Pesy w krakowie jestem raczej spokojny i zapewniam Was że te tramwaje tam będą. Czechy jasne. Brali co swoje. Ale ostatnio solaris wszedł z autobusami do Turcji. Wydawało się to nierealne bo przecież mają wszystko swoje. Na tym polega przełamywanie barier. Nikt nie twierdzi że w Osrtavie wszyscy padną na kolana bo może wpłynie oferta z Polski i trzeba będzie ją koniecznie wybrać. Nie. Pewnie będą chcieli swoich. Ale granice się zacierają i gdzieś ta polska oferta znowu się pojawi.

  • Combino – 08.03.2014

    @KW: "Ale ostatnio solaris wszedł z autobusami do Turcji." Jakiś czas temu Otokar wszedł do Polski... " Wydawało się to nierealne bo przecież mają wszystko swoje." Taaak. Mają też swojego Silkworma,ale Konyę wzięła Skoda. " Na tym polega przełamywanie barier. Nikt nie twierdzi że w Osrtavie wszyscy padną na kolana bo może wpłynie oferta z Polski i trzeba będzie ją koniecznie wybrać. Nie. Pewnie będą chcieli swoich. Ale granice się zacierają i gdzieś ta polska oferta znowu się pojawi." Diabli wiedzą,czy się pojawi.Może wręcz nieoficjalnie taka jest cena za znikomą obecność Skody w Polsce,przy jednoczesnym dostarczaniu silników trakcyjnych. Fakt faktem,że Czesi brali swoje ile tylko mogli,począwszy od 100% tramwajów poprzez trolejbusy (Irisbusy miały nadwozia przecież klepane w kraju,potem co prawda zawarty z zaciśniętymi zębami sojusz z Solarisem,ale gdzie się tylko da to Skoda przechodzi na SORy) aż po metro (jedyne obce,czyli Siemensy,były robione w lokalnych zakładach). Kontrakt na rekinki dla Pesy to był praktycznie wypadek przy pracy (jak i Stadlery; po prostu Skoda jeszcze nie zdążyła wprowadzić odpowiednich modeli do oferty,ale teraz,przy Regiopanterach - w których widać nieco natchnienie bydgoskimi wyrobami - powtórka jest już praktycznie niemożliwa).Startowac można,skutek mocno niepewny.

  • Combino – 08.03.2014

    KW i jeszcze jeden,decydujący, argument: gdzie jeździ jedyny dotąd Vario LF2+ i czy według Ciebie przewoźnikowi zależy by zostać z pojedynczym egzemplarzem tego typu?

  • KW – 08.03.2014

    Pewnie nie, ale czasem zdarza się, że nie wszystko idzie po myśli przewoźnika. Co do silników Pesa nie ma w tym żadnego interesu a to właśnie Pesa miałaby większe szanse. No i jak pisałem wcześniejzadeklarowała zaintersowanie czeskim rynkiem tramwajowym. Ale generalnie to mamy chyba zbliżony pogląd.

  • advisor – 08.03.2014

    @KW tak z czystej ciekawości - jaki masz dowód na swoje zapewnienie, że pojazdy PESY jednak pojawią się w Krakowie?

  • KW – 08.03.2014

    Mocny, nawet bardzo mocny.

  • advisor – 09.03.2014

    @KW to nie trzymaj nas w niepewności, tylko się podziel, najlepiej z podaniem źródła tych rewelacji. Wobec tego przetargu jest tyle niewiadomych, że każda pewna wieść jest na wagę złota.

  • jatal. – 09.03.2014

    W Krakowie jest tylko jedna niewiadoma - kiedy wpłynie "przelew z dofinansowaniem".

  • Combino – 10.03.2014

    @Advisor,czasami sprawa wygląda tak,że dostajesz poufny cynk i stajesz przed wyborem: albo pochwalisz się że wiesz i wtedy w podobnej sytuacji kolejnego cynku już nie dostaniesz (bo na 99% wkopiesz informatora) albo zachowujesz to dla siebie i dzięki temu w przyszłości też się będziesz pierwszy (lub jako jeden z pierwszych) dowiadywać o istotnych faktach. Być może KW ma właśnie taką sytuację :)

  • KW – 10.03.2014

    :)

  • Jerzy_CZ – 10.03.2014

    W pełni się zgadzam z Combino, przetarg jest pisany właśnie na wagony Vario. Ostrawa brała udział nawet podczas ich konstruowania i eksploatacji próbnej; prototypy wszystkich zbudowanych wersji Vario jeżdżą właśnie tam.

  • KW – 10.03.2014

    No dobrze, wszystko się zgadza, ale proszę nie wymagać, żebyśmy napisali Ostrava ogłosiła właśnie przetarg na tramwaje, wygra Pagoimex z tramwajami Vario, a oferty można składać do 15 maja 2014 roku. O wejściu PESY do Czech pisałem wcześniej.

  • advisor – 10.03.2014

    @Combino znam takie sytuacje, ale "wiem, ale nie powiem" nie może być argumentem w dyskusji ;-) jak wie, to dobrze dla niego, poczekajmy spokojnie na rozwój sytuacji.

  • KW – 10.03.2014

    I jeszcze jedno. Skoro w Budapeszcie wygrał CAF, a w Koszycach, gdzie wygrał właśnie Pragoimex, CAF ofertę złożył to dlaczego w Ostravie ma nie być innych ofert?

  • Combino – 10.03.2014

    @KW: hmmm... Bo CAF jeszcze nie pojął skali hermetyczności tramwajowego rynku czeskiego (a w sumie w duzym stopniu rynku dawnej Czechosłowacji,bo jak widać od lat w Słowakach ta więź też zbytnie nie osłabła) i myślał,że jak już mu się udało wejść do Francji,to wszędzie wejdzie? ;)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....