TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

115 lat tramwaju elektrycznego we Wrocławiu
Bartosz M. Kaj - Opublikowano: 24.06.2008 12:52:24
115 lat tramwaju elektrycznego we Wrocławiu

W dniu 15 czerwca br. obbyla się ciekawa impreza z okazji 115 lecia tramwaju elektrycznego we Wrocławiu. Pierwsze tramwaje na prąd wyjechały na ulice Wrocławia (który wtedy nie znajdował się w granicach ówczesnej Polski) już w 1893 roku. Tramwaje konne jeździły tam natomiast od 1877 do 1906 roku.

Od 10 do około 16 każdy chętny (nie tylko miłośnik komunikacji) mógł zwiedzać i poznać „od kuchni”zajezdnę tramwajową IV Borek przy ul. Powstańsów Śląskich.
Jest to niewątpliwe jedna z najciekawszych spośród wrocławskich zajezdni. W pięknych starych budynkach i na torach postojowych „nocują”jednocześnie najstarsze i najnowsze tramwaje eksplatowe w ruchu liniowym przez MPK (odpowiednio 102Na i Škoda 16 T ).
Na terenie zajezdni wysyawione zostały zarówno pojazdy historyczne jak i te, które wożą pasazerów Wrocławia obecne. Niewątpliwą atrakcję stanowiła też wystawa autobusów, które obecnie wożą wrocławian. Zobaczyć można było stare Ikarusy (które są systematycznie wycofywane, a ich miejsce zajmą nowe MB), Jelcze i Volvo.
Kolejną atrakcję stanowiły m.in. pojazdy Centrali Ruchu takie jak dźwig i radiowóz;odbyła się też wystawa biletów i zdjęć.

Po godzinie 15 z zajezdni wyruszla natomiast tramwajowa parada, w której udzial wzięły tramwaje wystawione w zajezdni. Były to następujaće pojazdy:
Linke Hoffmann Werke Berolina (znany bardziej jako Jaś i Małgosia) nr 1+2
Linke Hoffmann Werke Standard nr 1217
Linke Hoffmann Werke Standard nr 1209 (znany bardziej jako Baba Jaga)
Konstal N nr 1332
Konstal 102N nr 2002
Konstal 102Na nr 2072
Konstal 105Na+105Na nr 2278+2279 (klasyczny, bez modrenizajci)
Protram 205 WrAs nr 2705 (niestety w naklejanej na boki reklamie)
Škoda 16T nr 3015
Trasa przejazdu wiodła z zajezdni przez centrum miasta aż do ul. Teatralnej. Tam też, na jednym torze stanęły wszystkie pojazdy. Był to wręcz idealny czas na zrobienie wyjątkowych zdjęć wrocławskich pojazdów.

Po godzinie 17 wszyskie tramwaje udały się do swoich zajezdni, każy jednak wcześniej (z pasażerami) udał się jeszcze na małą przejażdżkę do innej pętli.
Mimo niezbyt ładnej (jak na czerwiec) pogody frekwencja dopisała.
Tego samego dnia na peronie 5 Dworca Głównego PKP trwał trzeci dzień drugiej edycji imprezy Dni Techniki Kolejowej 2008. Szczegóły w InfoRail.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wrocław
Konstal
MPK
zabytek
parada
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....