TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

13 nowych tramwajów dla RSAG Rostock
Karol Wach - Opublikowano: 09.05.2011 20:16:58 4 komentarze
13 nowych tramwajów dla RSAG Rostock

Rostocker Straßenbahn AG (RSAG) zakupi 13 nowych tramwajów od konsorcjum Vossloh Kiepe (Düsseldorf) i Vossloh Pojazdy Szynowe (Valencia). Nowoczesne, w 100% niskopodłogowe wagony mają zastąpić nieco już wysłużone wagony Tatra T6, które były eksploatowane w Rostocku od 1989 roku. Dostawy pierwszych nowych tramwajów rozpoczną się w 2013 r. Wszystkie wagony będą już w Rostocku w pierwszych miesiącach 2014 roku.

Nowe, 5-częściowe wagony, będą miały 32 m długości i 2,65 m szerokości. Co ciekawe tramwaje będą przystosowane do eksploatacji zarówno naziemnej, jak i podziemnej, a więc będą mogły poruszać się w tunelach. Ponadto „TramLinksy”będą wyposażone w systemy informacji pasażerskiej, ogrzewanie, klimatyzację i wentylację - zarówno w kabinie motorniczego, jak i przedziałach pasażerskich.

Najbardziej charakterystyczną cechą nowego tramwaju jest bardzo niskie zużycie energii. Stanowi to wynik ponownego wykorzystania energii hamowania uzyskiwany poprzez zastosowanie wysokiej jakości kondensatorów –tzw. „Supercaps”, montowanych w górnej części dachu pojazdu. Zaoszczędzona przy hamowaniu energia jest następnie ponownie wykorzystywana przy przyspieszeniu, a także ogrzewaniu lub klimatyzowaniu wagonu. Stanowi to dla przewoźnika ważny eksploatacyjny element, generujący znaczne oszczędności w prowadzeniu komunikacji tramwajowej w mieście.  

Oprócz wspomnianych wcześniej wagonów Tatra RSAG eksploatuje obecnie również wagony Bombardier NB4 i DWA 6NGTWDE. Łącznie tabor przewoźnika liczy około 95 wagonów tramwajowych.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
RSAG Rostock
Rostock
Vossloh
  • Combino – 11.05.2011

    A cena jednostkowa to 2,9 mln Euro; zakładam,że taki koszt to przez te kondensatory ;)

  • mamadoo – 11.05.2011

    Ciekawe kto teraz kupi używane wagony z Rostock? Pozbędą się wszystkich wagonów Tatra? I ciekawe co stanie się niskopodłogowymi przyczepami, które są tam używane?

  • Combino – 11.05.2011

    @Mamadoo: a co ma być z NB4? To samo co w Lipsku: http://www.olivers-bahnseiten.de/bilder/Tram/NGT8/1125_2010-01-21f.JPG

  • mamadoo – 12.05.2011

    @Combino: Takiej konfiguracji jeszcze nie widziałem. W Rostocku też jest to możliwe? Z "szaleństw" tramwajowych w byłej NRD trzeba jeszcze wymienić konfigurację "niskopodłogowy tramwaj+wysokopodłogowa doczepa" w Magdeburgu...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....