TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

8 km podwójnego torowiska ? plany Olsztyna coraz bardziej realne
InfoTram.pl - Opublikowano: 01.03.2017 11:12:22 12 komentarzy
8 km podwójnego torowiska ? plany Olsztyna coraz bardziej realne

Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram.pl Olsztyn zrobił kolejny krok w kierunku rozbudowy sieci tramwajowej. Gdzie zatem pojadą tramwaje?

Przypomnimy, że we wtorek, 28 lutego, prezydent Piotr Grzymowicz podpisał umowę o dofinansowanie inwestycji. Ma ona kosztować około 208 mln złotych. Niemal 70% kosztów kwalifikowanych będzie pochodzić z unijnej kasy. To oznacza, że zewnętrzne finansowanie zadania będzie na poziomie ok. 145 mln złotych.

- To niezwykle ważna chwila - mówił prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz. - Inwestujemy w rozwój wygodnego, sprawnego i ekologicznego środka transportu. W ciągu ponad roku działania pierwszych tras wiemy, że wielu podróżnych przekonało się do takiego rozwiązania. Pokazują to zarówno opinie osób mieszkających wzdłuż tramwajowej trasy, jak i statystyki, bowiem z tramwajów korzysta znacznie więcej osób, niż podróżowało autobusami kursującymi wcześniej wzdłuż obecnego torowiska. Poza tym liczba osób korzystających z transportu publicznego wzrosła o około 8% - dodał Prezydent.

I najważniejsze informacje dla mieszkańców miasta. Drugi etap rozbudowy sieci tramwajowej to około 8 kilometrów podwójnego torowiska. Trakcja zostanie poprowadzona z obecnej pętli autobusowej w Pieczewie ulicami Wilczyńskiego, Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego do al. Piłsudskiego i dalej do obecnej sieci na skrzyżowaniu z ul. Kościuszki. W dużej części trasy torowisko będzie przebiegać poboczem jezdni. Pośrodku - w postaci trambuspasu - wieść będzie od Pieczewa do skrzyżowania ulic Krasickiego z Sobocińskiego oraz wzdłuż al. Piłsudskiego. Poza tym nad skrzyżowaniem Krasickiego z Synów Pułku wybudowana zostanie estakada (zacznie się w pobliżu ul. Murzynowskiego a skończy przy Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego).

Przetarg na wykonawstwo prac powinien zostać rozpisany na przełomie maja i czerwca. Budowa powinna się zacząć pod koniec tego lub na początku następnego roku i potrwają do końca 2019. Przy okazji inwestycji - poza budową nowego torowiska - przebudowane zostaną podziemne sieci, fragmenty ulic, poza tym kupiona zostanie część tramwajów niezbędnych do obsługi nowych tras. A te będą dwie - z Pieczewa prowadzące do Wysokiej Bramy oraz do Dworca PKP.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Olsztyn
  • Marcin Wrocław – 01.03.2017

    Kibicuję Olsztynowi. Brawo za piękny rozwój komunikacji tramwajowej. To też dowód że już raczej nie ma POLSKI B!

  • PawelNed – 01.03.2017

    I pokazuje, ze się da zbudować od zera w dzisiejszych czasach

  • AXC – 01.03.2017

    Chcieć to móc a tymczasem w Rzeszowie dalej się wciska bajki o monorailu.

  • dg – 02.03.2017

    Rzeszowski monorail to tak udokumentowana śmierdząca bujda, że osoby usilnie promujące toto nieporozumienie powinny już dzisiaj odpowiadać za defraudację.

  • Combino – 03.03.2017

    @Marcin Wrocław: niestety,mylisz się: Polska B cały czas istnieje. To,że "metropolia szuwarowo-bagienna" szaleje z inwestycjami, to wyłącznie skutek tego,że lwią część środków na to dostają w prezencie (85% aktualnej sieci, 70% przyszłej inwestycji). Innymi słowy: zestawianie tego z istniejącymi sieciami,w przypadku których lwia część została wybudowana za własną kasę,nie ma wielkiego sensu. Gdyby dofinansowanie było nawet mniejsze (np. 50%),to ta sieć by w ogóle nie powstała. Owszem,można "wyrównywać różnice",ale niewiele zrobiono by województwo wreszcie zaczęło na siebie zarabiać. Skończy się eurokasa i znów będą głęboko...Pamiętam,że kilka lat temu byłem jak najbardziej za reaktywacją tramwajów w Olsztynie,ale nie za tym co się teraz dzieje i nie za realizacją tych rozbuchanych planów,których rozbuchanie jest tylko efektem tego że nie robą za swoje i garną całą kasę dla regionu,pozostawiając innym ochłapy.

