TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

45 dwukierunkowych wagonów dla Tramwajów Warszawskich
INFOTRAM - Opublikowano: 04.06.2012 10:11:21 3 komentarze
45 dwukierunkowych wagonów dla Tramwajów Warszawskich

Tramwaje Warszawskie, zgodnie ze wcześniejszymi zapowiedziami, ogłosiły przetarg na zakup 45 wagonów dwukierunkowych z zastrzeżeniem prawa ograniczenia przedmiotu umowy polegającego na zmniejszeniu liczby tramwajów do 30, w przypadku, gdy w okresie 12 miesięcy od daty zawarcia umowy projekt obejmujący zakup tramwajów dwukierunkowych nie zostanie umieszczony na Liście projektów indywidualnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (działanie 7.3.).

Jakie mają być tramwaje? Oczywiście dwukierunkowe. A poza tym wieloczłonowe, z całkowicie niską podłogą, o długości maksymalnie 32,5 m, posiadające zdolność przewozową co najmniej 200 osób na miejscach siedzących i stojących, przyjmując na 1 miejsce stojące 0,2 m2 powierzchni przeznaczonej do stania oraz co najmniej 250 osób w przypadku zagęszczenia, przy którym na 1 osobę stojącą przypada 0,15 m2 powierzchni przeznaczonej do stania. Muszą mieć świadectwo homologacji typu tramwaju, wydane w Polsce oraz jednakową funkcjonalność dla obu kierunków jazdy. Powinny zostać wyposażone w wózki wagonowe z kołami związanymi osią klasyczną lub niezwiązanymi żadną osią oraz być przystosowane do pokonywania wzniesień wynoszących do 6 % na długości do 250 m. Oprócz tego muszą posiadać co najmniej 28 pełnowymiarowych stacjonarnych miejsc do siedzenia, elektronicznie sterowany napęd wykorzystujący silniki prądu przemiennego i być zbudowane tak, aby ich maksymalne niezbędne zapotrzebowanie w zakresie skrajni zapewniało we wszystkich przypadkach bezpieczne wymijanie innych tramwajów oraz bezpieczny przejazd i otwieranie drzwi przy budowlach, w tym przy platformach przystankowych o wysokości do 220 mm licząc od poziomu główki szyny i odległości od osi toru wynoszącej 1 250 mm plus poszerzenie. Zgodnie ze standardem warszawskim zostaną wyposażone w urządzenia klimatyzacyjne dla kabin motorniczego i dla części pasażerskiej oraz systemy informatyczne takie jak Zintegrowany Moduł Komunikacyjny, System Informacji Liniowej, System Zliczania Pasażerów, System Monitoringu Wizyjnego, System Emisji Reklam (monitory LED), Rejestrator Zdarzeń. Dodatkowo przewoźnik wymaga specjalistycznego wyposażenia obsługowego, pakietu naprawczego, pakietu eksploatacyjno - naprawczego, szkolenia, dokumentacji technicznej łącznie z licencjami i oprogramowaniem z licencjami oraz wykonywania napraw powypadkowych (w okresie gwarancji tramwajów). Na zakup wagonów Tramwaje Warszawski chcą przeznaczyć 450 mln złotych (z zamówieniem uzupełniającym 470 mln zł).Oferty można składać do 5 lipca 2012 roku. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy na dzień składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, spełniają warunki dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia, tj. wykonali w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, dostawy co najmniej 5 tramwajów z napędem energoelektronicznym i całkowicie lub częściowo niską podłogą, tj. z udziałem minimum 50 % niskiej podłogi, rozumianej jako stosunek długości części niskopodłogowej znajdującej się w części dla pasażerów do całkowitej długości części tramwaju przeznaczonej dla pasażerów. Kryteria oceny ofert to:

1. Cena - waga 60%

2. Odległość dolnej krawędzi otworu drzwi dwustrumieniowych od osi wzdłużnej tramwaju - waga 8%

3. Szerokość przejścia wzdłuż tramwaju - waga 8%

4. Płaskość podłogi na całej długości przejścia w części pasażerskiej tramwaju - waga 6%

5. Masa własna tramwaju - waga 6%

6. Ustawienie siedzeń - waga 5%

7. Poziom dźwięku na zewnątrz tramwaju - waga 4%

8. Średnica koła wózka - waga 3%

Rozpoczęcie dostaw planowane jest 15 miesięcy po podpisaniu umowy. Już dziś z dużym prawdopodobieństwem można założyć, że do walki o kontrakt dla stolicy staną dwaj najwięksi polscy producenci tramwajów –PESA i Solaris. Obaj są na fali. PESA zakończyła niedawno realizację dostaw dla Gdańska i Segedynu, Solaris zaś dla Poznania. W Bydgoszczy powstają nadal kolejne wagony dla Częstochowy, Kluż-Napoka i WKD, producent z Bolechowa szykuje się do realizacji dwóch niemieckich kontraktów –dla Jeny i Brunszwiku i niewykluczone również, że dla …Olsztyna.

Przypomnijmy, że pierwsze dwukierunkowe wagony dotrą do Warszawy jeszcze w tym roku. Będzie to 6 wagonów wyprodukowanych przez PESĘ w ramach zamówienia na 186 wagonów. Na trasę mają wyjechać także jeszcze w tym roku, łącząc Metro Młociny z Tarchominem via Most Północny.     

Dołącz do nas na Facebooku.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
przetarg
Tramwaje Warszawskie
  • doctor – 04.06.2012

    Rozgrywka może być ciekawa... Byleby znowu nie przesądziły tylko względy cenowe...jak to w Polsce często bywa.

  • jonek – 04.06.2012

    TO jaka jest waga za masę własną ? Bo procenty się nie zgadzają ...

  • Taki tam – 11.06.2012

    Widzę , że TW pakuje się znowu w coś niemierzalnego jak Olsztyn - chodzi mi o hałas. Kto na etapie projektu jest to w stanie obiektywnie obliczyć ile tych dB tam bedzie. To jest piękny argument do protestów jeśli jedna firma dostanie za to mniej punktów.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....