TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

44 nowe wagony dla Tramwajów Śląskich
PAP InfoTram - Opublikowano: 16.08.2016 08:29:10 26 komentarzy
44 nowe wagony dla Tramwajów Śląskich

We wrześniu w województwie śląskim ruszą kolejne nabory wniosków o unijne dofinansowanie projektów związanych z transportem miejskim. Pula funduszy znacznie przekroczy 200 mln zł. Jeden z największych projektów przygotowują Tramwaje Śląskie.

Chodzi o miejskie projekty komunikacyjne, które w programach obecnej perspektywy unijnej znalazły się w grupach działań dotyczących efektywności energetycznej, odnawialnych źródeł energii i gospodarki niskoemisyjnej. W woj. śląskim te działania zawarte są w ZIT/RIT, przygotowane przez samorządy lokalne; ZIT, czyli Zintegrowane Inwestycje Terytorialne dotyczą subregionu centralnego; RIT, czyli Regionalne Inwestycje Terytorialne, dotyczą pozostałych subregionów.

Pierwsza tura naborów wniosków koordynowanych przez subregiony woj. śląskiego, a związana z transportem miejskim pod kątem ZIT/RIT, ruszyła w październiku ubiegłego roku i trwała do końca marca 2016. W przypadku ZIT alokacja wyniosła ponad 775 mln zł, w przypadku RIT subregionu północnego - 34 mln zł, a RIT subregionu południowego - ponad 90 mln zł (przy wsparciu projektów do 85 proc. ich wartości).

W połowie sierpnia do dofinansowania wybrano już projekty w subregionie południowym. W subregionie centralnym trwa ocena wniosków.

Ponieważ pierwsze nabory dotyczące niskoemisyjnego transportu miejskiego nie wyczerpały środków na ten cel, na wrzesień zaplanowano rozpoczęcie kolejnych. Jak wynika z harmonogramu naboru wniosków, zaktualizowanego przez zarząd województwa 26 lipca, planowana alokacja w subregionie centralnym sięgnie 262,4 mln zł (wartość ta obejmuje też przedsięwzięcia z dziedziny efektywnego oświetlenia miejskiego), w subregionie południowym - 7,5 mln zł (z oświetleniem), w zachodnim - 17,5 mln zł (z oświetleniem), a w północnym 38,8 mln zł (plus 6,5 mln zł na oświetlenie).

Największe z tych przedsięwzięć, o szacunkowej wartości ok. 885 mln zł, przygotowują Tramwaje Śląskie. To już drugi wielki projekt modernizacji komunikacji tramwajowej w regionie - zakładający m.in. wyremontowanie 100 km torowisk w 10 miastach, budowę nowych linii w Sosnowcu oraz Katowicach, zakup 44 nowych tramwajów i pojazdów technicznych.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Tramwaje Śląskie
  • kubex – 16.08.2016

    Przydałyby się krótkie wozy w stylu stopiątki/stodwójki tylko 100% niskie. Mogłyby jeździć na 14 puszczonej na plac Alfreda przez planowany łącznik na Grundmanna i na 13 - idealnie by pasowały.

  • YburG – 16.08.2016

    Super. Pesa wygra :)

  • YburG – 16.08.2016

    O 44 nowych tramwajow od Pesy

  • kubex – 16.08.2016

    Nie ogłosili jeszcze żadnego przetargu "cfaniaku". Jeszcze nawet nie wiadomo co chcą zamówić. I oby nie pojawiły się kolejne Pesy.

  • Combino – 17.08.2016

    @kubex: raczej się pojawią. I faktycznie może będą pierwsze dwuczłonowe Twisty ;)

  • kubex – 17.08.2016

    @Combino: oby nie. Po cichu liczę że Alstom przypomni sobie o istnieniu rynku zbytu w Polsce, chociaż wątpię żeby tak się stało. Poza tym - może Moderus Gamma się pojawi? Na Solarisa bym nie liczył, oni są za drodzy i za dobrzy.

  • SKAdriv – 17.08.2016

    @kubex "Na Solarisa bym nie liczył, oni są za drodzy i za dobrzy." - dawno się tak nie uśmiałem, autobusy po taniości (Urbino 12 do teraz wywołuje u mnie koszmary, co za szmelc), Tramino przeciętniak. Większych mitów i bajek niż wokół Solarisa i ich "jakości" to chyba nie ma.

  • Hajer – 17.08.2016

    Mam nadzieję, że w Katowicach skończy się era bylejakości i dupowatości. Mieszkańcy Śląska zasługują na coś więcej niż Modertrans. Katowicom Europa a nawet wielkomiejska Polska już dawno odjechały, co widać również po taborze Kolei Śląskich. Szkoda.

