TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Škoda dostarczy tramwaje do Chemnitz
InfoTram - Opublikowano: 15.06.2016 12:25:46 9 komentarzy
Škoda dostarczy tramwaje do Chemnitz (wiz. Skoda)

Škoda Transportation wygrała przetarg na dostawę tramwajów dla niemieckiego miasta Chemnitz. Firma z Pilzna wyprodukuje czternaście pojazdów z rodziny ForCity. Łączna wartość kontraktu wynosi około 950 milionów koron.

"Już w 2012 roku mieliśmy wyjątkową okazję aby wozić w tym mieście, w trybie testowym, pasażerów naszym niskopodłogowych tramwajem ForCity Alfa. Został on bardzo pozytywnie oceniony przez osoby z niego korzystające. Kontrakt, jaki podpisujemy z Chemnitz jest zatem wynikiem wieloletniej pracy naszych sprzedawców, techników, inżynierów i innych osób" ? mówił Tomáš Ignačák, szef Škoda Transportation.

"Najbliższe miesiące będziemy wykorzystywać, wspólnie z naszymi czeskimi partnerami, do rozwoju i produkcji zaawansowanych pojazdów, które uczynią bardziej atrakcyjnym transport publiczny w naszym mieście" ? powiedział Jens Meiwald, CEO firmy transportowej w Chemnitz.

Škoda Transportation dostarczy do Chemnitz dwukierunkowe i w 100% niskopodłogowe tramwaje ForCity Classic, zbudowane ze stali nierdzewnej. Pierwszy zostanie przekazany w lecie 2018 roku, a wejdzie do eksploatacji w ciągu kilku kolejnych miesięcy. Cała flota zostanie dostarczona do lata 2019 roku.

"To wielki sukces, ale także odpowiedzialność. Po zamówieniu pociągów dla Deutsche Bahn i wygranie przetargu National Express (S Bahn Norymberga) to pierwszy kontrakt na tramwaje Škoda Transportation w Niemczech " ? mówił Zdenek Majer, wiceprezes Škoda Transportation.

"Ten kontrakt jest dowodem, że nasze tramwaje ForCity mogą odnieść sukces w konkurencji z największymi producentami na świecie na jednym z najbardziej wymagających rynków. Nasze tramwaje mogą też z powodzeniem służyć systemom transportu publicznego miast europejskich. Oznacza to również potwierdzenie naszej długoterminowej strategii konsolidacji pozycji firmy w Europie Zachodniej " ? dodał Zdenek Majer.

To kolejna umowa czeskiego producenta na rynku niemieckim. W sierpniu 2013 roku, Škoda Transportation podpisała umowę z operatorem niemieckim Deutsche Bahn Regio na dostawę sześciu nowoczesnych, szybkich pociągów, które wkrótce zostaną pokazane na międzynarodowych targach InnoTrans.

W listopadzie tego samego roku powstała spółka zależna Škoda Transportation Deutschland GmbH.

Ponadto, w ubiegłym roku czeska firma wygrała przetarg na dostawę 39 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla S Bahn w Norymberdze. Umowa jednak nie została jednak podpisana z uwagi na odwołania konkurencji.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Skoda
ForCity
Niemcy
Chemnitz
  • kubex – 15.06.2016

    Na wizkach wygląda nieźle. Ciekaw jestem jak to będzie wyglądać w praktyce.

  • Oo – 15.06.2016

    Wow fajnie. Cos jak pesa next gen tram?

  • Combino – 16.06.2016

    Tramwaj ratuje tylko świetne malowanie,w rzeczywistości to ten sam koszmar co w Konyi (stwarzający wrażenie bycia inspirowanym designem Swinga I) . Jak widać Chemnitz ma sentyment do czeskich tramwajów. 2,5 bańki Euro za dwukierunkową Skodę tej długości... jak na niemiecki rynek,to cena w miarę,widać że nie półka Bombardiera. Swoją drogą ciekawe: mała sieć (jak na wielkość miasta) , mało taboru i poszli w Skodę,zamiast jak koalicja mniejszych miast twardo ustawiać kurs na Bombki...

  • Eee – 16.06.2016

    Za 2.5 m eruo mozna kupic linka 2 czlony...a oni tramwaj za tyle kupili

  • devvil – 16.06.2016

    Na pewno nie będzie skręcany na szybko.....tylko dokładnie zmontowany. Krakowiaki skrzypią w środku niemiłosiernie....ale były tanie!!! Generalnie można by kupować nadal Polonezy, bo były TANIE!

  • Jerzy_CZ – 17.06.2016

    @Combino: Przecież jasny wybór: Bombek nie ma wagonów z napędem bez przekładni (w Chemnitz po latach z Variobahnami już zapomieli, co to w ogóle jest) i Stadler był za drogi, zdecydowanie droższy od Skody. No i Skoda zrobi prosto - wózki z 15T i pudło z Konyi i gotowe :) Na dodatek Skoda testowała tam właśnie 15T, więc już wiedzą, co kupują.

  • Combino – 17.06.2016

    ^^ Wózki z 15T,ale chyba tylko skrajne (jak w 29/30T)? Pudło 2,65 więc mogą się zmieścić; gdyby była szerokość 2,3 metra,to musiałby wyglądać jak bratysławskie; za tą teorią przemawia fakt,że nie zaproponowali im po prostu 15T,choć chyba też jest dostępny na 2,65... a pewnie jak Niemcy poczuli na własnej skórze "cudowne" wąskie przejścia nad jacobsami,to 15T dostała bana na wjazd ;)Na ile Stadler tam poleciał? Zresztą głupio polecieli,bo to chyba jedyny przewoźnik we wschodnich Niemczech,który mógłby od nich coś kupić (Poczdam chyba raczej kolejnych Variobahnów nie weźmie).Co do Bombardiera: obudziliby się wcześniej,to i B. by im dorobił Variobahnów (RNV jakoś dorobili,ostatnie mają 3 lata;jeszcze nie zdążyli pokasować dwukierunkowych GT8 w zajendni w Edingen,które zostały zastąpione przez te Variobahny ).

  • Jerzy_CZ – 17.06.2016

    @Combino: Tak, wózki skrajne z 15T, bo mają zawieszenia po środku ramy. 29T i 30T są wąskotorowe, Chemnitz ma normalny rozstaw. Ze skrajnią nie powinno być problemów, bo eksploatowane tam Variobahny mają pudło 2,65 m i myślę, że tak będzie też w przypadku tych Skod.

  • jatal – 17.06.2016

    @ Jerzy_CzNie będzie żadnych wózków ani z 15T ani skrętnych tylko "sztywniaki".Nie robi się wizualki tramwaju pokazującej zupełnie inny tramwaj niż zamówiono. Zresztą wprost napisano że będzie to ForCity Classic (jak Miskolc), a nie ForCity Alfa (Ryga) czy ForCity Plus (Bratysława).

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....