Ostatni z 40
zamówionych przez DPO Ostrawa tramwajów typu TANGO NF2 «nOVA» opuścił siedlecki
zakład i został przekazany przewoźnikowi. Tym samym pierwszy kontrakt
tramwajowy realizowany przez Stadler Polska w Siedlcach został zakończony z
sukcesem.
Stadler Polska podpisał umowę z czeskim przewoźnikiem
Dopravni podnik Ostrava a.s. (DPO) na dostawę 30 + 10 nowoczesnych pojazdów
typu TANGO NF2 w 2017 roku. Zamówienie było pierwszym w historii siedleckiego
zakładu kontraktem na budowę tramwajów. Przy jego realizacji spółka
współpracowała z zakładem Stadler Środa w Środzie Wielkopolskiej,
specjalizującym się w produkcji stalowych pudeł do produkcji tramwajów.
Zamówione pojazdy były przekazywane przewoźnikowi
sukcesywnie jesieni 2018 roku, po odbyciu testów i uzyskaniu homologacji
zostały wprowadzane do eksploatacji w Ostrawie. Cieszą się sympatią pasażerów i
wyróżniają najwyższą niezawodnością.
Rozpoczęcie produkcji
tramwajów w siedleckim zakładzie było dla nas nowym doświadczeniem, w którym
potwierdziliśmy nasze kompetencje techniczne i jakościowe. Wiemy, że nasze
tramwaje przypadły do gustu mieszkańcom Ostrawy i bardzo się z tego cieszymy.
Jesteśmy przekonani, że będą dobrze służyły przewoźnikowi i pasażerom –
powiedział Tomasz Prejs, członek zarządu i dyrektor zarządzający Stadler
Polska.
Zakład Stadler Polska, znany dotychczas przede wszystkim z
produkcji pociągów typu FLIRT, obok zamówień na te pojazdy, realizuje obecnie
kolejne zamówienia na tramwaje – dla Krakowa, Brunszwiku i Lipska.
Pojazdy TANGO NF2 «nOVA»
zaprojektowano na bazie sprawdzonego i przetestowanego modelu TANGO,
który dostosowano do potrzeb spółki DPO w Ostrawie i odpowiednio zmodyfikowano
o niską podłogę. O otrzymaniu pierwszego zamówienia na czeskim rynku
zadecydowała przewaga techniczna. Tramwaj TANGO NF2 «nOVA» to nowoczesny pojazd
zapewniający wysoki komfort jazdy i niskie koszty eksploatacji. Posiada
modułową budowę, ergonomiczną kabinę motorniczego i jest w pełni klimatyzowany.
Obrotowe wózki jezdne z elastyczną ramą zapewniają spokojny bieg pojazdu.
Tramwaj charakteryzuje się także niskim poziomem hałasu nawet przy dużych
prędkościach. Jest w pełni niskopodłogowy i dostosowany do potrzeb osób o
ograniczonej mobilności. Jego konstrukcja spełnia wszystkie istotne z punktu
widzenia bezpieczeństwa standardy UE. Dodatkowo czoło tramwaju jest
ukształtowane optymalnie pod kątem zapewnienia bezpieczeństwa pieszych.
Dwuczłonowe tramwaje «nOVA» mają długość 24,9 m, szerokość 2,5 m i wysokość 3,6
m. Mieszczą do 188 pasażerów, w tym 61 na miejscach siedzących. Pojazdy posiadają
czworo szerokich, dwuskrzydłowych drzwi, umożliwiających szybkie wsiadanie i
wysiadanie, a także rampę dla wózków inwalidzkich. Rozwijają maksymalną
prędkość 80 km/h.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

I takie mógłby by trafić do łodzi
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.