  • kubex – 17.08.2016

    SKAdriv: autobusy to inna bajka bo na rynek krajowy są do kitu, ale że tramwaje mają dobre to widać po ich rynkach zbytu - nie Rosja czy Ukraina a Niemcy i Polska.Hajer: nie widzę powodu żeby nie kupować produktów Modertransu, są tanie i dobrej jakości, nic nie trzaska, nic się nie telepie, sprawdzona technologia. Poza tym Gamma będzie w pełni bądź w większości niskopodłogowa (to jedyna rzecz której można być pewnym, Modertrans dobrze strzeże tajemnic firmowych).

  • YburG – 18.08.2016

    Uczciwy przetarg i tak wygra PESA. Newag to tylko ochydna korupcja.

  • Trax – 18.08.2016

    A co jest złego w Pesach? Według mnie obecnie to najładniejsze tramwaje, w przeciwieństwie do Moderusów, które z designem zatrzymały się chyba gdzieś w okolicach poczciwego Konstala 105. Liczę na Pesy lub Solarisy, fajnie byłoby zobaczyć może jakieś Skody, ale to chyba niemożliwe.

  • fischer – 18.08.2016

    @Trax też nie rozumiem skąd u niektórych te wąty na tramwaje Pesy. W Warszawie harują jak woły i od lat dają radę. Po tylu set wyprodukowanych sztukach Pesa ma już naprawdę spore doświadczenie w tym względzie. P.S. Szanowni Admini moglibyście znowu zrobić porządek z "Grubym" trollem, który znów panoszy się po portalu tym razem jako "YburG".

  • kubex – 18.08.2016

    @Trax: Pesa robi bardzo awaryjne tramwaje i pociągi, wykonanie wnętrza leży (słyszałem gdzieś opinię że pod tym względem od Krakowiaka jest lepszy nawet Ukraiński Elektron). A wygląd to kwestia gustu, jak dla mnie degsin Moderusów jest najlepszy aktualnie.

  • AXC – 18.08.2016

    @kubex daj spokój bo nikt serio tego nie będzie czytał. Przyznaj się, ile ci Moderus płaci od posta? Nie wszystko z Pesy się sypie. Krakowiaki były trochę na zamówienie, ale i druga strona wiedziała, że czasu jest mało. Gamy czy Darty- to problem, ale wiele innych konstrukcji sprawdza się. Pewnie i te z czasem dopracują(a było robić prototypy a nie na łapu-capu).Rozmawiamy o tramwajach a w tej dziedzinie to jednak wyprodukowali koło 700 składów, mają spore doświadczenie, rozwijają się, poprawiają błędy patrz częstochowskie Twisty i zarówno we Wrocławiu jak i na Śląsku sprawdzają się.Zobaczysz, większość przetargów w polskich miastach wygra w tej perspektywie Pesa. Solaris Olsztyn i może gdzieś coś wyjątkowo dostanie a Biedy brać będzie jedynie Wrocław i Poznań-bo kasa i tak zostanie w mieście/w rodzinie.

  • kubex – 18.08.2016

    @AXC: nie jestem pracownikiem Modertransu, po prostu nie podoba mi się to że ludzie narzekają na tą firmę tylko dlatego że produkują tramwaje z 20% niskiej podłogi nie patrząc na fakt że tabor w większości miast stanowią stopiątki i złom sprowadzany z zachodu i że trzeba to wymienić. Pesa owszem, ma doświadczenie, ale widać że go nie wykorzystuje i cały czas popełnia te - jak to nazwałeś - "błędy". Ich składy są mocno niedopracowane. Takie rzeczy jak wady fabryczne jak w Twistach dla Częstochowy, czy notoryczne awarie w Gamach PKP IC (i innych produktach) nie powinny się zdarzać w ogóle. W przypadku Modertransu który ma mniejsze doświadczenie i prawdopodobnie mniejsze fundusze takich rzeczy jak wady fabryczne nie było.

  • Matraczak Władysław – 18.08.2016

    Przecież Modertrans sprzedaje właśnie stopiątki tyle że połączone w jeden wagon. Nie pluj chłopcze na pese bo w tym modertransie możecie sobie powyglądać przez okno na gamyczy twisty. A jak tam gamma? Chyba bardziej opóźniona niż dworzec włodzi.

  • kubex – 18.08.2016

    1. Te "stopiątki" posiadają częściowo niską podłogę.2. Z tego co słyszałem to Gamma jest zapowiedziana jeszcze w tym roku, więc z czym problem?

