TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

14 nowych pociągów dla WKD
UMWM/INFOTRAM - Opublikowano: 12.07.2012 18:48:32 2 komentarze
14 nowych pociągów dla WKD

Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram tabor Warszawskiej Kolei Dojazdowej, dzięki kolejnym inwestycjom, staje się coraz bardziej nowoczesny i przystosowany do potrzeb podróżnych. W czwartek, 12 lipca 2012 roku, marszałek Adam Struzik, wicemarszałek Krzysztof Grzegorz Strzałkowski oraz przedstawiciele zarządu Warszawskiej Kolei Dojazdowej podpisali umowę na unijne dofinansowanie zakupu 14 nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Ośmioma z nich pasażerowie WKD już mogą podróżować, pozostałe wyjadą na tory do końca tego roku. Całkowita wartość projektu to ponad 284,2 mln zł, wsparcie z UE wyniesie przeszło 109,6 mln zł.  Nowe pojazdy to przede wszystkim większy komfort jazdy dla pasażerów. Wnętrza pojazdów są przestronne, klimatyzowane i dostosowane do podróży: osób niepełnosprawnych, rodziców z małymi dziećmi oraz turystów podróżujących ze swoimi jednośladami. Obniżona podłoga pociągów ułatwia wsiadanie i wysiadanie. Dla bezpieczeństwa podróżnych wagony wyposażone są w monitoring. W pociągach zamontowano również automaty biletowe i nowe kasowniki elektroniczne.

–To już kolejna inwestycja w tabor Warszawskiej Kolei Dojazdowej. W ubiegłym miesiącu podpisaliśmy umowę na dofinansowanie z Polsko-Szwajcarskiego Programu Współpracy zakupu sześciu pociągów, a także instalację monitoringu i systemu informacji pasażerskiej. Dzisiejsza umowa dotyczy kolejnych 14 nowoczesnych ETZ-ów. Systematycznie modernizowana jest także linia kolejowa. Myślę, że zakończenie tych wszystkich inwestycji będzie rewolucyjną zmianą w historii funkcjonowania spółki –podkreślił marszałek Adam Struzik.

Pociągi będą jeździć na wszystkich liniach Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Linia kolejowa WKD biegnie z dworca Warszawa Śródmieście WKD przez Pruszków, Komorów i Podkowę Leśną do Grodziska Mazowieckiego z odgałęzieniem do Milanówka.

Składy dostarcza przedsiębiorstwo „Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A.”Pierwszy ezt rozpoczął kursowanie z pasażerami w styczniu 2012 r. Po zakończeniu okresu tzw. eksploatacji obserwowanej, podczas której zbierano opinie podróżnych, w lutym br. pociąg rozpoczął kursowanie w ramach obowiązującego rozkładu jazdy. Z końcem marca br. rozpoczęły się seryjne dostawy pozostałych 13 pojazdów, w których sukcesywnie wdrażane są zgłaszane przez pasażerów modyfikacje. Wszystkie egzemplarze będą dostarczone do końca III kwartału 2012 r. Do początku lipca br. dostarczonych zostało już osiem pojazdów. Docelowo zastąpią one całkowicie stare pojazdy serii EN94, eksploatowane od 1972 r.

–Zastąpienie starego taboru nowoczesnymi składami, modernizacja linii kolejowej, skrócenie czasu podróżowania, większy komfort i bezpieczeństwo podróżnych –to główne założenia rozpoczętej w 2010 r. kompleksowej modernizacji systemu komunikacji WKD. Zakup 14 nowoczesnych pociągów to jeden z najważniejszych jej elementów –zaznaczył wicemarszałek Krzysztof Grzegorz Strzałkowski.

Pojazdy są przystosowane do zasilania napięciem o wartości docelowej 3000V. W okresie przejściowym –do momentu zakończenia przebudowy układu zasilania i podwyższenia napięcia w sieci trakcyjnej na linii WKD –pociągi będą miały zapewnioną możliwość zasilania napięciem o aktualnej wartości 600V. –Zespoły trakcyjne serii EN97 zakupione przez WKD są pierwszymi w swojej kategorii pojazdami przystosowanymi do eksploatacji pod różnymi napięciami zasilania w sieci trakcyjnej –początkowo 600V, a docelowo 3000V prądu stałego. Pełnię swoich możliwości nowy tabor osiągnie po przebudowie układu zasilania i podwyższeniu napięcia, co zapewni warunki dla rozwoju oferty WKD w perspektywie najbliższych kilkunastu lat–podsumował Prezes Zarządu WKD, Grzegorz Dymecki.

Wymiana taboru WKD nie byłaby możliwa bez udziału środków unijnych. Decyzją Zarządu Województwa Mazowieckiego w 2011 r. inwestycja została wpisana na listę projektów kluczowych województwa. W maju 2011 r. podpisana została preumowa gwarantująca projektowi dofinansowanie unijne w wysokości 109,6 mln zł. Zakup został uzupełniony środkami dotacji rządowej w wysokości 7,3 mln zł, Funduszu Kolejowego –18,7 mln zł oraz kredytem udzielonym przez Europejski Bank Inwestycyjny. Całkowita wartość projektu to 284,2 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
WKD
EN97
PESA
  • bloczek – 21.07.2012

    Czyli 14+14+6? ambitne plany:)

  • sphinx – 21.07.2012

    Nie, po prostu 14+6. Jest to dość wyraźnie napisane.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....