  • guilty – 03.03.2017

    To nie jest wina Olsztyna że lwią część środków dostają stolice województw. Wszyscy dobrze wiedzą do czego pijesz., Elbląg to twój ból doopy. Ale musisz przyznać że władze Elbląga robią co tylko mogą żeby dostawać ochłapy i nic więcej. Olsztyn trafił w dobry czas jest duża kasa właśnie m.in. dla miast wojewódzkich na rozwój transportu. Brukselka też ma hopla na punkcie transportu szynowego i całej tej tzw. ekologii. Stawiam dolary przeciwko orzechom że na miejscu Olsztyna każde miasto postąpiło by tak samo, powiem więcej że gdyby nie wykorzystali takiej szansy to powinni na zawsze pożegnać się z władzą czy jakimkolwiek zarządzaniem. Gdzie biznes i pieniądze nie ma miejsca na sentymenty. Twój ulubiony Elbląg traktuje swoje tramwaje jak garb i ostatnie zło. Ludzie wolą chodzić z buta niż tłuc się coraz bardziej dogorywającym tramwajem. Boli cię wysokość dofinansowania dla Olsztyna? Trzeba było twoim włodarzom poczekać na ten hojny czas i nie inwestować wcześniej tylko teraz.

  • U96 – 04.03.2017

    Nie rozumiem combino wylewasz jakieś żale że jakieś miasto doskonałe sobie radzi z pozyskiwaniem środków z unii? W twoim mieście tego nie potrafią? Widać że masz chyba jjakąś awersję do Olsztyna. Wszędzie takie umiejętności się ceni ale chyba nie w trójmieście czy gdzie tam żyjesz. Lecz się lepiej człowieku na nogi bo na głowę chyba za późno.

  • fix – 04.03.2017

    Combino wyjaśnij jak ma na siebie zarabiać województwo, żeby zarabiać trzeba mięć po pierwsze infrastrukturę transportową. Tam tego nie ma. Które województwo samo zbudowalo sobie drogi i koleje,. Poproszę o przykład chociaż jeden. Twoje województwo wszystkie autobany eski czy pkm budowała zapewne za swoje. Skończ już waść bredzić i trollować , wstydu oszczędź.

  • ex-allensteiner – 05.03.2017

    W Olsztynie potrzebna kasa na dwutorowy trameaj do transatlantyckiego hubu lotniczego w Szymanach.

  • NM – 07.03.2017

    W kilku polskich miastach można by wziąć przykład z Olsztyna i wybudować nowe trasy tramwajowe.Niestety , ale chyba na długo Olsztyn pozostanie osamotniony we wprowadzaniu trakcji szynowej do obsługi komunikacyjnej.

  • Combino – 08.03.2017

    @NM: raczej już pozostanie osamotniony,bo nikt nie dostanie 85% dotacji do budowy.@fix: kolej to szuwarowo-bagienne sobie samo pocięło (tak jak spora część Polski B. PKM była budowana m.in. po to,by skomunikować PRAWDZIWY PORT LOTNICZY (4 mln paxów w 2016; ile było w lotnisku leśnym w Szymanach?) i przy okazji leżące bardzo blisko Kartuzy). Co do eSek,to tak się składa że druga lub trzecia (tu granica jest płynna między Krakowem i Trójmiastem,w zależności od tego co kto wlicza) leży praktycznie na północnym końcu Polski,więc logiczne było pociągnięcie tam eSki,zwłaszcza że idą tamtędy cenione i przez zagranicę szlaki handlowe. Problem metropolii szuwarowo-bagiennej polega na tym,że nie potrafią tam zrozumieć,że nie każde miasto wojewódzkie może się zaliczać do najważniejszych (bo tych najważniejszych - jak sama nazwa wskazuje - jest mniejszość) i na chama,marnotrawiąc pieniądze (robiąc wielkie inwestycje dla nikogo albo dla garstki nieprzystającej do wielkości tych inwestycji,jak np. Szymany) starają się dowartościować i wyskoczyć wyżej niż są w stanie. A prawda jest taka,że pewne podmioty biznesowe mając do wyboru Trójmiasto i Olsztyn za cholerę nie wybiorą Olsztyna,bo po prostu Trójmiasto jest NATURALNIE korzystniejszą lokalizacją (powiedzmy wprost: korzystniejszą jest tylko Warszawa,a i to nie we wszystkich kryteriach). Dlatego pompowanie takiej kasy w to województwo przynosi głównie straty,bo zamiast wpompować mniejszą,ale CELNIEJ,to leczy się czyjeś chore kompleksy!@U96: jasne,pewni oligarchowie w Rosji i na Ukrainie też są pewnie według Ciebie obrotni (a że ze sprawiedliwością i uczciwością - tak jak tutaj - nie ma to wiele wspólnego,to już inna sprawa). Wychodzenie pod stołem kanciarskiego układu to jedynie dowód perfidii i kantu,a nie obrotności! Zasadniczy kant z czasów reformy administracyjnej polegał na tym,że ktoś w Olsztynie skutecznie zachachmęcił żeby wszystko poszło do Olsztyna,co już samo w sobie jest zastanawiające,bo jakoś był podział między Gorzów i ZG oraz między Bydgoszcz i Toruń. Usankcjonowane złodziejstwo nie przestaje być złodziejstwem; tylko w tej sposób można spuentować powyższą sytuację!

  • a2n – 28.03.2017

    Jak tak dalej Olsztyn będzie rozwijał sieć torowisk, to już niedługo prześcignie pod tym względem Częstochowę, Elbląg i Gorzów Wlkp. i zacznie gonić Toruń.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....