  • Matraczak Władysław – 18.08.2016

    1. Krakowski czy gdański demobil też posiada. 2. Na 2014 też była zapowiedziana. Też słyszałeś. Odpuść już sobie.

  • WK – 18.08.2016

    @Matraczak Władysław@ Moderusy Beta wbrew pozorom mało maja wspólnego ze stopiątkami. Zresztą Modertrans to chyba nawet tłumaczył, że to fabrycznie nowe wozy. Wierzę, że Moderus Gamma pojawi się lada chwila. Dziś widziałem Moderusa Beta MF20AC na linii numer 9 w Poznaniu. Także zaczęły się kursy liniowe Moderusów z nowej transzy. To klimatyzowane wozy są, co się bardzo chawli.

  • WK – 18.08.2016

    Choć muszę przyznać, że Twist Step to bardzo eleganckie wozy. Naprawdę są piękne i wygodne. Jechałem nim.

  • Matraczak Władysław – 18.08.2016

    Modertrans to nawet kiedyś tłumaczył że Alfy to nowe wozy.

  • Elektronik – 19.08.2016

    @kubex skoro tak kategorycznie patrzysz na Pese to co powiesz np. o Siemensie i jego błędach konstrukcyjnych w Combino albo całej serii problemów Bombardiera, a to z tramwajami w Kanadzie, a to niezgodne z SIWZ tramwaje w Melbourne, a to wady seryjne w NGT8 w Niemczech. Rozumiem, że to też dla ciebie firmy drugiej kategorii, które produkują dziadostwo?

  • AXC – 20.08.2016

    Bo @kubex widzi błędy tylko w Pesie. Rozmawiamy o tramwajach a tutaj wyjdą tylko z większych problemów Twisty. Krakowiaki dopracuje się i gotowe ale to nie są jakiejś poważne błędy patrząc na chociażby Combino. Pozostałe konstrukcje Pesa ma dopracowane. Kupowanie przestarzałego konstrukcyjnie taboru-a takimi są Biedy od Moderusa-nie udawajmy, że jest inaczej, jest strzałem w stopę. W najbliższych latach miasta otrzymają potężny strumień środków unijnych przeznaczonych na zakupy nowoczesnych konstrukcji, więc nawet mniejsze miasta jak Gorzów,Elbląg,Grudziądz planują zakupy pełnych niskopodłogowców. Wcześniej z tego nie korzystały, ale włodarze miast widzą, że jak nie teraz to nieprędko się uda. Jeśli zestawi się ile kosztuje skład od Pesy czy Solarisa już po uwzględnieniu kilkudziesięciu procent wsparcia unijnego to różnica z przestarzałymi konstrukcjami z Moderusa mocno zmaleje. Nie opłaca się również ściągać taboru z Niemiec bo koszt zakupu, transportu, później na własną rękę szukania wykonawcy remontu-gdzie wiadomo, że rynek jest dość płytki i Moderus potrafi sobie ładnie zasolić, to okazuje się, że za porównywalne pieniądze można mieć nowiuteńki skład z gwarancją, klimą itd. Dla poznańskiej firmy to kłopot bo nie dość, że tracą rynek sprzedaży archaicznego konstrukcyjnie taboru(może poza Poznaniem, ale to po znajomości taniej i Wrocławiem) to jednocześnie nie będzie komu robić modernizacji, wstawek itp. bo wszyscy będą brać nówki od producenta. Gamma niech najpierw będzie zaprezentowana, przejedzie testowo z rok to przekonamy się jak się sprawdza np. w porównaniu z Newelo.

  • kubex – 22.08.2016

    @Matraczak Władysław: ale demobil nie może jeździć wiecznie, nawet po modernizacji.@Elektronik: zauważ że to były jednorazowe wypadki, co do tych "problemów" Bombardiera to nie słyszałem.@AXC: zacznijmy od tego, że elementy konstrukcyjne w Twistach dla Częstochowy nie powinny w ogóle pękać. Krakowiaki były robione na szybko żeby zdążyć z terminami, a gdyby wystarczyło je dopracować, to trzeba by było wymienić pół tramwaju. Po internecie chodziły zdjęcia niedopracowanego wnętrza, niespasowanych elementów podsufitki czy doskonale widocznych mechanizmów drzwiowych. Jak to naprawią? Patrząc tylko na posiadanie wysokiej podłogi też mógłbym powiedzieć że Twist-Step też jest archaiczny konstrukcyjnie, w końcu ma stopnie w członach skrajnych, i nagle połowa kupowanych w Polsce tramwajów to przestarzałe badziewie.

  • Kacper – 12.12.2016

    To będą Tramino Solarisa.

  • Bartłomiej Bukartyk – 31.12.2016

    Bardzo dobrze!Pozbędą się starych gratów!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....