TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

`Odmładzanie` taboru w Grudziądzu
Karol Wach - Opublikowano: 19.01.2010 12:39:18 1 komentarz
`Odmładzanie` taboru w Grudziądzu

W ubiegłym tygodniu informowaliśmy, iż Grudziądz ogłosił przetarg na wykonanie remontu sześciu pojazdów 805Na. To jednak nie wszystkie plany taborowe kujawsko-pomorskiego przewoźnika. Idąc za przykładem większości polskich miast Grudziądz chce zakupić używane tramwaje za granicą. Nie pierwszy z resztą raz, po mieście jeździ już bowiem 7 zakupionych z Niemiec pojazdów. Pozostałe wagony, które dziś wyjeżdżają na grudziądzkie tory to konstalowskie osiemsetpiątki. Przypomnijmy, iż w latach 1997-2000 tamtejsze MZK zakupiło 8 tramwajów GT6 (oznaczone numerami  71 –78), wyprodukowanych w latach sześćdziesiątych ub. stulecia. Jeden z nich został już wycofany z eksploatacji, pozostałe stanowią trzon taboru przewoźnika. To właśnie za zachodnią granicą MZK Grudziądz chce znaleźć kolejne pojazdy, które będzie można wprowadzić do ruchu miejskiego. - Negocjujemy z kilkoma partnerami z Niemiec. Myślę, że w przeciągu miesiąca powinniśmy dojść do porozumienia –mówił Gazecie Pomorskiej Włodzimierz Tesz, rzecznik prasowy MZK. Na razie nie wiadomo dokładnie ile tramwajów przewoźnik chce zakupić. - Może to być pięć, sześć i dziesięć tramwajów. Nie będą one pierwszej młodości, ale w przypadku takich pojazdów wiek nie jest najważniejszy. Liczy się, żeby były sprawne technicznie i wygodne dla pasażerów - dodaje na łamach Gazety Pomorskiej rzecznik prasowy MZK. Jak wiadomo każdy tramwaj w Polsce jest na przysłowiową wagę złota. A już szczególnie złotem zakupy stają się jeśli chodzi o mniejszego przewoźnika, którego na zakup nowych wagonów zwyczajnie nie stać. Nowy tramwaj jest droższy od używanego około 8 razy. Brak taboru to koniec komunikacji szynowej, a szkoda byłoby aby w Grudziądzu jej zabrakło. Tramwaje w mieście funkcjonują przecież od XIX w. Dziś Grudziądz jest najmniejszym polskim miastem, w którym jeżdżą tramwaje, obsługując dwie linie:

T1 –Dworzec PKP - Tarpno,

T2 –Rządz –Tarpno.

Ostatnim nowowybudowanym odcinkiem torowiska w Grudziądzu był ten na również nową pętlę na osiedlu Rządz. Niestety na kolejne linie w Grudziądzu nie ma chyba co na razie liczyć, mimo, że o rozbudowie sieci tramwajowej w mieście myślą miejskie władze. Jeden z pomysłów zakłada połączenie istniejącej linii w ciągu ul. Chełmińskiej z osiedlem Lotnisko. Czasem da się słyszeć głosy o zmianie charakteru komunikacji miejskiej i zwiększenie udziału tramwajów w transporcie publicznym. - Dziś sieć tramwajowa jest jedynie drobnym uzupełnieniem transportu autobusowego, który stanowi około 80 procent publicznej komunikacji w naszym mieście. Chcemy to zmienić i zwiększyć rolę tramwajów, jako pojazdów ekologicznych, tanich w eksploatacji i możliwych do zakupów ze środków Unii Europejskiej, a warunkiem otrzymania unijnego dofinansowania jest rozbudowa istniejącej sieci tramwajowej –mówił jakiś czas temu Prezydent Grudziądza. Realnie patrząc na sprawę pasażerowie grudziądzkich tramwajów powinni się cieszyć na razie z zapowiadanych na wiosnę remontów torowisk.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
GTC
MZK Grudziądz
Niemcy
  • esbek – 19.01.2010

    linia 1 Dworzec PKP - Tarpno: http://www.youtube.com/watch?v=nPty6Yi5YFA http://www.youtube.com/watch?v=Nl6vLnDUZsQ linia 2 Tarpno - Rządz: http://www.youtube.com/watch?v=Y9-aKH2F4zc http://www.youtube.com/watch?v=CXbXkFxS8n4 http://www.youtube.com/watch?v=A4yxBH-DM-I Oraz zajezdnia tramwajowa przy Dworcu PKP: http://www.youtube.com/watch?v=u0a2twjjAZ4

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....